הכניסה שלי לתחום התחילה בפטיפון שקיבלתי מאבא שלי, בסהכ רציתי לשמוע כמה תקליטים (גם שלו), ומשם הכל התדרדר. את הלנקו הראשון שלי בניתי לפני כ5 שנים, במהלך שנה א בלימודי עיצוב בחולון. מאז בניתי כ10 פטיפונים שונים, כולם מבוססי לנקו, ואפילו פיתחתי גרסה משלי לPTP המפורסם.
את הפטיפון הנוכחי שלי בניתי לפני כשנתיים והוא מהווה ריכוז של כל הידע שצברתי על איך לקחת את הלנקו לקצה. הפלינט עצמו בנוי משתי שכבות של במבוק בעובי 38 ממ שכורסמו לצורה בCNC.
הצלחת והמנוע מוחזקות למקום בעזרת פלדת על חלד בעובי 3 מ"מ
כמו כן, כחיזוק נוסף לציר המרכזי, הוספתי צלוחית פלדת אל חלד נוספות בבסיס הציר.
(תמונה מפטיפון אחר שבניתי, אבל העיקרון זהה)כמובן שהמנוע עבר שיפוץ מקיף, כדורית המיסב של הציר הוחלפה בכדורית קרמית חדשה, וגלגל התנופה הוחלף גם הוא בגרסה מודרנית עם סיליקון במקום גומי.
בהתחלה, התאמתי לכל הפטיפונים שלי זרועות של REGA, ניסיתי גם אחרות אבל התוצאה עם הRB300 היית הכי מוצלחת מבחינת BANG FOR BUCK באותה התקופה. אבל מהר מאוד הבנתי שהגיע הזמן לבנות גם זרוע לבד, וכך התחיל הפיתוח של הזרוע המודפסת שלי.
את ההשראה הראשונית לזרוע קיבלתי מה schroeder tonearm, שהיא הזרוע הראשונה שעשתה שימוש בעיקרון שנקרא MAGNETIC SUSPENSION. העיקרון עצמו פשוט, לזרוע אין שום ציר, הוא תלויה מחוט במרכזה, וזוג מגנטים שנמצאים כמעט במגע דואגים שהחוט יהיה מתוח בכל רגע נתון.
לפתח את הזרוע לקח לי תקופה ארוכה יחסית, והיו המון גרסאות וניסיונות עד שאשכרה התקנתי אחת על הפטיפון שלי, אבל כבר מהתו הראשון היה ברור שמדובר בתוצאה מופלאה.
מאז דאגתי לפתח את הזרוע עוד, הוספתי ARM REST, אנטי סקייטינג, משקל נורמלי שדואג גם לאזימוט, ובקרה נוחה לVTA. בגרסה האחרונה לקחתי הכל עוד צעד קדימה והוספתי גם HEADSHELL מתפרק כדי שאוכל להתנסות עם ראשים שונים בלי לפרק את החיווט כל פעם מחדש.
נכון לעכשיו אין לי שום מחט שווה לדבר עליה, ואני משתמש במחט המקורית שהגיע עם הלנקו בשנות ה70, אבל בקרוב מאוד אני מתכוון לטפל בנושא.
כשהגעתי לסוגיית הפונו סטייג' דווקא חיפשתי פשטות מעל הכל.
אחרי מספר התייעצויות עם מיכאל (כמובן) החלטתי לבנות פונו טרנזיסטורי (הרכיב הלא מנורתי היחיד במערכת שלי) מבוסס JFET, ובמהרה מצאתי קיט מעניין שתכנן בחור אמריקאי שחיי ביפן. הרכבת המעגל היית פשוטה מאוד, ודאגתי לחלק הכל לשני מארזים נפרדים.
בחלק הבא והאחרון נדבר על המקור הדיגיטלי שלי.