לפני כמה ימים קפצתי לסאונדקווסט כדי לרייר על הספנדור D9 (שהם בקלות כרגע במקום הראשון ברשימת הפנטזיות האודיופיליות שלי) ולראות מה חדש ואם אני יכול לצאת משם עם hd30 בלי שהוא ישים לב. לא הלך.
כשהגעתי היה מחובר שם ספנדור רצפתי חדש מדגם A4 להגל H80, הכבילה של נורדוסט מסדרה יחסית נמוכה,
מערכת של 20 ומשהו אלף שאני מקשיב לה ותוהה מה בנאדם צריך יותר מזה בחיים. לא יודע איך גבי עושה את זה אבל בחלל לא אידאלי, בלי טיפול אקוסטי ועם ציוד סולידי במראה ובגודל (בעיני זה יתרון), הוא תמיד מוציא סאונד שמדבר אלי; חי, טבעי, פתוח וחם.
הייתי חייב לצאת עם משהו עד שאני חוסך ל D9 אז שאלתי אותו על הקונוסים של נורדוסט.
http://www.nordost.com/sort-systems/sort-kone.phpיש לי מגבר שפופרות די מפלצתי (Ayon Crossfire 2) ומצד שני המעמד שלי לא מהיקרים (Atacama) אז חשבתי שזה יכול להועיל.
גבי אמר: ״בוא אני אדגים לך את האפקט על ההגל״
אני: ״נו בחייאת גבי, זה מגבר טרנזיסטורי שכבר יושב על שידה מפלצתית״
גבי: ״תקשיב נו״
הוא שם פליי על אותו שיר של Alice In Chains ששמענו לפני.
אני: ״תארוז לי״
אצלי בבית ההשפעה עוד יותר גדולה: יותר שקט, יותר חיוּת, יותר אוויר.
הדבר השני שיצאתי איתו מהחנות זה שני ״פילטרים״ (שזה סתם מונח שאני משתמש בו ובטח הוא לא מתאים) שבאמת העיפו לי את הראש. תוכלו לקרוא מה זה עושה כאן:
http://www.nordost.com/qrt/qk1-ac-enhancer.phphttp://www.nordost.com/qrt/qv2-ac-line-harmonizer.phpחיברתי את זה בבית ובשעות הראשונות אמרתי לעצמי וואו, זה כאילו החלפתי את הכבלים במערכת לסדרה הרבה יותר גבוהה. המשכתי לשמוע עוד כמה ימים. מבלי להיכנס לתיאורים אומר רק ששתי הרכישות עשו ממש מהפיכה בסאונד.
אבל! את הכאפה האמיתית קיבלתי אחרי כמה ימים כשניתקתי את הנורדוסטים מהחשמל כדי להבין יותר טוב את השינוי. סאונד פח! שטוח, חד מימדי, בלי בס, בא לי להתאשפז. איך זה יכול להיות? כנראה זה קשור למהירות שבה אנחנו מתרגלים לטוב וליחסיות בחיים.
זה לא ה״טוויק״ היחיד שיושב אצלי במערכת אבל בטוח שהוא זה שהשפיע הכי לטובה ועשה הכי הרבה דרמה. כמו כן החוויה הזאת גרמה לי לחשוב כמה אנחנו ממצים באמת את הציוד שלנו לפני שאנחנו רצים לשדרג הגברות ורמקולים שברור שמשפיעים הכי הרבה אבל לדעתי (אם אתם לא בציוד קצה קצה) לא נותנים את ה finess שיש במערכות הטובות במיוחד.