עכשיו 25/04/24 15:35

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 57 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: החוקים (היבשים) בבניית סטאפ ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 14:57 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
אמנם את הפוסט הזה תכננתי לפתוח בשירשור "קריאה מומלצת", אבל אני חושב שהנושא כל כך חשוב שהחלטתי להקדיש לו שירשור נפרד.

המאמר עליו אני מדבר פותח את גיליון ינואר של מגזין סטראופיל (בטור ה- As we see it), ובו מלהג מר ארט דוּדלי על עקרונות בניית המערכת, מה חשבו בעבר ומה הוא חושב היום. הפתיע אותי עד כמה אנו חולקים בהשקפה על הנושא, ואולי זה אמור להיות ברור מאליו...

דודלי מספר כי בעבר האמינו כי "הרמקול הוא האלמנט החשוב ביותר בשרשרת" ולכן יש להשקיע בו את מירב המאמץ בבחירה, וכן, גם את התקציב. אני לא אפתיע אתכם שגם היום יש הרבה "מאמינים" ללוגיקה הזאת.

משפט המפתח בכתבה (לדעתי), המהווה מסקנה בסיסית וחשובה לכל חובב הוא - "על החובב האודיופיל להפנים שהסטאפ שיבנה לא יצטיין בכל התחומים באותה המידה" (תוספת שלי: אלא אם לא יצטיין בכלל).

ברגע שאנחנו מפנימים את המסקנה הזאת (במידה וקיבלנו אותה, אישית אני מסכים ב- 100% וטענתי זאת לא פעם גם על גבי אתר זה), נותר לנו להחליט (או ללמוד) מה באמת חשוב לנו ברפרודוקציית המוזיקה.

דודלי חילק את תחום הרפרודוקציה לשלושה חלקים (תרגום חופשי):
information - אינפורמציה
interpretation - פירוש/פענוח
presentation - הגשה

את החלק הראשון הוא משייך למקור, את השני להגברה והשלישי לרמקולים.
הוא כמובן עשה כאן חלוקה שרירותית מאוד, כמובן שלא ניתן באמת לשייך תחומים אלו רק לרכיבים המצויינים, אבל, למרות זאת, אני בהחלט מסכים שאם היינו חייבים לחלק את התכונות זאת דרך חכמה לחלק אותן.

הרעיון אומר שאם התכונות שאתה מחפש שייכות לפרזנטציה לדוגמה, יש משמעות גדולה מאוד בבחירת הרמקול ואולי כדאי שתשקיע את מירב המאמץ בבחירת הרמקול, אם חשיפת האינפורמציה, טיימינג, מומנטום והקצב הן התכונות ש- "עושות לך את זה" כנראה שכדאי שתשקיע את מירב המאמץ במקור.

נושא חשוב אחד שאני חושב שהוא פיספס זה נושא האקוסטיקה, לא, אני לא אטיף שחייבים לעשות טיפול אקוסטי בכל חלל. אבל אני בהחלט מאמין שהאקוסטיקה קובעת לנו במידה לא קטנה בכלל את יכולות הסטאפ. אם חדרכם לדוגמה מסרב לנגן באס, כדאי שתרדו מהאספקט הזה וחפשו את התכונות שכן יכולות לבוא לידי ביטוי בחדרכם.
(אלא אם מקובל עליכם להרכיב סטאפ מאוד לא מאוזן שכנראה לא יתאים לכל חדר אחר אליו תעברו)

טוב, אני לא אלאה אתכם בכל פרטי המאמר החביב הזה, אבל אני בהחלט ממליץ לקרוא. פתיחה מצויינת לגיליון, אני מקווה שהוא מצביע גם על מה שיבוא בהמשך.

שבת שלום.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית סטאפ ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 16:18 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 16:05

הודעות: 7318
(Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 18:39 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 20:45

הודעות: 1591
מיקום: Epping Forest
aloni כתב:
דודלי מספר כי בעבר האמינו כי "הרמקול הוא האלמנט החשוב ביותר בשרשרת" ולכן יש להשקיע בו את מירב המאמץ בבחירה, וכן, גם את התקציב. אני לא אפתיע אתכם שגם היום יש הרבה "מאמינים" ללוגיקה הזאת.



