מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
|
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4039
|
יש לנו קבוצה וואטסאפ של כמה חברים מביני עניין רצח , האמת כל אחד מגובש אחרת , חלק קרועי אנלוג , אחרים משתמשים רק בדיגיטל , יש לנו מהנדסים ,רופא שיניים אחד עצבני ,ועוד כל מיני , לאחרונה בעקבות ביקורים הדדיים ניטש ויכוח קשה ביננו על טעם אישי שבא לידי ביטוי במערכת , אחד טוען ומייסם ע"יי כל מיני טוויקים ובחירת ציוד לצליל רך מאוד ,עשיר הרמונית , ומורחב עם בס חזק ביותר , השני רוצה" לשמוע הכל " פתח את המערכת שלו לקצה מכל הכוונים , צליל פתוח מאוד וזולטיבי בצורה מפחידה ובאסים תת קרקעים ,אחרים נתקעו אי שם באנלוג וטוענים שמייצר להם צליל אחר ורק כך ניתן לשמוע באמת , בקיצור אף מערכת לא נשמעת אפילו קרובה לשנייה , ואילו אני , עבדכם הנאמן טוען , שאין כל כך מרחב לטעם אישי כמו ששאר החברה מבינם ! במערכת היי אנד יש כללים בסיסים של איזון שאחרת המערכת אינה היי אנד , צריך שתהייה מספיק דינמיקה (מגבר מספיק חזק ) , שהבמה תהייה מסודרת , שהשקט והמובנות תהייה סבירה , שגודל הבמה והבדל בין קדימה ואחורה יבוא לידי ביטוי , שקוקטייל התדרים יהיה מאוזן בלי הדגשה של מיד גבוהים גבוהים או באסים ,ועוד הרבה דברים ,ועל זה באם בא לך להוסיף טיפה פלפל ומלח , אז אולי אפשר בעדינות !!! ויש לנו חבר שטוען ומכייל כל היום לאיזה רכות ומיד מורחב בו כל הזמרות נשמעות אחרי אורגזמה ,וחבר שני שפותח הגבוהים עד שווילי נלסון נשמע כאילו חתך הביצים , וככה ניטש הויכוח ביננו כשאני די באמצע ובאזני המערכת שלי נשמעת לי מאוזנת יותר משל האחרים ולא נלחם לפתוח או לסגור הצליל ,מה דעתכם בעניין לפני שאני דוקר מישהו ,,,,,
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 24/02/18 20:58
הודעות: 116
|
חחחח אלדר, נראה לי שאתה על גבול ההסתבכות עם החברים... נו שוין, זה רק מוסיף עניין לתחביב. לגופו של עניין דעתי היא שאתה צודק בניתוח אבל שוגה במסקנה. כלי עבודה מודדים לפי נתונים, פיזיקליים בעיקר, קשיחות מהירות תאוצה חוזק וכו׳. אומנות מודדים לפי פרמטרים הרבה יותר מופשטים ורגשיים. סטריאו היי אנד זה שילוב של השניים וסתם נתונים בלי נשמה לא שווה כלום. לכן לדעתי העניין של טעם אישי הוא גדול מאוד וזאת מבלי לאבד את נתוני היסוד החשובים שחייבים להיות בכל מערכת. ותראה בעצמך, גם במערכות שציינת, שבטוח שיש את נתוני היסוד האלה, עדיין יש פערים משמעותיים בין המערכות שכולן היי אנד אבל שונות לגמרי באיך שהן מגישות אליך את הסאונד ובכך הן משקפות טעמים שונים של הבעלים שלהן. נקודה נוספת - מה זה טעם? אנחנו בקושי מצליחים להבין מה קורה במערכות שלנו ולמה שינוי כזה או אחר משפיע, אנחנו בטוח לא מבינים מה קורה לסאונד מרגע שנכנס לתעלת האוזניים שלנו והגיע לפרוססור שבמוח והפך משם לתחושת עונג או לחפירה צורמת רחמנא לצלן. רוצה לומר - כנראה שכל אחד מאיתנו מעבד סאונד בראש בצורה קצת שונה ולכן הנסיון לשים את כולם על אותה סקאלה ולתת לשוני כותרת של טעם אישי, חוטאת לאמת המדעית ככל הנראה. (נדמה לי שקראתי משהו בכיוון הזה גם בפוסט של אלוני בשרשור קודם).
