תודה רבה לכל המברכים
נמשיך!
החלק האחרון במערכת שנבנה היה המקור הדיגיטלי. עד ממש לא מזמן היית עם מחשב וDAC של EAD, והמחשבה על לבנות DAC תמיד היית רחוקה ממני…
ובכל זאת קראתי על הנושא בלי סוף.
מהרגע הראשון שהתחלתי ללמוד על התחום היה לי ברור שHI REZ לא ממש מעניין אותי, רוב רובה של המוזיקה שלי פשוט לא זמינה בHI REZ או נשמעת מעולה כבר בRED BOOK ולכן היה לי ברור שכשאבנה DAC אצמד דווקא לטכנולוגיות ישנות יותר.
וככה, לגמרי במקרה, נתקלתי לפני בחצי שנה בHOLY GRAIL של תחום הRED BOOK DACS - לוח דיגיטלי מקורי של AUDIONOTE (בגרסת הקיט האנגלית) שיצא מהDAC 5 שלהם, אוצר של ממש. המוכר הבולגרי לא ממש הסכים לחשוף את מקור הלוח והמחיר היה טוב מדי בשביל לוותר.
הצ'יפ שעל הלוח הוא הAD1865 האגדי, צ'יפ R2R עם אימפלנטצית NON OVER SAMPLING וספק כוח מובנה כבר על הלוח, תענוג של פרויקט.
לאותו הלוח הצטרף USB INTERFACE שכבר היה אצלי תקופה, גם הוא עם ספק כוח מיוצב יעודי והפרדה גלוונית בין דרגת הכניסה ליציאה. במוצא בניתי מעגל מנורות עם סכמה שמיכאל 845 המליץ עליה, וספק כוח מיוצב גם שם.
בסהכ 4 שנאים, 5 מעגלי ספק ומארז ברזל ענק שהיה שייך למגבר PA בגלגול הקודם, וכל זה מחובר לNUC.
איכשהו, לא ברור לי איך, כל הדבר הזה עבד כבר המכה הראשונה, ומיד היה לי ברור שזה משהו אחר. בניגוד לפרויקטים האחרים שבהם ידעתי מה אני עושה או נשמעתי על ניסיון עבר מצטבר, הפעם היה לי מזל אדיר, כי כזה צליל דיגיטלי מעולם לא שמעתי אצלי. רכות, מוזיקליות ואורגניות שעד אותו הרגע הייתי בטוח שהן נחלתם של מקורות אנלוגיים בלבד.
המארז הנוכחי צריך כמובן לקבל שדרוג בצורת פנל קדמי חדש, וזה יקרה בקרוב מאוד.
הייתי אמור לסיים את הסיפור בפוסט הזה, אבל לאור הבקשה של צפיד אשמח להוסיף עוד פוסט קצר (כי אין המון מה לספר) על הכבילה של המערכת, וגם על המוזיקה של שומע.