זו לא שאלה של אמונה. עם אמונות של אנשים למדתי שלא להתעסק אחרי הפעם
החמישית שנכוותי כשנכנסתי בוויכוח בין אנשים בוגרים, הרבים בניהם על "למי יש חבר דמיוני טוב יותר".
אבל בענייני סטריאו אני כן מתעסק, כיוון שכאן אין מקום לאמונות.
כל הנושא הסטריאו הוא לא אמפירי ומדיד, ולכן לקבוע שגישה מסויימת היא נכונה,
זה דבר תקף באותה מידה כמו לקבוע שאותה גישה בדיוק, לא נכונה.

ראשית, כשמציגים רעיון עם פתיחה כמו "בעבר האמינו שבלה בלה בלה ... אבל היום
ידוע שבלו בלו בלו ...." מייצרת אצלי אוטומטית את המחשבה האינהרציונית "ובטח
מחר יאמרו שבלי בלי בלי בלי ....". זו טעות טקטית בדיאלוג , ואני ממליץ למי שעורך פגישות
שיווק וגיוס להימנע מהאדיומה הנ"ל.

אבל אם נעזוב את הטרחנות הכפייתית שלי { ;) }, אז נמצא סתירה מובנית נוספת והיא
ה"פרזנטצייה". פרזנטצייה בהקשר הזה היא הממשק האנושי. כלומר החלק במערכת
שאמור להעביר אינפורמצייה לבן האנוש {מוחמד ורם נחשבים לצורך העניין בני אנוש}.
ברגע שאתה מקבל את זה, אז הדרך היחידה להסתכל על המערכת זה ככלי שרת לרכיבי
הפרזנטצייה, וכאן יש בדיוק שניים. הרמקולים, והאקוסטיקה.

גם האינפורמצייה וגם האניטרפטצייה, הם כלי שרת לפרזנטצייה{ זה מתחיל להישמע
כמו קורס ברוקחות :D }, כיוון שהם במאה אחוז מוגבלים ביכולת הרמקולים והחדר.
רוצה לומר: בין אם ב CDP שלך ישנו מעבד פוטוני שמבצע הוראות בתדרים שנמדדים ב
פטה-ביט, ובין אם דחפו לתוכו מיליארד סינים עם כובעים כשעל האחד כתוב 1 ועל השני כתוב 0,
אז זה לא משנה, אם ברמקול זה נשמע לא טוב.
כלומר תפקיד המקור הוא מיצוי הפוטנציאל מהרמקול והחדר. כנ"ל הקדם והמגבר.
המקסימום שהם יעשו זה מיצוי התכונות הרצויות עליך ברמקול.

שבת שלום.................... :D

_________________
ללכת למקדונלדס בשביל סלט זה כמו ללכת לZונה בשביל חיבוק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 19:42 
חבר של ההנהלה

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/09/08 14:37

הודעות: 774
מיקום: כפר יאבוייה
שבת שלום יאבוייה. יופי של פוסט (Y)

_________________
איפה אתה קוקוליטו?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 20:04 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 19:46

הודעות: 3499
דג,

ברמה העקרונית (אני מתייחס ספציפית לפסקה האחרונה שלך) - מה שאמרת לא הגיוני. אם כבר, הרמקול מוגבל למה שהמקור מאפשר לו מכוח העובדה שהוא DOWN THE STREAM מהמקור, ולא להיפך.

זה כמו לומר שאיכות האלגוריתם במנוע התכנה האחרון שכתבת משרת את ה GUI...

תחלס לעניין - לדעתי יש איזון בין כל החלקים מבחינת חשיבות. זה נכון שבאוטו שלי יותר חשוב מנוע טוב מצמיגים מקצועיים - אבל על מסלול המרוצים - שניהם הכרחיים.

אייל

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 26/12/08 23:09 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 20:45

הודעות: 1591
מיקום: Epping Forest
אז לא הבנת אותי, או שאני לא אותך.
ראשית ההשוואה לתוכנה לא הכי מובנת לי. הרי GUI לא ממש מוגבל.
אני יכול להגדיר ממשק משתמש מסובך או פשוט ככל שידרוש האפיון.

