עכשיו 30/04/24 17:58

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 8 מתוך 10   [ 99 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 22:02 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
BooBoo כתב:
byrdparis כתב:
BooBoo כתב:
דינאמיות מבחינתי זה המהירות שבה עובדת המערכת.
יותר דינאמיות = הכל נשמע יותר מהיר. זה הכל.
גומרים הולכים :)

.


מערכת לא יכולה להיות מהירה יותר או איטית יותר...
כל הקטעים יעברו בה בדיוק באותו הזמן,
אתה יכול למדוד בין מערכות את אותו הקטע ;)

וברצינות, למרות שאני מבין את מה שאמרת - ההרגשה הזו שיש קצב אחר למוסיקה בין מכשירים\מערכות,
זה משהו אחר ולא דינאמיות.
(F)


עברו שבעה עמודים ועדיין לא הבנתי, באמת לא הבנתי, מה זאת דינמיות.

אולי אביעד, שקבע בפסקנות ש"תחושת הקצב" היא לא דינאמיות אלא משהו אחר, יסביר לי סופסוף מה זה דינאמיות?


אביעד תמיד מוכן להסביר למי שרוצה לשמוע, הבעיה שהשרשור הזה היה ציני \ "מצחיק" וטרולי מההתחלה, אז פשוט נמנעתי מלהגיב בו יותר מידי. גם נראה לי שכוונת פותח השרשור היא בכלל להכנס למדדים טכנולוגיים ולא באמת להגדרות מוסיקאליות\אודיופיליות
(ואולי אני טועה, אבל לא עליו אני מלין בכל מקרה, אם בכלל)
anyway (בטח יגידו עכשיו שאני גם מתנשא.. שיהיה) - בבקשה.. (זו כמובן על פי נסיוני וידיעותי.. כל אחד יכול לקחת או לא לקחת איך שבא לו)

לדינאמיקה כפי שכבר הבנו יש פנים רבות בגווני הפיזיקה, אך כאן אנו מדברים על האזנה למוסיקה (הרובד השני שנוכל לדבר עליו הוא על דינאמיקה ביצירת מוזיקה = כתיבה או ביצוע מוסיקה על כלי או כלים).
בעקרון אחד נובע מהשני, ז"א מתחילים קודם כל בהבנה מה זו דינאמיקה בכתיבה במוזיקה וביישומה על כלי או כלים.
לדינאמיקה במוזיקה יש טעמים (אאל"ט עברנו עליהם באחד או יותר ממפגשי המוסיקה הקלאסית שעשינו ואם אני לא טועה גם היכרת אותם טוב מאד)
לא אעבור על כולם ברשותך, אבל אתן את קצוות הסקאלה כדי להבין על מה אני מדבר.
הדינאמיקה מתחילה מהקול השקט ביותר שניתן להשמיע (בכל כלי שהו) = PPPP (פיאנופיאניסימו)
ועד הקול החזק ביותר שכלי או כמה כלים מסוגלים להשמיע = FFFF (פורטהפורטיסימו)
הדבר החשוב ביותר להבין זה שכל כלי כזה מסוגל לשקט מסוים שנמדד באופן אבסולוטי לכלי ולחזק ביותר מסוים שנמדד בדיוק באותה הצורה (לקבוצת כלים יש מדידה שונה, בחדר מסוים תהיה לה מדידה אחרת וכן הלאה).
אם ניקח לדוגמה פסנתר ו לידו כינור ונבחן כל אחד מה המדידה של הנמוך ביותר ומה המדידה של החזק ביותר נגיע כנראה למדידות אחרות לגמרי - ברור לנו שפסנתר מסוגל לנגן הרבה יותר חזק (אבסולוטית) מכינור, וכינור כנראה ינגן חלש יותר (אבסולוטית) מהחלש ביותר שפסנתר מסוגל.
לכל אחד מהם ניתן להטמיע על תווים PPPP או FFFF כי לכל אחד יש את הסקאלה שלו.
ז"א שכנר מקבל תו עם PPPP הוא ישתדל לנגן את התווים הכי חלש שהכלי שלו מסוגל וההיפך ל FFFF
אותו דבר הפסנתרן.
אך כאמור, כל אחד אבסולוטית יהיה שונה מהכלי שלידו, במקרה הזה לפחות.

השלב הבא הוא להבין שלכל כלי כזה יש גם טווח ביניהם! ופה מתחילה החגיגה.. (פה גם נקביל את העניין לאודיו בהאזנה.. )
כנר טוב או פסנתרן טוב יצליחו \ ידעו לנגן יצירה שהוטעמו בה לא מעט סימני דינאמיקה (כרגע נדבר על ווליום בלבד, אך בדינאמיקה ביישום על כלים\תזמורת יש קצת יותר רובדים, כמו משקלים ועוד לא מעט זוויות שבכל כלי לומדים בנפרד).
ז"א הם יצלחו לשחזר עליות או ירידות בווליום בשינויים קטנים וגדולים על פי הכתוב, לכך דרושה טכניקה טובה מאד של אותו הנגן, כלי מעולה כדי שיצליח לשחזר דקויות כאלו ועוד.

