aloni כתב:
roberts כתב:
יתכן ויש כאן עניין סמנטי כי יש אנשים שיקראו ל"בעיית הפקה מוסיקאלית" "בעייה של איכות הקלטה".
זו בעיקר בעיה של מיקס ומאסטרינג.
זו פחות בעיה שלנו לעכל, אלא יותר של המדיום להכיל (ובעקבות זה אחר"כ גם לשחזר).
בלי קשר, יש גם בעיות אחרות שקשורות רק לשחזור, ואני מניח שעליהם מדבר מי שמתלונן שהמערכת שלו נשמעת לא טוב בעומס כלים.
אלוני, הטענה שקיימת "בעיה של המדיום להכיל" היא לא מדוייקת, נדרשת לכך התייחסות "מדעית" ולא רגשית ואפרט:
מערכת לינארית מוגדרת בעיקר כמערכת ללא עיוותים (1). מערכת כזו מאופיינת בתכונה שכל אות בכניסה ישוחזר בצורה מושלמת ביציאה (מוגבר או מונחת).
נניח שבכניסה למגבר נכניס כלי בודד, ביציאה יצא בדיוק כמעט מוחלט אותו כלי, נכניס 120 כלים שונים שמנגנים בו זמנית מבס ועד מצילה, ביציאת המגבר תצא
בדיוק באותה רמת דיוק של כלי בודד אותה אינפורמציה.
CD ומגברים (טרנזיסטוריים) הם מערכות כמעט ללא עיוותים (כלומר לינאריות) , כבלים הם ללא עיוותים כלל, לרמקול יש עיוותים
משמעותיים יותר גבוהים ובנוסף הוא לא מערכת לינארית בהגדרה, החזרות מדפנות הרמקול, רסוננסים שונים בתיבת התהודה וכו'.
בניגוד למגבר שהופך סיגנל חשמלי לחשמלי רמקול ממיר סיגנל חשמלי לתנודות אוויר שבנוסף יוצרות אינטרקציה עם החדר וגורמות "לבלגן" נוסף. ולמרות כל האמור רמקול גם הוא בקירוב טוב יחשב למערכת לינארית (מי יותר ומי פחות) אחרת הם היו נשמעים זוועת עולם.
האוזן שלנו לעומת זאת היא "מכשיר זוועתי", החל מעקום פלטשר וכלה בחוסר היכולת שלנו ל"עכל" ( קרי להפריד במוחנו) בעת ובעונה אחת מספר כלים רב.
כמסקנה מכל האמור, מוסיקה מרובת כלים, וכדבריך "מופקת לא טוב", נשמעת רע בעיקר עקב יכולות השמיעה שלנו ותרומת המערכת היא מועטה יחסית, כאשר הרמקולים והחדר הם כמעט הגורם הבלעדי לכך מסך המערכת.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) נעזוב את נושא היחס אות לרעש שהוא שולי במערכות איכותיות
(2) CD- 0.001% ו Amp ~0.1% ביצועים אלו הם בסדרי גודל נמוכים מיכולת השמיעה האנושית.