מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
yairjazz כתב: Ami כתב: חסכתי לך כמה גרסאות ווקליות (חשבתי שגלספר זו חוויה קשה מספיק ). מעניין אותי מה אתה חושב על האלטרנטס עם שפ ודיוויס. אני דווקא לגמרי מבין למה הלכו עם הגרסה ברביעייה מעבר למשהו שאפשר היה לשפר בעוד טייקים ? ברור לי שזה לא מסטר טייק אבל לא אהבת את הקומבינציה ?
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 23/09/08 08:37
הודעות: 2067
|
לא. אני אוהב שזה אותו הרכב שמנגן בכל התקליט. רביעייה All the way. יותר נכון, לדעתי, לשמוע את אותו הרכב עושה את ארבעת הפרקים ולא שמחליפים לך הרכב באמצע. ארצ'י שפ רק מפריע לי כאן. שיילך לעבוד על המאסטרפיס שלו ושלא יידחף.
_________________ Just the facts and pass the bucket The SideMan - ג'אז
סוף סוף פתחתי גם פייסבוק... לא תעשו לייק ?
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
אה, את זה אני יכול בהחלט להבין ובודאי נכון לאלבום כל כך קוהרנטי.
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
קשה לחזור לשגרה אחרי היובל החשוב בשנה, אבל למזלנו הבא בתור הוא הכל חוץ משגרתי. לו הייתי שם ב-64, הייתי מציב אוהל בפתח האולפן של ון גלדר באנגלווד קליף, פותח שולחן, ומתצפת לראות מי מגיע היום. ב-11 לדצמבר, יומיים בלבד אחרי הסשן של A Love Supreme (כלומר למחרת סשן השישיה עם שפ ודיוויס), מתייצבת שם עוד רביעיה : סם ריברס, ג'קי ביארד, רון קרטר וטוני וויליאמס ומקליטה עבור בלו-נוט אלבום קנוני נוסף שרוכב על קו התפר בין ההארד-בופ והאוונגארד, עם הרבה בלוז ישן וטוב : Fuchsia Swing Song. זה אלבום הבכורה של ריברס כמוביל ולא כדרכו הוא נשאר פה על הטנור כל הדרך, בלי חליל ובלי סופרן. כמו רביעיית קולטריין, כמו הרביעיות הפרוביזוריות של הנדרסון, וכמו רביעיות הספרים של בוקר ארווין (שכללו לעתים גם את ביארד, גם את דאוסון, המורה של וויליאמס, וגם בסיסט חדשן יותר), גם זו רביעיה 'חוקרת' שאוהבת לצאת לשטח בלי מפה ולראות מה יהיה. שלושה מהארבעה היו בחמישיה החדשה של מיילס עד לא מכבר (ריברס כזכור, לא תפס שם) ובשבחי הרביעי הפלגנו בזמן המסע המופלא של מינגוס ודולפי באירופה ובזמן סקירת ספר החלל. יאיר עשה עבודה מצויינת בתיאור האלבום בקישור למעלה ורק אוסיף את שלשת האלטרנטס של Downstairs Blues Upstairs. אני בדרך כלל לא סובל אלטרנטס אבל הסיפור כאן שונה לגמרי כי הם כל כך שונים זה מזה וכל אחד מהם מעניין בפני עצמו. ה-MM, אחד הטובים :
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 26/05/09 15:35
הודעות: 2656
|
תודה על ההמלצות! אחקור ואדווח אם שיניתי דעתי בנוגע לבחור. גם A Love Supreme אצלי בפלייליסט לשבועות הקרובים.
_________________ איתמר
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 29/12/10 12:43
הודעות: 460
|
ואם כבר הזכרתם את סם ריוורס -
סתם נזכרתי ש:
לפני מספר שנים בשידוך הזוי לחלוטין הקאמרית הקיבוצית ארחה את סם ריוורס. כן גם אני לא הבנתי מה הקשר - אילו היו שני קווים מקבילים שלא נפגשו ולא יפגשו לעולם. בחלק מהקונצרט היה שיתוף פעולה של תזמורת וסקסופון משהו של גרשווין אולי פורגי ובס (לא זוכר) שעוד איכשהו עבד.
הקטע הכי מדהים בקונצרט ההזוי הזה היה לראות קהל של מוזיקה קלאסית שומע סולו פרי ג'אז של ריוורס שארך דקות ארוכות ללא התזמורת והיה - מ ד ה י ם. היה מרתק לראות את הסבים והסבתות נעים באינטנסיביות ובעצבנות בכיסא ולא מבינים מה נחת עליהם.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
רציני ?! הייתי מת להיות שם. המיזם הבא זה וויליאם פארקר ועמיר בניון. או אפילו יותר טוב, ג'ו לובאנו ולאוניד פטשקה. רגע...
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
הצטרף: 29/12/10 12:43
הודעות: 460
|
אכן, רציני לחלוטין.
הקאמרית הקיבוצית נהגה להביא אומני ג'אז למופעים משותפים מידי פעם. בנוסף, בל נשכח שגוטפריד הבן הוביל אותה בשנים האחרונות כך שיש איזושהי יד מכוונת. כשהביאו את רישאר גאליאנו זה עוד היה מובן אבל את ריוורס ??? - זה היה פשוט הזוי.
אני זוכר שכל כך לא האמנתי וחשבתי אולי יש עוד ריוורס שאני לא מכיר מהתחום הקלאסי.
כמובן, שמח מאוד שהתבדתי ונתנה לי ההזדמנות לשמוע אותו לפני שהחזיר ציוד.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
סיפור סיפור. התחיל מאוחר, ריברס. האיש היה בן מחזור של בירד וכשהקליט את פוקסיה כבר היה בן 41. מתברר שהוא התחיל להופיע עם טוני וויליאמס ב-59 כשהאחרון היה בן 13 !
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
כמעט פספסתי : 10 לדצמבר 1964, מרטין לותר קינג באוסלו, מקבל את פרס נובל לשלום :
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|