HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית
./%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9C%D7%90-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%AA-%D7%98%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A1-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%A8%D7%91-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93-%D7%90%D7%95-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%96%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%AA-t36296.html
עמוד 5 מתוך 8

מחבר:  roberts [ 11/01/20 01:23 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

רם וקסלר כתב:
בגלל הפקה לא נכונה הרבה חובבי מוזיקה ואודיופילים נמצאים בתהליך איטי ומצער של זניחת מוזיקה מצויינת שהוחרבה ע"י רשלנים.
יש בתחום ההפקה, טכנאות ו PA המון לא יוצלחים שיצרו מאסה קריטית של מוזיקה על גבול אי האפשרות להאזנה ולך תנקה את העולם מהליכלוך שהם יצרו.
אי הבנה בהתאבכות גלים, הרמוניות ממסדרים שונים ויחסי הגומלין ביניהן, מי שכבר הולך ללמוד את הנושא במוסד מסודר לא תמיד יועבר לו החומר בצורה קוהרנטית או מלומד ליישם זאת כשיצא לעבוד.
במהלך ההיסטוריה ההפקתית יש אייקונים שידעו ליצור הקלטות בלתי נשכחות והם היו צריכים להיות נקודת יחוס לתעשיה, הבעיה היום שיש הפקות "מצוחצחות" במתכוון, ראו דיאנה קרול, שגורמות לנזק מהצד השני.


מאוד מאוד חכם וחשוב הפוסט הזה !!! - כל מילה בסלע (Y)

אודיופילים - לא תמיד המערכת שלכם אשמה ב"סאונד קקפוני" - קראו בעיון את הציטוט של רם וקסלר.

מחבר:  roberts [ 11/01/20 01:27 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

איתי_הגיתי כתב:
והשיר ה"נוראי" שצרפת כדוגמה דווקא נשמע טוב אצלי..


איתי, והשיר ה"טוב" לא נשמע משמעותית יותר טוב יחסית ל"נוראי" במערכת שלך ?

אגב, פרנק זאפה ידע להוציא סאונד טוב והוא היה מפיק מצויין, ואכן גם השיר ה"נוראי" שלו נשמע לא רע יחסית להפקות עמוסות אחרות שנשמעות לעיתים "זוועת עולם".

מחבר:  רם וקסלר [ 12/01/20 11:16 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

shushu כתב:
הכל תלוי ב SPL


זה נכון מאוד וזה גם הפתח להבנה של בנית מערכת, שהרי SPL של רמקול ספציפי מלמד על נקודת העבודה האופטימלית שלו בו הוא יוציא את מרב הצלילים והפרטים בלי להכנס לעיוות או בירבור והכוונה לווליום הנכון שצריך לבוא ממגבר מתאים בחדר המתאים שלא יחריש אוזניים.

roberts כתב:
רם וקסלר כתב:
בגלל הפקה לא נכונה הרבה חובבי מוזיקה ואודיופילים נמצאים בתהליך איטי ומצער של זניחת מוזיקה מצויינת שהוחרבה ע"י רשלנים.
יש בתחום ההפקה, טכנאות ו PA המון לא יוצלחים שיצרו מאסה קריטית של מוזיקה על גבול אי האפשרות להאזנה ולך תנקה את העולם מהליכלוך שהם יצרו.
אי הבנה בהתאבכות גלים, הרמוניות ממסדרים שונים ויחסי הגומלין ביניהן, מי שכבר הולך ללמוד את הנושא במוסד מסודר לא תמיד יועבר לו החומר בצורה קוהרנטית או מלומד ליישם זאת כשיצא לעבוד.
במהלך ההיסטוריה ההפקתית יש אייקונים שידעו ליצור הקלטות בלתי נשכחות והם היו צריכים להיות נקודת יחוס לתעשיה, הבעיה היום שיש הפקות "מצוחצחות" במתכוון, ראו דיאנה קרול, שגורמות לנזק מהצד השני.


מאוד מאוד חכם וחשוב הפוסט הזה !!! - כל מילה בסלע (Y)

אודיופילים - לא תמיד המערכת שלכם אשמה ב"סאונד קקפוני" - קראו בעיון את הציטוט של רם וקסלר.


