khalil כתב:
חברה זה עוד פעם אני (חליל) או איך שקוראים לי החברה (צליל) וזה בגלל הבעיה האודיופילית שלי.
בכל מקרה זו הבעיה שלי:
בהתחלת הרומן שלי לצלילים ולמוזיקה נהניתי מאוד מהלחן מהקצב מהמנגינות ואפילו מהמלים אפילו לפעמים שרתי עם הסולן בכבודו ובעצמו...
ואז לפתע הסט שלי התחיל לקרוץ לי ולעשות לי עניים
הרומן שלי למוזיקה הולך ונעלם ואני מתחיל לבלות ולהתעסק בסט, מזיז את הרמקולים סנטים בודדים מחליף חיבורים משווה בין הנגן לבין המחשב ולא שם לב למה אני מאזין....
הצילווווווווווווו
זה רק אני או יש עוד שסובלים מאותה הבעיה?
שלום
בעיה!
הפכתה מאוהב מוזיקה לאוהב ציוד!
אני יכול לספר לך, שמלבד ההתעסקות סביב הציוד, תגלה שיש קבוצה של כותרים שנשמעים ממש טוב על המע' שלך,
ותמצא שאתה מעדיף להקשיב להם על פני כל הייתר.
אתה חייב לשאול את עצמך מה באמת חשוב? וממה אתה יותר נהנה?
אחת הדרכים להרפא מהתופעה, היא התנתקות לפרק זמן משמעותי מהמע' שלך. תקשיב למוזיקה ממקור אחר:
ברכב, מ-MP3 רק לא מהמערכת שלך...אח"כ כאשר תקשיב שוב, הכל ישמע לך כל כך נפלא, שלא תשחק בציוד כברת דרך...
אבל יתכן והתופעה תשוב.
באשר להשוואה עצמה, לפני שאתה מקבל החלטות, ועוד יותר לפני שאתה מכריז עליהן, תוודא שאתה אכן משווה נכון בין A/B.
במקרים רבים, הבדיקה לוקה בטעויות שחשוב שנמנע:
השוואת עוצמות - מה שנמשע יותר חזק, נשמע יותר טוב.
השוואה מזיכרון - האם אתה באמת בודק ציוד או אתה בודק את הזיכרון שלך? ההששוואה היחידה הנכונה היא בטווח זמן קצר.
שניות עד דקות בודדות. לא יותר.
השוואה חוזרת - שמעת A אח"כ את B. עליך לחזור ל-A וגם לוודא שאתה מקשיב להם בסדר שונה (מי קודם ומי אחרי).
יש לנו נטיה להחשיב את האחרון עדיף!
שינוי של רכיב בודד. אין משמעות לבדיקה כאשר אתה משנה יותר מפרמטר אחד. הרי אם יש ישנוי, לא תדע למי לשיך אותו.
למשל בדיקת רמקול - עם אותה הגברה, ואותה כבילה. כמובן עם אותו קטע מוזיקאלי.
הגורם האנושי. קח לך רגע ותבדוק כמה BIAS יש לך, ממה שאמרו אנשים, או מדברים שקראת על המוצר. נסה להחליט
על דעת עצמך.
פרות קדושות - בבדיקה אוביקטיבית ונאוטראלית, אין להם מקום. אם בחרת לעשות את הבדיקה ולהשוות, לך אחר נטיית
לבך, ולא של אחרים.