לגבי הרמקול, אנסה להסביר שנית:
1. הדבר היחיד שאתה מסוגל לשמוע זה גלי קול{ כולל כמובן החזרים של גלי קול.).
2. הרכיב היחיד שמפיק גלי קול זה הרמקול { והאקוסטיקה כאמור , אבל עזוב כרגע }.
3. המגבלה הפיזית על ייצור גלי קול שמיעים היא מגבלת הרמקול. כלומר, בסופו של
דבר המקסימום שתוכל לשמוע, הן מבחינת איכות והן מבחינת עוצמה זה מה שהרמקול מסוגל
להמיר *.
4. בין אם תחבר מגבר מנורתי SET או מגבר טרנזיסטורי 300 WPC, בסופו של דבר,
מה שאתה שומע זה מה שהרמקול פיזיקלית מסוגל להשמיע.
5. לכן רמקול שלא מסוגל להפיק 40 HZ ב 90 DB לא יהנה ממגבר ששולח לו סיגנל כזה.
6. ולכן ניתן להכליל ולומר שהמגבלה הסונית של כל מערכת היא המגבלה הפיזית של הרמקול,
גם אם יש מגבר שמסוגל להניע רמקול טובעי יותר וביותר איכות.

* מערכת סטריאו הוא בסופו של דבר מערכת של תמורת אנרגייה, ממירים
אנרגייה קינטית (פטיפון), לאנרגייה חשמלית (קדם + מגבר) ואז לאנרגיית קול (רמקול).

_________________
ללכת למקדונלדס בשביל סלט זה כמו ללכת לZונה בשביל חיבוק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 27/12/08 04:22 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
וואו, אשכרה טרחנות ;)

סתם, מעבר לסמנטיקה יש כאן גם נקודות חשובות.

ראשית, המחבר לא בא למכור לך כלום (ובטח לא אני), מלבד את דעתו, ואם "תקנה" או לא זה לא ישפיע על חייו במאומה לכן לא הייתי שולח אותו לקורס שיווק 101.

מה שכן, בקריאה שניה (או ראשונה :) ) את הפוסט, אני חושב שקצת פיספסתי בפסקה הזאת, היה יותר נכון להוסיף:

דודלי מספר כי בעבר האמינו כי "הרמקול הוא האלמנט החשוב ביותר בשרשרת" ולכן יש להשקיע בו את מירב המאמץ בבחירה, וכן, גם את התקציב. אני לא אפתיע אתכם שגם היום יש הרבה "מאמינים" ללוגיקה הזאת.
היום יש תפיסות שגורסות שכל הרכיבים הינם בעלי משמעות גדולה, השקעה בכל חוליה תניב תכונות שונות.


רק שיהיה ברור, למרות שזה א.ב, חוליה (אפילו אחת) גרועה בשרשרת תניב תוצאה גרועה, אין פה בכלל שאלה. אנחנו מדברים כבר על השלב הבא, "היכן אבחר רכיב מצטיין" ולא "היכן אבחר רכיב לא גרוע".


(דג) נפלת לדעתי למלכודת שעליה דיבר המחבר. נכון, יש לוגיקה מאחורי המחשבה ש- "הרמקול הוא זה שמוציא את גלי הקול לכן הוא החשוב ביותר", אבל זאת נקודת מבט שיטחית (ולדעתי לא עומדת במבחן המציאות, מעבר להתפלספויות).

אנחנו אוהבים כנראה להתעסק בדימויים אז גם אני אנסה.
אני אשווה את השלישיה ל-
סופר
מחזאי (מעבד)/תסריטאי/במאי
שחקן
(כן, אם תתאמצו, או אפילו לא כל כך, אפשר לשבור את הדימוי הזה. ולא, אני בטח לא אוטוריטה בנושא)

שחקן טוב, בלי סיפור ועיבוד טובים מאחוריו יכול להגיע רק עד גבול מסויים
סיפור טוב, ללא עיבוד נכון לתאטרון או קולנוע ושחקן מתאים גם לא שווה הרבה

אבל בהנחה שכל החוליות טובות, כאן בא לביטוי הטעם האישי. יש כאלו שהסיפור יותר ידבר אליהם ויש כאלו שצורת ההגשה תעניק להם את מה שהם מחפשים.

