michael123 כתב:
מיכאל לנג כתב:
Sonus כתב:
zy כתב:
אז עד שלא יוכח אחרת אני טוען- שאין בעולם סאב ביצור סדרתי שהוא Class A
אם למאן דהוא יש מידע סותר, אנא שדר.....
אני מניח שאתה צודק ורק בגלל שסאב צריך הרבה וואטים ומגבר קלאס A של 200-500 וואט זה מפלצת שאף חברה לא תיקח על עצמה להתעסק איתו.
אני מניח שבגלל זה יצא השמועה שלא צריך קלאס A לסאב, אנחנו כבר מכירים איך התעשיה עובדת. קשה לייצר אז לא צריך.
שלום
אולי תסביר מה הקטע של CLASS A?
ומה החשיבות הרבה שלו בסאב?
התעשיה עובדת משיקולים עסקיים. וייצור סאב יקר שאין בו תועלת יחסית, או שירכשו ממנו כמות שולית - פשוט לא כלכלי.
נכון שרלוונטי לדרוש זאת כי אתה רוצה, אבל סביר שלא יהיו הרבה קופצים.
ובאשר לסאב וקלאס א':
יתרונו של קלאס א' על קלאס א'/ב' הוא בעיקר בעיוותי המעבר. עיוותי הסאב בתחומי התדר שהוא מפיק גבוהים דיים,
ואין טעם להשקיע במגבר כזה. התשובה לא בעובדה שרוב הזמן העוצמה גבוהה והמגבר עובד בקלאס ב'.
מיכאל,
לעשות סאב עם מגבר קלאס A זה גם שיקול עסקי ... כדי למכור ליניב. ויניב הוא לא לבד - מבחינה הזאת...
לייצר מגבר ששוקל 300 קילו - זה שיקול עסקי גם כן..
אל תשכח, זה לא mass market
אני בכנות רוצה לראות אבל יתרונות של class A בסאבים (עיוותים - THD, IMD וכו')
זה נדיר בכלל שמישהו בודק סאבים ברמה הזאת..
שלום
במבט על היכן רמקולים סובלים מהכי הרבה עיוותים, הם מתרכזים בתדרים הנמוכים.
רוב הסאב (דריבר) בעלי % עיוות משמעותית גבוהה מאשר ההגברה או אלמנט אחר.
מה הטעם להכנס להגברה יקרה, בעייתית (בהספקים הנדרשים), כאשר עיקר העיוותים בכלל בדריבר.
הפרדת הסינון מ-CROSS אחרי ההגברה (כמו ברמקול רגיל) ל-CROSS אלק'. לפני ההגברה, שיפרה באופן ניכר
את נושאי החיתוך, CROSS DISTORTION, מופע ועוד. זה גם מקטין מאוד את רוחב הסרט שעל המגבר לטפל בו.
שם המאמץ היה הגיוני, והתוצאות בהתאם.
ולפן הכלכלי.
שים לב שעיקר השוק לציוד יקר ויחודי, אינו מקבל את הסאב כפתרון לתחום התחתון לתדר, ומעדיף רמקול שיורד נמוך.
סאב עם הגברת קלאס א' לא ישנה ככל הנראה את דעתם לגבי הקונספט.
אני לא חושב שמה שמונע מאותם בעלי עניין לחפש פתרון ל-LOW EXTENTION בסאב, זה היעדר הגברה בקלאס א'!
כמו שהיצרנים לא חושבים שהשיפור בביצועים יגיע מהגברה כזאת.
גם בבדיקת רשימת המוצרים (מגברי הספק) ב-BUYERS GUIDE של שנה שעברה, הגברת א'/ב' היא השכיחה ביותר.
למי שממש מתעקש, תמיד יכול לחפש סאב פאסיבי ולשדך לו את ההגברה המתאימה לו.
כמובן שזה פתרון פחות כלכלי, אבל אתה אומר שיש לו ביקוש.
אם זה היה טרנד (כמו ה-BI WIRE), יתכן וסאב היו באים עם חיבור כזה, עוקף הגברה - להתחברות עם מגברים חיצוניים,
בעלי תכונות יחודיות. בדיוק כמו שנגני CDP הגיעו עם יציאה דיגיטאלית ל-DAC חיצוני, או כניסה דיגיטאלית מטרנספורט אחר.
בתקופה מסויימת כמעט כל הרמקולים (אפילו קטנים וזולים בגיחוח) הגיעו עם זוג חיבורים וגשרון קצר. אני חושב שזה ילך
וידעך. ראה את ה-FAT LADY של מורל...
ניתן אולי ללמוד על הביקוש, מין ההיצע?
קלאס א' בהספקים גבוהים. אחת הבעיות של מגברים (בכלל) בהספקים גבוהים היא בעיית פיזור החום (קירור).
ככל שההספק גדל
והנצילות יורדת (בקלאס א' - הנמוכה מכולם ב-SS), צריך יותר קרור. הפתרון הפשוט אך הרועש,
הוא מאוור. דווקא ב-HI END נמנעים מלהשתמש בו. במגברים לתחום המקצועי אין בעיה.
האפשרות השניה היא מגבר מאסיבי, עם מאסה של גופי קירור (ושטח פנים מוגדל). היו פתרונות עם מנועי קירור על בסיס
נוזל וכו' - נעלמו.
לקבל פתרון דומה בקלאס א' להגברה של מאות W נראה מפלצתי. גם הספק של מגבר כזה, יהיה גדול וכבד. במיוחד
שיהיה עליו להיות גדול בהרבה משל ספק למגבר נציל. כך שסך המגרעות מהפתרון - רב מהיתרונות.
והעלויות ירקיעו.