(F) הסמקתי :)

מחבר:  roberts [ 12/01/20 20:19 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

רם וקסלר כתב:
(F) הסמקתי :)

רם, אסביר את הפירגון.....פגעת בול בנקודה שאין כמעט יום שאני לא חושב עליה :

כל פעם שאני שומע מוסיקה שאני ממש אוהב והיא מוקלטת זוועה (לפחות לאוזני ) אני מתבאס לאללה......הייתי יכול להינות מאותו קטע "כל כך יותר" אם זה היה מוקלט כהלכה, ולצערי חלק גדול מאוד מהמוסיקה שאני אוהב לא מוקלטת מזהיר.

ולעניין השרשור ולמסר שלו, אני מקווה מאוד שהחברים כאן יודעים לזהות קטעים מוסיקאליים שמוקלטים רע, ולא תמיד לחפש את האשמה ברכיב כלשהו במערכת שלהם !!

-------------------------------------------------------------------

סתם סיפור: בשנים 1979-81 שרתתי בגלי צה"ל כטכנאי תחזוקה באולפני התחנה ולאחר המשמרות בתחנה עבדתי כטכנאי הקלטות באולפן המוסיקה "קולינור"שהיה המשוכלל ביותר בארץ באותה תקופה (טייפ רב ערוצי של Studer, מקרופונים נויימן, מכונת אקו מכנית EMT, רמקולים JBL , ושאר ציוד הקלטה משובח).

הייתי צעיר ולא הגעתי ל"מעמד" שאוכל לבצע את ה- MIX הסופי לתקליטי האומנים (אני הייתי מארגן את מערך המיקרופונים ומקליט את הכלים והשירה דרך הקונסולה לטייפ רב ערוצי) בכל מקרה לאחר שהוקלטו כל הכלים והשירה הטכנאים היותר בכירים + המפיק המוסיקאלי (לא תמיד הוא היה נוכח) היו מבצעים את הMix הסופי - שכאן בעצם מוגדרת ה"אומנות" שבהקלטת/הפקת השיר.

באותה תקופה הייתי מתאמן עשרות ומאות שעות בביצוע MIX-ים מהרב ערוצי ׁׁ לדו ערוצי לצורך התמקצעות, "על יבש", ונוכחתי לדעת כמה קשה להגיע לתוצאה שתישמע טוב.
רם, כמו שכתכת, בהרבה מקרים קטעים מסויימים לא נשמעו טוב בגלל "התנגשות של כלים" כלומר "תדרים חופפים" שהקשו על האוזן ונשמעו "עמוס".
תמיד מספר כלים קטן, אקו, ואפקטי פייזינג למיניהם נותנים "אווריריות ונפח סטראופוני" למוסיקה ואז היא תשמע יותר "אודיופילית" ונעימה.

היו זמנים....מתגעגע אליהם....

מחבר:  roberts [ 17/01/20 15:10 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלים רב

aloni כתב:
roberts כתב:
יתכן ויש כאן עניין סמנטי כי יש אנשים שיקראו ל"בעיית הפקה מוסיקאלית" "בעייה של איכות הקלטה".

זו בעיקר בעיה של מיקס ומאסטרינג.
זו פחות בעיה שלנו לעכל, אלא יותר של המדיום להכיל (ובעקבות זה אחר"כ גם לשחזר).

בלי קשר, יש גם בעיות אחרות שקשורות רק לשחזור, ואני מניח שעליהם מדבר מי שמתלונן שהמערכת שלו נשמעת לא טוב בעומס כלים.


אלוני, הטענה שקיימת "בעיה של המדיום להכיל" היא לא מדוייקת, נדרשת לכך התייחסות "מדעית" ולא רגשית ואפרט:

מערכת לינארית מוגדרת בעיקר כמערכת ללא עיוותים (1). מערכת כזו מאופיינת בתכונה שכל אות בכניסה ישוחזר בצורה מושלמת ביציאה (מוגבר או מונחת).

נניח שבכניסה למגבר נכניס כלי בודד, ביציאה יצא בדיוק כמעט מוחלט אותו כלי, נכניס 120 כלים שונים שמנגנים בו זמנית מבס ועד מצילה, ביציאת המגבר תצא בדיוק באותה רמת דיוק של כלי בודד אותה אינפורמציה.