(נחזור לענייננו)
ולא נשכח, החלוקה היא דיי שרירותית, לכל חוליה בשרשרת יש השפעה גם על שאר הקטגוריות.
למקור יש השפעה על הפרזנטציה ולרמקול יש השפעה על האינפורמציה.
אבל עדיין, אם חשובה לי מאוד הוצאת כל האינפורמציה מהמדיה, והטיימינג אחפש זאת קודם במקור.
ואם אני מחפש צורת הגשה מסויימת (לדוגמה במה אחורית/קדמית, באס בועט או אמביאנס חיי) אחפש זאת קודם כל ברמקול.

ואם אני מקבל שלא הכל בסטאפ שאני מרכיב יהיה מושלם, אני אכן אעשה זאת.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 27/12/08 11:12 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/09/08 20:45

הודעות: 1591
מיקום: Epping Forest
aloni כתב:
וואו, אשכרה טרחנות ;)



כל איזכור של המילה "אשכרה" מחייבתני לציין כי החומוס האהוב עלי "חומוס אשכרה"
בירמיהו ת-א יצא הכי טוב בתחקיר החומוסים הגדול 2008 ששידרו בכלבוטק.

הסלוגן שלהם { צריך להיות } "אשכרה! אצלנו טעים גם בלי הקקי"


ולענין .......

מה אלוני מה? בחיאאאאת אמא שך' מה לא ברור?
ברגע שבחרת רמקול בחרת איך תשמע המערכת שלך עם כל רכיב אחר.
עזוב אותך מדרוגיי חשיבות {כי ת'כלס זה כמו שלב הראיון בתחרות מלכת היופי
" אני רוצה שלום כלל עולמי, מציאת רפואה לאיידס, שקיפות, אימג'ינג ופירוט מקסימלי }.

אתה משתמש בביטוי "רכיב מצטיין" ? יופי . הוא יצטיין בלמצות את היכולת מהרמקול.
מדוע? כיוון שבסופו של דבר הוא 100% תלוי ביכולת הרמקול להמיר את האנרגייה
החשמלית שלו לאנרגיית קול.

אין כאן שום חשיבות לנושא מחיר והשקעת זמן, שהרי העיקרון הזה שריר גם אם
הרמקול מהווה 15% ממחיר המערכת כולה.


נ.ב
בקשת מחילה על אגרסיית יתר, אני תקוע כבר 40 דקות מול "טיף וטף" עם דץ ודצה.
זה עלול להיגמר רע.

_________________
ללכת למקדונלדס בשביל סלט זה כמו ללכת לZונה בשביל חיבוק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) בבניית סטאפ ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 27/12/08 12:53 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 19:46

הודעות: 3499
במקרה של דץ ודצה - זה כבר נגמר רע... :)

דג כל מה שהתכוונתי לומר הוא שגם רמקול שיורד ל 30HZ לא יפיק אותם אם לא יקבל 30HZ ממה שבא לפניו (הקלטה+מקור+הגברה).

לדעתי ההצדקה היחידה ל"אפלייה" לטובת רמקולים היא העובדה שהפרמטרים הסונים שרמקול משפיע עליהם יותר "בולטים לאוזן" בהאזנה ראשונה, מה שמוביל לכך שנשמע לנו שיש הרבה יותר הבדלים בין רמקולים שונים מאשר בין, נאמר, מגברים שונים, מה שמוביל ל PERCEPTION של יותר VALUE FOR MONEY בשדרוג רמקולים.

אני יודע - המשפט הזה לא הרבה יותר נהיר מקודמיו... :) יש לי HANGOVER פראי (שמא מדובר ב OVERHANG???)

אייל

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: החוקים (היבשים) לבניית מערכת ואיך לשבור אותם
הודעהפורסם: 27/12/08 14:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/09/08 21:54

הודעות: 8621
aloni כתב:
אבל בהנחה שכל החוליות טובות, כאן בא לביטוי הטעם האישי. יש כאלו שהסיפור יותר ידבר אליהם ויש כאלו שצורת ההגשה תעניק להם את מה שהם מחפשים.


:) הדימו הזה הזכיר לי את הסרט- לגעת ביופי/ Stealing beauty



"ולעניין"- אני, בתחום הזה- משאיר את "החוקים היבשים" בצד וצד את הרכיבים בראש ובראשונה בעיניים :shock: :D


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 57 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות