DEAR ברקצ
קשה להעביר במילים את שאנו שומעים באוזניים אבל אנסה...
א. כן היו לי DAC ים רבים אפילו רבים מאוד, כול DAC ניתן לחלק ל2 :
א1. החלק הדיגיטלי או המחשב אם תרצה , המפענח ... כידוע, החלק הזה גם היתפתח טכנולוגית עם השנים . הטכנולוגיה , הפורמט ,האלגוריתם, הכול מתקדם משנה לשנה. יש להניח לכן שרוב הDACים הישנים מאוד היו במצב נחיתות לעומת הDACים של היום, פרט להסתייגות אחת וזה נקודה א2.
א2. החלק השני הוא הצד האנלוגי של כול DAC , חלק זה יכול להיות משובח אף יותר גם בDAC בן 20 שנה לעומת DAC בן זמננו, שכן בחלק זה לא היה שוני דרמתי בטכנולוגיה. ולדעתי זהו החלק שבאמת קובע את אופי הDAC .
ב. לכן בהאמר כול הנ"ל אני רק ישווה את ה D380DSD של SUM AUDIO לDACים אחרים בני זמננו.
אין ספק שה-SIMAUDIO הוא הטוב ביותר ששמעתי עד כה, ויש לציין שבחנתי DACים רבים עד טווח מחירים של 30-40K ש"ח.
ג. למה הוא מצא חן בעייני כל כך?
ג1. מבחינה טכנית טהורה: המון כניסות ומכל הסוגים. אפשרות למזרים מאוד איכותי מובנה. נשלט ב IR וב RS232 .
ג2. ברמה דיגיטלית הוא משתמש בCHIPים המתקדמים ביותר ובכלל בחלקים המעודכנים ביותר מבחינה דיגיטאלית.(DSD וכו...)
ג3. ברמה האנלוגית , שוב, הרכיבים הטובים ביותר עם דגש על כל מה שעושה טוב למוסיקה.
ג4. רמת בניה והסטטיקה פשוט ה TOP של הTOP !!!
ד. אז איך זה נישמע אתה שואל?
פשוט ניפלא !!!
אם הייתי צריך לבחור מספר סופרלטיבים הייתי אומר: רזולוציה, רזולוציה, רזולוציה, ועוד רזולוציה,.
בצד של הסאונד הייתי אומר "מאוד הוגן כלפי המוסיקה" , אם ניתן להגיד דבר כזה
הוגן כלומר עושה הכול נכון אבל לא מוגזם לשום כיוון, ובמערכת שלי התחושה היא של מוסיקה של ניגון ( לעומת סאונד ואינפורמציה).
אני גם שמתי לב לבמה גדולה עם עומק טוב. למעשה הוא מאפשר לשאר הרכיבים כגון רמקולים והגברה להתבטא באופיין מבלי להפריע.
לא פלא לכן שזהו הרכיב המושקע ביותר במערכת שלי שכן כאנלוגיה , אם המיקרופיש לא ברור ומחודד ובעל כל הצבעים הנכונים, שום זכוכית מגדלת (הגברה ורמקולים ) שבעולם לא יתנו תוצאה איכותית...
אני מקווה שזה עונה לך על השאלה
OVER & OUT
השפוי
_________________
Emancipate yourself from mental slavery, none but ourselves can free our mind” Marcus Garvey