aloni כתב:
כל המוצרים או המערכות הדינמיות יותר ששמעתי מעניקים את הדינמיות הזאת על חשבון משהו אחר. הן נשמעות דינמיות או אגרסיביות מידי גם בקטעים שלא אמורים להשמע כך ומאבדות את העידון או העדינות שזה גם חלק בעל חשיבות בשיחזור. לי לדוגמה זה יותר חשוב מדינמיות.
הבעיה היא לא בדינמיות אלא בעיוותים שבאים מהמערכת ונשמעים היטב במערכת דינמית. מקורם העיוותים במערכת דיגיטלית - פרה/פוסט רינגינג, טיפול לקוי בשגיאות וב-jitter ע"י DAC וכו'. זו אחת הסיבות בגללן פטפון נשמע יותר נעים לאוזך,
במיוחד במערכות דינמיות – למרות שהדיאפזון הדינמי של תקליט הוא צר יותר.
הנושא של דינמיות "רגיש" במיוחד במערכות המבוססות מחשב בהן לעיוותים שכבר ציינתי נוספים העיוותים הנגרמים ע"י דרייבר ופילטרים (שהם החלק האינטגרלי של הנגן או מתממשקים לנגן כ-plugins). לדעתי, הסיבה בגללה בוחרים את הנגנים כמו AP או jRiver היא זו שבהיותם פחות דינמיים, הם מטשטשים את עיוותי הצליל. נגנים אלה לא מצריכים "עשיית שמיניות באוויר" כדי שצליל לא ינסר באוזן. המחיר לזה - צליל "מת" (חם או רומנטי, בסלנג האודיופילי).
FOOBAR, לאומת זאת, הוא נגן דינמי ולכן מאד לא סלחני לעיוותים. להוציא ממנו צליל משביע רצון - עבודת פרך שעל גבול האומנות - טוויקים, חיפושיDAC/כבלים/משככים שישתלבו נכון אחד אם השני ואם מערכת כולה, וינמיכו את העיוותים. אבל עלדינמיות הצליל הנקי שאפשר לקבל מהקלטות טובות בפובר, לא משלמים מחיר במוסיקליות (עם הקלטות גרועות יש בעיה כי מערכת דינמית מבליטה את ליקויי הקלטה).