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4039
|
לא מסכים בכלל ! תהפוך את המערכת שלך לגוש גלטין אחד גדול עם זמרות רכות וכינור שנשמע כמו צלו , טעית , אפלו שזה גורם לך לשחרר אנדורפינים זו עדיין טעות , ויש לנו עדיין הרפרנס של הופעות חיות שהיינו רוצים להתקרב , אבל עדיין יש כללים וסטנדרטים , אתם יכולים לנפח הצליל עד מחר , זה עדיין לא ריאליסטי ומלאכותי , מערכת היי אנד לא חייבת להיות נחמדה לציבור הרחב , ברגע שמתרגלים , אין דרך חזרה ,
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 24/02/18 20:58
הודעות: 116
|
שניצל כתב: לא מסכים בכלל ! תהפוך את המערכת שלך לגוש גלטין אחד גדול עם זמרות רכות וכינור שנשמע כמו צלו , טעית , אפלו שזה גורם לך לשחרר אנדורפינים זו עדיין טעות , ויש לנו עדיין הרפרנס של הופעות חיות שהיינו רוצים להתקרב , אבל עדיין יש כללים וסטנדרטים , אתם יכולים לנפח הצליל עד מחר , זה עדיין לא ריאליסטי ומלאכותי , מערכת היי אנד לא חייבת להיות נחמדה לציבור הרחב , ברגע שמתרגלים , אין דרך חזרה , הופעה חיה לא קשור לעניין לעניות דעתי וכבר חפרנו על זה בשרשור הקודם. מערכת לא חייבת להיות נחמדה, היא חייבת להיות ניתנת להאזנה במשך זמן רב באופן שמהנה (ולא מענה) את בעליה. ראה נקודה שניה בתגובה הקודמת שלי.
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 24/02/18 20:58
הודעות: 116
|
בוא נלך למקום הכי פשוט והכי קל לבדיקה. נלך שנינו למעבדת שמיעה ונבצע בדיקת אודיוגרמה פשוטה. אם יסתבר שאתה שומע פחות ממני תדרים גבוהים, אם בגלל גיל או שירות בתותחנים או ככה נולדת, אז אסור לך לרצות להדגיש תדר גבוה במערכת שלך? וההיפך כמובן. האם מה שנשמע לך עיסת ג׳לטין זה נכון אובייקטיבית? מה זה אובייקטיבית בכלל?
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4039
|
האוזניים שלי חשובות בערך כמו זה שאתה יושב נמוך יחסית לטויטר
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 10:49
הודעות: 1519 מיקום: מרכז
|
אם לא הייתי ממהר לצאת עם האישה הייתי מאריך בתגובה. באודיו כמו בפוליטיקה, הכל אישי.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33105
|
שניצל כתב: אני מחפש איזון, שני מחפש רכות שלישי מחפש חדות
אני טוען ששלושתכם מחפשים איזון, רק התפיסה שלכם של מה נחשב מאוזן שונה. אני דווקא לא בטוח שההבדל הזה נגרם מהבדל פיזיולוגי, או בטח שלא רק בגלל פיזיולוגיה. זה יותר קשור לרגישויות (מה מפריע לך ומה חשוב לך) וגם הרבה קשר לסוג המוזיקה שאתה שומע. "מערכת מאוזנת" זה קונספט יפה, אבל לא באמת ריאלי. מערכות שונות עושות דברים שונים טוב יותר ופחות, וזה הרבה יותר מורכב מטונאליות, יש גם פרזנטציה, יש קצב, יש הרמוניות של המכלול ועוד. אז ה"מאוזן" של פלוני, זה פשוט אוסף הבחירות שלו, על מה חשוב לו לשמור ומה לא איכפת לו לאבד.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 27/04/09 20:53
הודעות: 4039
|
אני עדיין למרות גילי מצליח להערכתי להבחין בין מערכת מסורסת למערכת ללא כחל וסרק , זה בכלל לא עניין של כמה עולה המערכת ,ואני עדיין טוען שבמערכת כמו שצריך המרחב האישי של הכיול בכל מיני אמצעים שלא בא לי לפרט איך הוא מוגבל למדי , רק רציתי שתדעו שותה מערכת יכלה לנוע בין שתי הקצוות למעלה למטה ולצדדים ,ולהגזים בכוון מסוים זה לא טוב . אפילו המושג "חלקות " למשל איננו תמיד חלקות תמיד (סתם דוגמה ) , לעיתים נובע ממגבר חלש מדי , מקור עמום מדי , כוון לא נכון של הרמקולים ,הדהוד של החדר שמחבר בין התווים ויוצר הרגשה של חלקות בחדר מעופש , ועוד הרבה , וזו היתה סתם דוגמה בכדי שתבינו על מה אני מדבר , לאחר שהמערכת מסודרת פיקס ויש לכם טיפה חשק להוסיף איזה אפקט קטנטן שגורם לכם לזיקפה , זה בסדר , השאלה באיזה מידה ,וגם זה מוגבל ביותר , קחו למשל את כל המקורות המודרנים הסופר יקרים , שקיפות מטורפת , ומה קורה באם ניקח עכשיו איזה נגן הסטורי עם כל הציפים האגדיים של פעם , מקבלים לפנים איזה מנה אדירה של מוסיקליות לכאורה , אבל מי שמורגל באיזה איסוטריק , DCS 'MSB ,ישמע מיד שחסר לו חלק גדול של הפרטים ,לעומתו איזה בחור שמורגל בפיוניר הסטורי יאמר מיד שרזה לו ומצפצץ לו , טעם אישי ,נכון ? אז זהו שלא , זו סתם אילוזיה שנעים ומוזיקלי עם מיד מורחב וחוסר פרטים ,
_________________ התקווה מתה אחרונה
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 24/02/18 20:58
הודעות: 116
|
שניצל כתב: האוזניים שלי חשובות בערך כמו זה שאתה יושב נמוך יחסית לטויטר בחיי שאתה צודק!
|
|
חזור למעלה |
|
|