עכשיו נקביל את כל האמור על כלים ועל נגנים למערכות+חדרים של כל אחד מאיתנו.
מערכת דינאמית ברמה גבוהה, תדע לשחזר את השינויים הקלים הללו בווליום מכלים, קולות, תזמורות ועוד.
היא תדע לנגן חלש מאד ולשמור על נקיון ופרטים (כמו כלי מעולה שידע לנגן חלש ולא להישמע אנמי או להיעלם בחדר) ותדע לנגן חזק מאד, שוב באותן האיכויות, להיות אמיתית, נקייה והדוקה (על פי העדפה כמובן).
אך החשוב ביותר, היא תדע לנגן את הטווחים בין אלו בו זמנית בטרנזיטים מהירים או ארוכים. היא תדע לבוא מ PPPP נקי וענוג ללא שום צורך בלהגביר (זה אחד הרמזים הראשונים למערכות שאינן דינאמיות - זה בדרך כלל בגלל חדר שאינו מטופל ד"א, שהמאזין מחזיק את השלט וכל הזמן מעלה ומוריד את הווליום כי שזה חלש מידי זה נעלם לו והוא לא שומע את הפרטים ושזה חזק מידי זה צורם לו ומהדהד) ועד ל FFFF (וכל מה שבדרך) מבלי שנצטרך להנמיך.

{וכן, ההגדרה של אלון עוד בהתחלה הייתה הקרובה ביותר, אאל"ט אפילו זו שאני מנסה להעביר כאן}

מקווה שהצלחתי אפילו מעט להסביר מה זו דינאמיקה בתחום שלנו על פי הבנתי.
שוב, כל האמור הוא לדעתי, על פי ניסיוני, הבנתי, השכלתי וכו..
(F)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 מחובר פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 22:17 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
BooBoo כתב:
byrdparis כתב:
BooBoo כתב:
דינאמיות מבחינתי זה המהירות שבה עובדת המערכת.
יותר דינאמיות = הכל נשמע יותר מהיר. זה הכל.
גומרים הולכים :)

.


מערכת לא יכולה להיות מהירה יותר או איטית יותר...
כל הקטעים יעברו בה בדיוק באותו הזמן,
אתה יכול למדוד בין מערכות את אותו הקטע ;)

וברצינות, למרות שאני מבין את מה שאמרת - ההרגשה הזו שיש קצב אחר למוסיקה בין מכשירים\מערכות,
זה משהו אחר ולא דינאמיות.
(F)


עברו שבעה עמודים ועדיין לא הבנתי, באמת לא הבנתי, מה זאת דינמיות.

אולי אביעד, שקבע בפסקנות ש"תחושת הקצב" היא לא דינאמיות אלא משהו אחר, יסביר לי סופסוף מה זה דינאמיות?


אסביר את המושג דינאמיות ברמקול :

דינאמיות היא היכולת של הרמקול לעקוב אחר השינויים של המוסיקה המתנגנת ב-CD בדיוק מושלם - בעוצמות חזקות רלוונטי יותר - כי שם הרמקול מגיע לסף מגבלותיו .

במידה והעוצמת החשמלית במוסיקה ב-CD עולה נניח ב-10 dB , אזי המגבר יעלה את עוצמתו בהתאם - כלומר ב-10 dB , והרמקול נדרש לעקוב בדיוק מושלם אחר השינוי ואמור אף הוא לעלות את עוצמתו האקוסטית ב-10 dB בדיוק .

במידה והרמקול העלה את העוצמה בפחות מ- 10 dB , נניח 8 dB - משמעות העניין היא "קומפרסיה" (ירידה בדינאמיות ) ותוצר לוואי הכרחי - עיוותים הרמוניים.

במקרה הטוב העיוותים הם מסדר זוגי – נעים לאוזן , ובמקרה הרע עיוותים מסדר אי זוגי שמשמעותם "דסוננטות במוסיקה " שהם מאוד לא נעימים לאוזן.

מקווה שהעניין הובהר - ואשמח לפרט יותר - רוברט


נערך לאחרונה על ידי roberts בתאריך 27/08/12 23:53, נערך 6 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 22:26 
חבר האתר


הצטרף:
13/10/10 15:27

הודעות: 330
מיקום: חיפה
אני חייב לומר שהשילוב של שני ההסברים האחרונים קלעו למטרה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 22:35 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 02:35

הודעות: 1990
shlomi2 כתב:
אני חייב לומר שהשילוב של שני ההסברים האחרונים קלעו למטרה


כאמור , אני פה בשבילכם (F) ;)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 23:06 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
s3t כתב:
דינאמיות של מערכות PA? יצא לך לשמוע? יש להם צליל כזה מיוחד, שקשה לקבל אותו עם רמקולים ביתיים. הם נשמעים ככה גם מרחוק.
דינאמיות של שופרים - על מידריינג\טויטר עם חיתוך נמוך. גם כאן יש דינאמיות.

