עכשיו 28/03/24 21:25

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: סקירת שימוש כבלי רמקולים Cardas Clear ו Cardas Clear Light
הודעהפורסם: 26/08/19 14:44 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 09:49

הודעות: 1518
מיקום: מרכז
במסגרת הרגיעה הכללית משדרוגים תוך העברת הדגש לתוכן מצאתי זמן לכתוב בקצרה על שני כבלי רמקולים שבבעלותי, Cardas Clear ו Cardas Clear Light

הקדמה

את חברת Cardas אין צורך להציג, מדובר באחת מחברות הכבלים המוכרות ומהמוערכות שיש, לחברה פילוסופיה שלמה מאחורי ייצור כבלים הדומה במבנהו לחתך של קונכייה. לטענת הבעלים ג'ורג' קארדס מדובר במבנה אופטימלי בעל יתרונות המבטל רעשים ורזונס - מי שמתעניין בהסברים טכניים מפורטים מוזמן להציץ באתר החברה.

כיום החברה מייצרת 2 משפחות כבלים, Cross (לפלח התחתון) ו Clear (לפלח העליון) כאשר כל אחת משתי המשפחות נחלקת למספר סוגי כבלים הנבדלים ביניהם בכמות/עובי המוליכים ובמחיר. במקרה האמור מדובר בכבלי רמקולים מאותה המשפחה - Clear.
סדרת כבלי Clear נמצאת מעל סדרת ה Clear Light (שהוחלפה לפני מספר שנים ב Clear Cygnus) וכיום ממוקמת שנייה מתחת לכבילה היקרה ביותר של החברה, סדרת Clear Beyond (עד לפני זמן לא רב סדרת Clear הייתה בראש שרשרת המזון של חברת Cardas).

מבנה

מה שונה ומה דומה, למראית עין הכבלים נראים דומים, אותו עיטוף איכותי בצבע כחול המסתיים בטבעתמתכת שחורה (סממן ההיכר של סדרת Clear למעט ה Clear Reflection המגיעים בצבע שחור וטבעת סיום מרהיבה בצבע נחושת), העובי החיצוני של הכבלים לא רק נראה זהה, הוא אכן כזה ועומד על 670 O.D, מבט מהיר בסיומת הכבלים מגלה את השינוי ביניהם - שני הגידים היוצאים מהכבל הראשי ומתחברים לרמקול/מגבר.
כאן הסיפור שונה, חתך הכבלים ב Clear עומד על 2X6.5 לעומת 2X9.5 ב Clear Light, גם במבט חטוף קשה לפספס את ההבדל בעובי שבין השניים.
הסיומת בשני הכבלים שברשותי, טרמינציות רודיום בקוטר 6 מ"מ (ניתן להזמין סיומת 9 מ"מ או בננה) אותם קארדאס מחברים ע"י מכשיר לחיצה המפעיל לחץ גבוה מטון. באופן כללי מדובר בשני כבלים המורכבים ובנויים מחומרים איכותיים

סאונד

הדמיון בין הכבלים אינו מסתיים בבניה, בזמן שכבלי ה Clear light הוצגו לעולם (מאז הוחלפו ב Clear Cygnus) יצא ג'ורג' קארדס בהצהרה שהגרסה הקלה משמרת את רוב האפיונים של הסדרת ה Clear היקרה פי כמה.
לרוב אני סקפטי בנוגע להצהרות כאלה ומתייחס אליהם כהצהרות שיווקיות נטו, אבל במקרה הנ"ל הדברים שונים. מניסיון עם שני הכבלים גרסת ה Light מספקת גוון סאונד זהה לגרסה הבכירה ממנה ומבחינת ביצועים מזנבת בגרסה הבכירה ממנה, אעז ואומר שגרסת ה Light מסוגלת לכסות 95% מהביצועים של אחותה הבכירה, כלל לא רע בהתחשב בפער המחיר.

אם כך, מה מקבלים בגרסה הבכירה שלא קיים בגרסה הנמוכה, במילה אחת – הכול!

מדובר בהבדל המותח את מעטפת הביצועים: יותר פרטים, יותר עומק, יותר במה, יותר פירוט, יותר דינמיות, יותר מיקרו דינמיות או בקיצור יותר מהכול.. אבל קצת.
השינוי המדובר הורגש מהרגע הראשון בו חוברו הכבלים. אין מדובר בהבדל תהומי, דרמתי, ואף לא הבדל גדול. - ההבדל פשוט נמצא שם, לא ניתן לטעות בכך ואיש לא יתבלבל בין האיכויות שהכבל היקר מביא עימו.

סיכום

לגבי Clear, מדובר בכבלי רמקולים המצליחים לדחוף את מעטפת הביצועים לגבול העליון עם יכולת יוצאת מן לאחזר כל פרט אפשרי שהסטאפ שלכם יצליח לחלץ מהמקור.
האם מדובר ברכישה שווה, כאן חוק התפוקה השולית הפוחתת אינו משקר, אם הסטאפ שלכם חושפני מספיק והפרוטה מצויה בכיסכם, התשובה שלי חיובית - שימוש בכבלי ה Clear יאפשר לכם למצות את הסטאפ שלכם עוד יותר ממה שהורגלתם לו, תוך ידיעה שכבילת הרמקולים אינה מהווה מכשול או מגבלה בדרך.

לרוב המוחלט של חובבי האודיו כולל אלו שמחיר הסטאפ ברשותם עולה על 5 ספרות גרסאות ה Clear Light/Cygnus יספקו את כל הנדרש ואף למעלה מכך, מדובר בכבלים שיאפשרו לכם לשדרג את הסטאפ ללא צורך לרוץ ולשדרג אותם. ה Clear מיועדים לאלו המחזיקים בסטאפ no compromise.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות