הסרטון מגוחך ומביך. לא די שהבחור מגלה בורות ומעלה טיעונים חסרי בסיס, הוא גם עושה שימוש בשפה נמוכה ועילגת.
תארו לכם ש"סוקר" אודיו ישראלי היה מעלה "סקירה" או מציג את "דעתו" בדיבור עילג ופרחי, משלב את המילה "חרא" בכל משפט שני, ובמשך 40 דקות כמעט מלהג עצמו לדעת, עם טיעון אחד מרכזי שכולו מבוסס על בורות וחוסר הבנה. מי בכלל היה מתייחס אליו?
התלבטתי אם להגיב על הקשקוש הזה. הרי אם נגיב ניתן לו סוג של "לגיטימציה" ונמשיך להחיות אותו כאן בפורום. ברור לי שבעידן הרשתות החברתיות כל טמבל יכול לכתוב שטויות כאוות נפשו ולא צריך להתרגש מכל אחד כזה, אבל המחשבה שאיזה אודיופיל ישראלי צעיר יתקל פעם שלא בטובתו בסרטון ההזוי ובשרשור המוזר שצמח ממנו, גרמה לי לרצות להעמיד דברים על דיוקם.
אבל ראשית גילוי נאות: אני בעלים מאוד מרוצה של ההגברה של החברה כלפיה הגאון יוצא בסרטון הילדותי שלו.
אלא שבניגוד לליצן אני דווקא כן האזנתי להגברה של החברה והשוויתי בטרם רכשתי. בניגוד אליו לא היה עולה על דעתי לרכוש הגברה כלשהי, גם לא לכתוב או לדבר עליה, בלי ששמעתי אותה קודם לכן.
ההגברה שרכשתי ניגנה אצלי בבית יותר משבוע בטרם סוכמה הקנייה. רק לאחר שהאזנתי לה במשך עשרות שעות והשוויתי למה שהשוויתי, הודעתי ליבואן שהציוד נשאר אצלי ואני מעביר לו את הכסף. כך אגב עשיתי עם ההגברה הקודמת שהייתה לי ועם כל פרטי המערכת שלי (!) למעט הרמקולים והממיר. במקרה של הרמקולים, זוג של אותו יצרן מדגם אחד קטן יותר התארח אצלי למשך כשבוע, התאהבתי ורכשתי את הגדולים יותר.
רוצה לומר, בניגוד לגאון מהווידאו אני לא מגבש דעה, בטח לא קונה, בלי לשמוע לפני, ורצוי מאוד להשוות. אני לא יודע מי מהחברים כאן רכש כך את הציוד שלו ואם פותח השרשור עשה זאת בעצמו, אני בהחלט יודע שמגיש הסרטון המצחיק הזה מודה ברוב חוכמתו שהוא לא שמע את הציוד מעולם ואין לו מושג כיצד הוא נשמע. זה כמובן לא מפריע לו לצאת נגדו בטיעונים ילדותיים.
הסרטון המביך מתחיל בסדרת "טענות" על הטקסטים באתר החברה, ובמיוחד בחלק השיווקי/פרסומי שלהם. כאילו חברות אחרות מפרסמות משפטים אחרים בעמודי השיווק. כאן הוא קבע "אני כבר לא אוהב אותם". מאוד מרשים ומשכנע. בהמשך הוא טורח לתקוף את המחיר הגבוה ביחס לאיכות הבנייה. שום מילה על הסאונד והאיכות הסונית. שום מילה על השוואת הביצועים של המגבר המדובר למגברים אחרים באותו מחיר או במחיר נמוך יותר. שום מילה על מי שתכננו את המגברים נגדם הוא יוצא, הגאון לא טרח לשמוע או להשוות וכבר יש לו דעה נחרצת. מזכיר קצת את המורות האלה מכיתה א': הפריע לו "הסדר והניקיון" של החוטים והמעגלים, אז המגבר לא טוב. מעניין מה היה אומר על אלברט איינשטיין אם היה רואה את המחברות שלו כתלמיד צעיר.
ואם לא די בכך, מתברר שגם פותח השרשור כאן, שמתיימר לנתח את מגמות השוק והתנהלות האודיופילים ברכישת הציוד שלהם (ומבקר את כולנו - כולכם כמובן) מעולם לא שמע על החברה ואין לו מושג במי מדובר. הוא לא טרח אפילו לברר בטרם פרסם את הסרטון המגוחך, אוי לבושה.
אז בואו נפתח את זה קצת, כי הבורות כאן באמת מביכה וכנראה שאת מה ששוק האודיו העולמי למד יש מי שטרם טרח ללמוד בפרובינציה המקומית, מה שלא מפריע לו לצאת בביקורת. הכי ישראלי, אחי.
כמה מילים על חברת קונסטליישן, חברה קצת שונה שחושבת מחוץ לקופסא ונכנסה לשוק בצורה לא רגילה.
זה לא עוד סיפור על חובב אודיו ומוזיקה שנמאס לו ממה ששמע בשוק והחליט לבנות את קו המוצרים לטעמו. כאלה יש למכביר, כמעט כל חברה בשוק היום טוענת שכך היא התחילה. כאן מדובר בחבורה מצומצמת של אודיופילים ומפתחי מוצרי אנאלוג (פטיפונים בעיקר) שהחליטה על סוג של "פרויקט" בקונספט חדש - הם ביקשו לגייס מומחים מהשורה הראשונה, שיתכננו את קו מוצרי הגברת הקצה הטוב ביותר שניתן, ללא התחשבות יתרה במחיר ובמאמץ. ביקשו להביא מתכננים שיעזרו להם לתכנן ולבנות את ההגברה האולטימטיבית בהשקעה כמעט לא מוגבלת. יוזמה שאפתנית, יש מי שיאמרו מוגזמת, כמעט החלום הרטוב של כל אודיופיל וחובב מוזיקה, שרוצה לשמוע את הטוב ביותר שאפשר לתכנן ולייצר.
לצורך כך, ובגלל שהיה ברור שאין להם את הידע והניסיון הנדרש למשימה השאפתנית שלהם, החברה החדשה גייסה בשנת 2008 את מיטב המוחות - סוג של נבחרת החלומות של עולם האודיו: מתכנני המעגלים הכי מבריקים, חדשניים ופורצי דרך, כולם מנוסים, כולם בעלי מוניטין מוכח של מובילים בתחום, וביקשה מהם בקשה אחת: תכננו את ה'קרם דה-לה-קרם'. כסף הוא לא השיקול. הסאונד הוא השיקול.
ומי היה שם? ג'ון קורל - מ Vendetta, Parasound ו - ,et al, מי שעבד עם מרק לוינסון וחתום איתו על פיתוח קדם המגבר JC 1 והמונובלוקים ML 2, אולי ה-מוצרים ששמו את מרק לוינסון על מפת ההיי אנד בשוק האודיו העולמי לפני עשרות שנים. פיטר מדניק (מייסד Audio Alchemy), באסקום קינג מהמפתחים המובילים ב Audeze Infinity, Marantz, , PS Audio, קונארד ג'ונסון, ג'יימס בונג'ורנו שהיה חתום על מיטב המוצרים של Ampzilla , Crown Radio , Harman-Kardon , Sumo Electric, SAE , Dynaco, Marantz דמיאן מרטין מ Spectral, Rockport, Nuforce.
חתיכת נבחרת, ומכאן גם שם החברה - Constellation = קבוצת כוכבים. מיטב המוחות באודיו, לכל אחד ניסיון מצטבר וידע שהגאון שלנו שמרבה לומר "חרא" בווידאו לעולם לא יגיע לקצוות המעיל שלהם, אבל הוא החליט לקטול אותם בלי שטרח לשמוע אפילו אחד מהמגברים שהם תכננו...... בחיי, אני עדיין לא מאמין שאני מתייחס לקרקס הזה.
החבורה הזו ומהנדסים מוכשרים נוספים שהצטרפו אליהם, קיבלו כאמור מנדט לעשות את העבודה הטובה ביותר בקריירה המפוארת שלהם ללא התחשבות בזמן או במחיר. שום רעיון, עיצוב או יישום, יקר או אקזוטי ככל שיהיה, לא ירד מהשולחן. זה היה ועודנו הקונספט של קונסטליישן, ורק מי שישמע את הציוד יבין. התוצאה הראשונה של המאמץ הזה הייתה הקדם-מגבר Altair והמונובלוקים הרקולס. לפי הסוקרים התכנון והביצוע של מוצרי האלקטרוניקה הללו היו מעבר להרואיים. הביקורות היללו. כמובן שאף אחד לא חייב להתרשם מהסקירות, גם אני חשדן ומתייחס אליהן בהתאם, אבל לא יזיק לדעת את מה שהבור העילג מהווידאו כנראה לא יודע. מספר פיתוחים ראשונים מסוגם נכללו במוצרים החדשים: בקרת עוצמת הקול בקדם מגבר Altair למשל הפחיתה את האות על ידי הכנסת נגד בודד בנתיב האות - ללא חיבורים מכניים או ממסרים. הישג זה הושג עם מעגל משוכלל שכלל 48 זוגות של נגדים תלויי אור, נוריות LED מתאימות, כולם תחת בקרת תוכנה. פיתוח חדש בעולם האודיו, שהשליך כמובן על היכולות הסוניות של כלל מוצרי החברה, גם בהמשך. זו דוגמא אחת באמת קטנה לסוג הפיתוחים שיושמו בהגברה של קונסטליישן. גם טכנולוגיית הקירור חדשנית ויחידה מסוגה, תוצר של חשיבה מחוץ לקופסא בתהליכי התכנון. יחדות הקירור מוצבות מאחורי אלומיניום במבנה מיוחד שמצליח לשמור על טמפרטורת אחידה למשך שעות ומגיע לטמפרטורת עבודה תוך דקות. כמה מגברים מתוכננים כך? עכשיו לך תסביר את זה למי שמחזיק מערכת זולה יחסית, כנראה קצת מתוסכל, חושב שסידור הכבלים בתוך המגבר משפיע על הסאונד ומוציא וידאו מביך שמנסה לקטול (עלאק) מוצרי קצה בטרם שמע מגבר של החברה.
