DGG ו- DECCA הוציאו את יצירות מאהלר בחבילה של 18 דיסקים:
כל הסימפוניות וכל ה- Lieders, בהקלטות שהחברות הללו מחשיבות כאבן דרך במשך 50 השנים מ- 1966 - ברנרד הייטינג עם הקונצרטגבאו ועד אבאדו עם ברלין ב- 2004.
אפילו שהמשלוח מגרמניה יקר, המחיר יוצא מצחיק:
http://www.amazon.de/gp/product/B003BZC2RU/ref=oss_productהקופסא
התוכן:
תוכן
מהסקירות של אביעד תמצאו שכמה מהמלצותיו מופיעות כאן באוסף:
בראשונה קובליק עם הרדיו הבווארי
בחמישית המלצה מס' 2 ברנשטיין / וינה
שישית אבאדו /ברלין
שמינית שולטי / שיקגו.
האם יש כאן חברים שלא יכולים עם מאהלר? אני שמתי לב שהוא מסוגל לעורר רגשות עזים גם לשלילה, וישנם חובבי מוסיקה רציניים של סובלים אותו.
לא קל להבין ולאהוב את המוסיקה שלו, בתור צעיר הייתי מסוגל להבין רק את מס' אחת.
אחרי שנים רבות נתפשתי לשניה בעקבות קול המוסיקה ושמיעה באוזניות לביצוע של שולטי עם וינה ועם מירה זכאי - אלט.
בשבילי דיסק זה היה אולטימטיבי, ואני לא הייתי מסוגל לסבול את הביצוע של קלמפרר, שהיה אדיש ומהיר לטעמי.
אחרי השניה נסללה הדרך לאחרות, אם כי עד היום את 4 האחרונות אני מתקשה בהן.
את הסימפוניה התשיעית שמעתי בפעם הראשונה בקונצרט חי, וההקלטה של אבאדו בדיסק עם ברלין לא כל כך מדברת אלי.
אני עומד לקבל את אבאדו פעם נוספת ב- BD הקלטה חדשה מלוצרן, ונראה איך זה.
סימפוניה מס' 2 השפיע בצורה מיוחדת על יהודי מניו יורק שעשה מיליונים בבורסה, ויום אחד פרש לו והלך ללמוד ניצוח בקונסרבטוריון.
הוא אסף כתבי יד ופרטיטורות שנוגעים למס' 2 והיה שוכר מנגנים בשביל לבצע את הסימפוניה, עד שהגיע לרמה שהוא ביצע בקונצרט פומבי, וקיבל הזמנות לבצע ולהקליט עם מיטב התזמורות. זהו הסיפור של גיל קפלן.
את האוסף שלעיל קניתי למרות שהיו לי כבר חלק מהביצועים על CD ואפילו על SACD. ואין ספק, שווה להאזין לביצועים הללו.