CD ומגברים (טרנזיסטוריים) הם מערכות כמעט ללא עיוותים (כלומר לינאריות) , כבלים הם ללא עיוותים כלל, לרמקול יש עיוותים משמעותיים יותר גבוהים ובנוסף הוא לא מערכת לינארית בהגדרה, החזרות מדפנות הרמקול, רסוננסים שונים בתיבת התהודה וכו'.

בניגוד למגבר שהופך סיגנל חשמלי לחשמלי רמקול ממיר סיגנל חשמלי לתנודות אוויר שבנוסף יוצרות אינטרקציה עם החדר וגורמות "לבלגן" נוסף. ולמרות כל האמור רמקול גם הוא בקירוב טוב יחשב למערכת לינארית (מי יותר ומי פחות) אחרת הם היו נשמעים זוועת עולם.

האוזן שלנו לעומת זאת היא "מכשיר זוועתי", החל מעקום פלטשר וכלה בחוסר היכולת שלנו ל"עכל" ( קרי להפריד במוחנו) בעת ובעונה אחת מספר כלים רב.

כמסקנה מכל האמור, מוסיקה מרובת כלים, וכדבריך "מופקת לא טוב", נשמעת רע בעיקר עקב יכולות השמיעה שלנו ותרומת המערכת היא מועטה יחסית, כאשר הרמקולים והחדר הם כמעט הגורם הבלעדי לכך מסך המערכת.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(1) נעזוב את נושא היחס אות לרעש שהוא שולי במערכות איכותיות

(2) CD- 0.001% ו Amp ~0.1% ביצועים אלו הם בסדרי גודל נמוכים מיכולת השמיעה האנושית.

מחבר:  נועם [ 17/01/20 15:20 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

OK

קבצים מצורפים:
17d01253dc1861164640321b8d0458a.jpaaa.jpg


מחבר:  zy [ 17/01/20 17:25 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

roberts כתב:
האוזן שלנו לעומת זאת היא "מכשיר זוועתי", החל מעקום פלטשר וכלה בחוסר היכולת שלנו ל"עכל" ( קרי להפריד במוחנו) בעת ובעונה אחת מספר כלים רב.

רגע, האם אני מפספס פה משהו?
כוונתך, שמפגש "אוזן שלנו" מול שחזור מערכת = חוסר יכולת להפריד, או שמא גם במפגש של האוזן מול תזמורת מלאה, חיה, יש בעיה :?:

מחבר:  roberts [ 17/01/20 18:13 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

היכולות המוגבלות של האוזן שלנו לא תלויות בין אם מנגנת מערכת או תזמורת חיה באולם קונצרטים משובח- קריסה בעומס כלי (רבוי תדרים בשפה המדעית) היא תכונה של ה"אוזן-מוח" בלבד.

אשאל אותך שאלה שכבר שאלתי בפוסט קודם: באותו אולם קונצרטים, מה ישמע יותר "אודיופילי" ? הרכב קאמרי שמנגן במתינות או הדקות האחרונות ביצירה בולרו של ראוול.

.....אחדד יותר, מה נשמע יותר "אודיופילי" הדקות 7-11 בבולרו ששם מנגנים כלים סולו עם לווי תזמורתי מתון או הדקה האחרונה כשכולם "מתחראים" על הכלים ?......אפילו אם היינו "מחלישים" את כולם בסוף היצירה והעוצמה הייתה שווה לעוצמה במרכז היצירה כדי שלא תהיה טענה של "עוצמת יתר שמעמיסה את האוזן" אלא רק "עומס כלי גדול".

שפטו בעצמכם:


לצפייה באתר YouTube

מחבר:  liorms [ 17/01/20 18:58 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

נועם כתב:
OK

+1

מחבר:  שניצל [ 18/01/20 13:22 ]
נושא ההודעה:  Re: המערכת לא נשמעת טוב בעומס כלי רב-בעיה בציוד או באוזן האנושית

שמעתי את שני הקטעים ׳רוברט נתן , האמת לא אוהב את המוזיקה הזו , אבל בקטע הלכאורה עמוס ומעייף לא שמעתי בעיה כזו .

עמוד 5 מתוך 8 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/