בניגוד לשטויות של כוכב הסרטון, קונסטליישן משקיעה מאוד בחלקים בתוך השאסי ומחוצה לו. מגבר סטריאו טרנזס' סינגל אנדד שמספק 250 וואט מארבעה טרנזיסטורים, זו טכניקה מיוחדת וייחודית שלהם. השנאי שנראה לכאורה קטן בתמונה יושב בתוך מארז ענק (המגבר עצום וכבד מאוד), רק כשמבינים את מימדי המגבר מבינים את גודל השנאי - במציאות הוא גדול מאוד. הספייקים של המגבר המדובר הם של HRS, קל לבדוק כמה שתי יחידות כאלה עולות אצל היבואן המקומי (מאות דולרים לזוג). אז סידור החוטים הוא זה שקובע את הסאונד או איכות המגבר? הצחיק אותי הבחור.
אני לא מתיימר לסקור כאן את כל הפיתוחים במוצרי החברה, ביננו, זה גם לא ממש מעניין אותי, אני לא מהנדס ולא בוחר מערכת לפי הנתונים הטכניים או ההשקעה בפיתוח. אני, ורבים כמוני איתם טרחתי לשוחח לפני הרכישה, אוהבים את הביצועים של ההגברה של קונסטליישן. כמה מחברות הרמקולים הנחשבות היום בעולם האודיו (ולא רק מג'יקו) בוחרות להציג את הרמקולים עם ההגברה של קונסטליישן. אני הקטן כבר יותר מארבעים שנה בתחביב ועדיין לא מבין דבר בטכנולגיה עצמה, זה בדרך כלל החלק שמשעמם אותי. אף פעם לא אבחר ציוד על בסיס הטכנולוגיה או הדרך בה החוטים מסודרים. התחלתי כילד, בן של אודיופיל וגדלתי לתוך זה לאט לאט. גיבשתי טעמים, שיניתי והחלפתי אותם עם השנים, התבגרתי לתוך התחביב. מחיר לא עושה עלי רושם, להפך - מחיר יקר מידי הופך אותי לחשדן וביקורתי הרבה יותר, ועל מנת שאשקיע מחירים שנראים לי מוגזמים צריך לשכנע אותי שהמוצר שווה לי את זה, בדרך כלל הוא לא. עם השנים גם הבנתי שאין אמת אחת ואין מערכת שעושה הכל מושלם. אבל בניגוד לבחור המפוקפק מהווידאו אני לעולם לא אשפוט ציוד אודיו או מערכת לפי המראה, התכנון הפנימי או החיצוני או כל דבר אחר מלבד הסאונד. כפי שכבר ציינתי, אשתדל מאוד לא לרכוש בלי לפחות לשמוע אצלי בבית ורצוי גם להשוות. ההגברה הזו תפסה אותי כי היא נשמעת נפלא, טוב יותר מכל מה ששמעתי לפניה, ותאמינו לי ששמעתי לא מעט.
כמו רבים כאן גם אני מאוד מפקפק בסקירות השונות שמתפרסמות במגזינים שמתפרנסים מפרסומות. אבל בואו, הם לפחות מאזינים למוצרים, משווים ומנמקים, לעיתים גם מודדים. הם צברו איזה ק"מ של נסיון ושמעו מערכות קצה בחייהם. מה הבחור הזה עשה חוץ מלקרוא באתר החברה ולהביט בתצלומי מגבר או שניים מבפנים, ובלי להאזין אפילו פעם אחת? אז כמה עלובה יכולה להיות נקיטת עמדה בתחום שמה שקובע בו בראש ובראשונה זו האזנה?
פותח השרשור ניסה לגייס את הווידאו המביך הזה לטובת דיון וטיעון שדווקא יש לו מקום לדעתי: השאלה של מחירי הציוד המרקיעים והדרך בה אנחנו מקבלים החלטות מה לרכוש ומה לא, היא שאלה רצינית ששווה דיון. אבל כשמגייסים לצורך הדיון הזה סרטון הזוי וחובבני שמעליב את מי שצילם אותו, אזי לא נותר מקום לדיון רציני, וחבל.
אשמח לנסות ולעזור גם לטרוניה של פותח השרשור שתהה בהמשך מי זו החברה ומה הכתובת. גם זה קצת מביך. חברה בינ"ל מוכרת ומוערכת, לא צריך לטרוח כל כך, הכל ברשת (ויש גם יבואן רציני בארץ): מייסדי החברה אמנם מאוסטרליה (יש חומר ברשת) אבל מרכז החברה בארה"ב. מי שמזדמן לקליפורניה יכול לנסוע ל Newburg Park יש כתובת מלאה בכל סקירה ואפשר למצוא אותם בקלות ואפילו להתקשר: 1-805-201-2610. דילרים יש למכביר, בכל העולם, מוצרי החברה מוצגים בתערוכות ומגבירים את מיטב חברות הרמקולים ומי שיטרח ויגיע עד נס ציונה יוכל לשמוע מקרוב במה דברים אמורים. מומלץ!
|