לדעתי אתה נכנס קצת לתחום של Sound Pressure. הם דוחפים המון אוויר. זה נותן תחושה של עוצמה. רק אל תשכח שלשלוט על רמקול כזה מה זה קשה, תחשוב על מעבר מהיר (טרנזיינט), איזה כוח אינרציה יש לענק הזה.

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 23:36 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/03/10 12:33

הודעות: 3367
.

_________________
"אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים
והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"


נערך לאחרונה על ידי BooBoo בתאריך 08/09/14 16:25, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 27/08/12 23:54 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
11/07/12 20:51

הודעות: 302
גם SPL עוזר בדינאמיות :) אך גם מרחוק המערכת PA נשמעת די שונה מביתית...

או שאני סתם התחברתי לשופרים כמקור דינאמיקה אינסופי :)


אגב, חוץ מליניאריות של מנוע של רמקולים שרוברט ציין, ישנו גם נושה של thermal compression - החלשת נצילות של רמקול עכב התחממות של סליל שלו. בטויטרים ביתיים הוא נכנס ממש מהר לפעולה (לא בכל טויטרים, אך יש כאלו שסובלים מכך יותר). אולי זה גם מחליש את הדינאמיות, לא כצליל בודד חזק, אלה קתה שלם, שמתחיל בעוצמה מלאה, אך תוך פחות משנייה נחלש ב3DB.
למשל תמונות של Linkwitz: - השוואה של שני טויטרים. דוחפים עליהם אות סינוס של 30V P-P, במהלך 100MS, ומקליטים אותם. בטויטר ראשון רועים שאמפליטודה (עוצמה) נשארת קבוע במהלך ה100MS, לאומת הטויטר השני שמאבד עוצמה עכב התחממות של סליל שלו.
תמונה
תמונה

אומנם 30VPP זה קצת abuse בשביל הטויטר, אך... זה כולו 5W, ותוך 100MS הוא נחלש ב2.3DB.
http://www.linkwitzlab.com/frontiers_6.htm#Y%20-

_________________
There is nothing more practical than a good theory.
_____________________________ - James Clerk Maxwell


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 28/08/12 00:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33106
BooBoo כתב:
shlomi2 כתב:
מסתבר שהטרמינולוגיה שיחקה לי פה תפקיד לא קטן בכלל...

אני התייחסתי עד היום ליכולת של המערכת לעבור מ-pppp ל-ffff כ"טווח דינאמי" ולא כ"דינמיקה".
המצחיק הוא שלתומי חשבתי שלמושג "דינמיקה" יש משמעות עלומה אחרת :oops:

ואתה צודק. דינמיקה זה לא רק לעבור מחזק לחלש וההיפך.
דינמיקה זה לעבור מכל עוצמה לכל עוצמה במהירות וניקיון.

מן הסתם, רוב המערכות מתקשות יותר לעשות את זה בהבדלים גדולים, לכן כשאומרים "מערכת דינמית" מתכוונים בדר"כ למאקרו דינמיקה.
אגב, כשמדברים על מאקרו דינמיקה (או סתם דינמיקה) במוזיקה זה לא בהכרח הבדל מהיר בין חזק לחלש אלא יצירה בעלת תחום דינמי רחב.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 28/08/12 02:52 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/09/08 21:54

הודעות: 8621
מצ"ב הקלטה "דינמית", ראו את ה-WARNING, ההסבר בפנים הינו-'שבניגוד לנוהל המקובל, הקלטה זו שומרת על הדינמיות המקורית של ההופעה... הנ"ל יכול להזיק לרמקולים! אלא אם יש לכם מע' "first-rate".... או אז תהנו מחוויה מוסיקלית ואודיובילית'.
Kroumata.jpg


בהחלט חוויה המחייבת שלט ביד למי שחס על ציודו :idea:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: דינאמיות
הודעהפורסם: 28/08/12 08:25 
חבר האתר


הצטרף:
01/01/09 18:52

הודעות: 1154
בכיתה ב' בבית ספר לסאונד לימדו אותי שההגדרה של דינמאיות היא מאד פשוטה: זה ההפרש ב-DB בין הצליל הכי חלש, לצליל הכי חזק שמערכת יכולה לייצר. או כפי שהגדירו קודם, גובע המשרעת המקסימלי. זה הכל.
כל שאר התיבולים והתיאורים החווייתים הם נחלתינו של האודיופילית בלבד.

עושה לי רושם שזה פריט מידע בסיסי ביותר, אך היות וטובי הידענים כאן מתדיינים עליו כבר מספר ימים, יכול להיות שאני מפספס משהו. אשמח אם מישהו יעמיד אותי על טעותי.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 8 מתוך 10   [ 99 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות