עכשיו 28/03/24 21:54

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 7 מתוך 22   [ 220 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 00:00 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 11:56

הודעות: 1205
ציטוט:
תוכל לחשב "אפיצויות" בין בית בנוי עץ לבית מלבנים?


שלום
גרתי בבית מעץ, בבית מבלוקים, ובשניהם הרמקול נשמע טוב.
הרמקול נדד עמי מסינגפור, לרמת אלון, זכרון, כרכור, ו-2 בתים בקנדה.
בצפון אמריקה, רוב הבתים עשויים מעץ (הפנים מגבס). בארץ רוב הבתים מבלוקים. גם באירופה ובמזרח הרחוק.
לא אני מחשב, אלה היצרן.
לא ראיתי רמקול שבא ב-2 וורסיות: לבית מעץ או לבית מלבנים. גם לא לחדר גדול וחדר קטן.
והצליל של רמקול תלוי מאוד בחדר. (השני בחשיבות, אחרי מרכיביו).
לכל רמקול שמיוצר, סיוכי 1/2 לאחד מהם (בית בנוי עץ לבית מלבנים).

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 00:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33098
domnin כתב:
מיכאל לנג כתב:
ציטוט:
יצרן לא יכל לסמלץ את מגוון סוגי החללים בעולם, החומרים מהם הם עשויים, תכולתם ושאר הפרמטרים
שמשפיעים על ביצועי רמקול. לרוב, מנסים להביא את הרמקול לעבודה אופטימאלית בחדר מנוטרל-אקוסטית.
תפקידו של הצרכן להתאים את הרמקול לסוג החלל שלו.

סתם דוגמא למדידת רמקול (אומרים שזה הטוב בעולם...)


שלום
עם כל הכבוד לאופן שבו יצרנים מודדים ומיצרים את הרמקולים שלהם, בסופו של דבר הרמקול ינגן בחדר.
הדוגלים באלמנט החוויתי, יאזינו לו כך, ולא בחדר בו בוצעו הבדיקות של היצרן או במרחב פתוח.
ביצועי הרמקול, הם תמיד ב-ROOM RESPNCE.
יש רמקולים שחייבים את הקירות (לדוגמא קליפש). יש רמקולים שחייבים מרחק מינימאלי מהקיר.
ויש שפחות משנה להם.
עם כל נושא המדידות, יצרן הרמקול חייב להתחשב באיך הרמקול מנגן בחדר. לכן גם ההמלצות מיקום בחוברת המוצר.
רמקול, מנקודת המבט התיאורטית, מהווה לא רק תיבת תהודה לאלמנטים שבו, אלה גם חלק מאקוסטיקת חדר שיש
בו קירות ומימדים.
נכון שקשה לדעת בדיוק היכן יגיעו בסופו של דבר, אבל בהחלט ניתן לשער מידות חדר ממוצע, ולקחת בחשבון אפיצויות.



תוכל לחשב "אפיצויות" בין בית בנוי עץ לבית מלבנים?


דבר אל הלמפה

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 00:18 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 02:08

הודעות: 2949
שלום

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 00:54 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 21:58

הודעות: 1297
מיכאל לנג כתב:
רוזי1 כתב:
אולי עם האוזנים?


שלום רוזי
האדם אינו מכשיר מדידה.
בסופר יש משקל, ששוקל מוצרים. לא הקופאית מרימה ואומרת יש לך 1 ק"ג תפוזים, 200 גר' פיצוחים וכו'.
אתה לא אמור לדחוף אצבע לשקע ולדעת אם המתח רשת הוא 230V.
ואתה לא אמור להאמין לאוזניים שלי, כמדד לצליל הנכון.
אנחנו מוקפים במכשירי מדידה, כמו שעון היד, ברכב, בחלק מהמקררים ועוד.
הביטוי השגור במנהל עסקים אומר: מה שלא ניתן למדידה, לא ניתן לניהול.

אנשים שונים שומעים שונה (לשם כך יש בדיקות שמיעה), ולאנשים שונים ששומעים דומה או זהה,
עשויה להיות דרך שונה לתאר את מה שחוו.
בנוגע לשרשור הזה, הוא הובא מפני שלא הצלחתי להבין למה התכוונו באמירה: באס מהיר.

עצם המדידה אינה הופכת את צורת ההתבוננות ל"מדעית" יותר, "מדוייקת" יותר או "נכונה" יותר.
צריך לדעת מה למדוד.

דוגמה (dogma, לא example) פסבדו-מדעית היא שאם לא מוצאים משהו במדידה ו/או לא מותאים הסבר הגיוני, עצם הצפייה האנושית בנושא מסויים (כאן האזנה לרמקולים / סאבים) הופכת מיידית למפוקפקת עד מזולזלת.

הגיון שאולי מדעי יותר הייה יכול להסתכל על זה בצורה אחרת לחלוטין:

-- נתון שאוסף לא קטן של אנשים מדווח על תופעה מסויימת (עצם ההבחנה בין באס "מהיר" ברמקול א' ו"איטי" ברמקול ב', גם כש-א' ו-ב' הם שונים, אבל התופעה נצפית, ולאו דווקא בצורה עיקבית, או שאנשים שונים מסכימים לגבי אותם רמקולים).

-- אין לתופעה הסבר נראה לעיין, ומדידות סטאנדארטיות (היענות תדר, אחוזי עיוות וכד') אינן בקורלצייה לדיווח

-- אםשר, כמו ה"פסבדו-מדענים" לפטור את הצפייה והדיווחים כשטויות חסרות ביסוס, בלתי סבירות וכו', אבל אפשר גם לבדוק אותן.

-- צורה אחת של בדיקה יכולה להיות במישור של השפעת סוגסטייה -- האם מכשיר יקר יותר, יפה יותר, גדול יותר, או כזה שאחרים בסביבה מתלהבים/שונאים/מזלזלים, ןלראות אם יש מתאם ומהו לדיווחים

-- צורה אחרת תבקש למצוא מה למדוד ו/או איזה ניסויים לעשות כדי לאשש או להפריך את הטענה. ברור שהמדידות הרגילות אינן מספיקות, אז אולי, במיוחד אם מדברים על "מהירות" לחפש לא משהו סטאטי כמו עוצמות בייחס לסינוסים בתדרים קבועים, אחד בכל פעם, אלא לראות מה קורה בקפיצות בעוצמה -- האם הרמקולים השונים מגיבים באופן שונה ובכמה, והאם יש קורלאצייה בין מה שמודדים ומה ששומעים. אם אין, זו לא המדידה המתאימה לתחום הניבדק.

וכך הלאה -- ואלה לא חקירות פשוטות, ודרשות מדגמים משמעותיים, והרבה עבודה וסבלנות, לפעמים אפילו בהאזנות על פני תקופות ארוכות ועוד סיבוכים מחקריים שונים.

אז לדעתי, כל ההתעקשות על מדידות היא לעניין רק אם יודעים מה למדוד כך שייהייה מתאם למה ששומעים, אחרת המדידה לא משמעותית, לפחות מבחינת מטרת כל הציוד הזה -- לייצר סאונד ולרוב בהקשר של מוסיקה.

סתם דוגמה (הפעם example) למדידה לא משמעותית.
ניקח מערכת שנשמעת בינוני ונמדדת בינוני, ונקשיב לה בחדר ללא רעשים חיצוניים,
וניקח מערכת ממופלאה ונקשיב לה כשיורד גשם חזק בחוץ.

אם נמדוד את התוצאות, רעש הגשם יכול להופיע כעיוות אדיר, בסדרי גודל יותר מזה של המערכת הבינונית בחדר השקט, ועם זאת, המערכת הטובה עדיין תישמע הרבה יותר טוב, פשוט כי האוזן (המוח) יודעת לסנן רעשים לא רלוואנטיים, והעיוות הזה לא משנה הרבה.

בקיצור, מדידות והסברים בתחום שלנו רלוואנטיים בעיקר (רק?) אם יש קורלאצייה ביניהם למה ששומעים, ולא כקריטריון לפסילת/עירעור מה ששומעים.

לילטוף!
עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 02:17 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 02:35

הודעות: 5285
"בקיצור, מדידות והסברים בתחום שלנו רלוואנטיים בעיקר (רק?) אם יש קורלאצייה ביניהם למה ששומעים, ולא כקריטריון לפסילת/עירעור מה ששומעים."
(Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 10:04 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 11:56

הודעות: 1205
AK1 כתב:
מיכאל לנג כתב:
רוזי1 כתב:
אולי עם האוזנים?


שלום רוזי
האדם אינו מכשיר מדידה.
בסופר יש משקל, ששוקל מוצרים. לא הקופאית מרימה ואומרת יש לך 1 ק"ג תפוזים, 200 גר' פיצוחים וכו'.
אתה לא אמור לדחוף אצבע לשקע ולדעת אם המתח רשת הוא 230V.
ואתה לא אמור להאמין לאוזניים שלי, כמדד לצליל הנכון.
אנחנו מוקפים במכשירי מדידה, כמו שעון היד, ברכב, בחלק מהמקררים ועוד.
הביטוי השגור במנהל עסקים אומר: מה שלא ניתן למדידה, לא ניתן לניהול.

אנשים שונים שומעים שונה (לשם כך יש בדיקות שמיעה), ולאנשים שונים ששומעים דומה או זהה,
עשויה להיות דרך שונה לתאר את מה שחוו.
בנוגע לשרשור הזה, הוא הובא מפני שלא הצלחתי להבין למה התכוונו באמירה: באס מהיר.

עצם המדידה אינה הופכת את צורת ההתבוננות ל"מדעית" יותר, "מדוייקת" יותר או "נכונה" יותר.
צריך לדעת מה למדוד.

דוגמה (dogma, לא example) פסבדו-מדעית היא שאם לא מוצאים משהו במדידה ו/או לא מותאים הסבר הגיוני, עצם הצפייה האנושית בנושא מסויים (כאן האזנה לרמקולים / סאבים) הופכת מיידית למפוקפקת עד מזולזלת.

הגיון שאולי מדעי יותר הייה יכול להסתכל על זה בצורה אחרת לחלוטין:

-- נתון שאוסף לא קטן של אנשים מדווח על תופעה מסויימת (עצם ההבחנה בין באס "מהיר" ברמקול א' ו"איטי" ברמקול ב', גם כש-א' ו-ב' הם שונים, אבל התופעה נצפית, ולאו דווקא בצורה עיקבית, או שאנשים שונים מסכימים לגבי אותם רמקולים).

-- אין לתופעה הסבר נראה לעיין, ומדידות סטאנדארטיות (היענות תדר, אחוזי עיוות וכד') אינן בקורלצייה לדיווח

-- אםשר, כמו ה"פסבדו-מדענים" לפטור את הצפייה והדיווחים כשטויות חסרות ביסוס, בלתי סבירות וכו', אבל אפשר גם לבדוק אותן.

-- צורה אחת של בדיקה יכולה להיות במישור של השפעת סוגסטייה -- האם מכשיר יקר יותר, יפה יותר, גדול יותר, או כזה שאחרים בסביבה מתלהבים/שונאים/מזלזלים, ןלראות אם יש מתאם ומהו לדיווחים

-- צורה אחרת תבקש למצוא מה למדוד ו/או איזה ניסויים לעשות כדי לאשש או להפריך את הטענה. ברור שהמדידות הרגילות אינן מספיקות, אז אולי, במיוחד אם מדברים על "מהירות" לחפש לא משהו סטאטי כמו עוצמות בייחס לסינוסים בתדרים קבועים, אחד בכל פעם, אלא לראות מה קורה בקפיצות בעוצמה -- האם הרמקולים השונים מגיבים באופן שונה ובכמה, והאם יש קורלאצייה בין מה שמודדים ומה ששומעים. אם אין, זו לא המדידה המתאימה לתחום הניבדק.

וכך הלאה -- ואלה לא חקירות פשוטות, ודרשות מדגמים משמעותיים, והרבה עבודה וסבלנות, לפעמים אפילו בהאזנות על פני תקופות ארוכות ועוד סיבוכים מחקריים שונים.

אז לדעתי, כל ההתעקשות על מדידות היא לעניין רק אם יודעים מה למדוד כך שייהייה מתאם למה ששומעים, אחרת המדידה לא משמעותית, לפחות מבחינת מטרת כל הציוד הזה -- לייצר סאונד ולרוב בהקשר של מוסיקה.

סתם דוגמה (הפעם example) למדידה לא משמעותית.
ניקח מערכת שנשמעת בינוני ונמדדת בינוני, ונקשיב לה בחדר ללא רעשים חיצוניים,
וניקח מערכת ממופלאה ונקשיב לה כשיורד גשם חזק בחוץ.

אם נמדוד את התוצאות, רעש הגשם יכול להופיע כעיוות אדיר, בסדרי גודל יותר מזה של המערכת הבינונית בחדר השקט, ועם זאת, המערכת הטובה עדיין תישמע הרבה יותר טוב, פשוט כי האוזן (המוח) יודעת לסנן רעשים לא רלוואנטיים, והעיוות הזה לא משנה הרבה.

בקיצור, מדידות והסברים בתחום שלנו רלוואנטיים בעיקר (רק?) אם יש קורלאצייה ביניהם למה ששומעים, ולא כקריטריון לפסילת/עירעור מה ששומעים.

לילטוף!
עמיר


שלום עמיר

מדידות.
זו מילה כללית ואינה מילת פלא. אכן חשוב לא רק איך מודדים, אלה מה מודדים.
נלך לתחום הרפואה לרגע. בדיקת דם. בבדיקת הדם יש שורה ארוכה של בדיקות ועל הרופא לציין באילו מהם הוא מעוניין.
אבל בדיקת דם לא תמיד משקפת את מקום הבעיה (לדוגמא גילוי דלקת). אז מוסיפים בדיקות: צילום חזה, אולטרא סאונד בדיקת שתן וכו'.
אני בטוח שאף אחד מאיתנו לא מביא הביתה יח' ומניח אותה על ה-TEST BANCH. אני לא יודע אם יש פה אחד שמחזיק AP.
אז ההתיחסות בד"כ לנתונים המסופקים (עם הציוד או ברשת). והשאלה מה אנו למדים מהם, ואיך הם מתישבים עם מה ששומעים.

מקרה קיצון: ציוד מחובר למע' ונשמע רע - נפסול. בין אם נמדד טוב או רע.
מקרה קיצון שני: ציוד נשמע טוב וגם הנתונים טובים. אין בעיה!
מה אם הציוד נשמע טוב, אבל הנתונים שלו ממש גרועים?

א. יאמר פלוני: מה שנשמע טוב, סימן שזה טוב ומה לי ולמדידיות :P .
ב. יאמר פלוני אחר: אבדוק את הקורלאציה בין מה שהמדידות הציפו (עיוותים, DF, רוחב סרט...) ונבחן את הציוד באותה
נקודה, לאושש או לפסול את הנתון. מי שהידע והציוד בידו, אולי יבצע מדידה לאשר שאכן הנתון הזה לא טוב בציוד שבידו.

ונניח, והבעיה בעיוותים, ופלוני מוצא קטע שיציף את הבעיה באופן מובהק (באותו קטע, הבעיה תקבל ביטוי מובחן).
עכשיו פלוני בקטע סוביקטיבי: האם יודה לעצמו שהוא אוהב עיוותים? האם יוותר על משהו שנשמע לו טוב, אבל גם מעוות?
האם יפסול את המוצר, וינסה מזלו עם ציוד שנשמע טוב ולא מעוות. אני הייתי הולך על האחרון.

נניח שהבעיה ברוחב סרט. פלוני שם קטע עם גבוהים בלבד - ונדה. לא שומע כלום. אבל אז מסתנן בליבו החשש,
שהוא לא שומע בתדר הזה. יש לו בעיית שמיעה. אז מה אכפת לו מה מודדים... (W)

למיטב הבנתי, רוב המקרים של דיוני מדידות ושמיעה, הם על ציוד שכבר נרכש (בביתו של מי שמעדיף בלי מדידות!)
ואז כמובן הטיעון יותר "מובן". במקרים של בחינת ציוד לפני קניה או בכלל זה לדעתי המקרה הרלוונטי.

האדם אינו מכשיר מדידה. לטוב ולרע. אני מניח שקרה לכולנו, שהשתוממנו מהבאס המדהים של רמקול קטן שיורד נמוך (בלי סאב),
ובקריאת דפי הנתונים, גילינו שמה ששמענו היה פחות נמוך ממה שהתרשמנו. רוצה אני לומר, שאנו נוטים להתרשמות
שאינה מבוססת. כמה פעמים השתכנעתם שמוצר כמו כבל מכניס הבדל, ובסופו של יום תהיתם אם אכן יש הבדל?
כמה פעמים יצאתם מהדגמה של ציוד מדהים באכזבה? ולא שהציוד רע, אבל משהו בהדגמה התפספס.
לכן, אני חושב שכמו שמדידות יכולות להיות חסרות משמעות כי לא הפרמטר הנכון נמדד, גם האזנה יכולה להכיל גורם שגיאה.

ואחרון, אסיים בבדיחות הדעת.
2 חברה משועממים החליטו להתערב על למי יש יותר ארוך. לאחד מהם או זנב של חתול?
מדדו לו, מדדו לחתול (מדידות לא?) והזנב של החתול יצא ארוך יותר. יצא חברו בתרועה - ניצחתי!
רגע אמר השני, איך מדדתה לחתול?
ענה לו חברו: מקצה הזנב עד החור של הישבן.
אז השיב לו - אם כך, תמדוד אותו הדבר גם אצלי.

מוסר השכל: לפני שנפסול ערך נמדד, נבדוק מה ואיך נמדד, ונוודא שהוא מתאים למה שאנחנו מחפשים לבדוק.

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 10:43 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 21:58

הודעות: 1297
הי, מ!

יפה מאוד, מודגם מאוד, מצחיק מאוד(?), אבל לגמרי באוויר.

הנושא שלנו הוא באס מהיר, לא?
- מהן לדעתך המדידות שמשקפות "מהירות" של באס (ורצוי שייהייו בקורלאצייה למה ששומעים)?
- אילו חברות / מגאזינים / מודדנים למיניהם מספקים את המדידות האלה?


ע

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 11:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 15:42

הודעות: 10514
AK1 כתב:
הי, מ!

יפה מאוד, מודגם מאוד, מצחיק מאוד(?), אבל לגמרי באוויר.

הנושא שלנו הוא באס מהיר, לא?
- מהן לדעתך המדידות שמשקפות "מהירות" של באס (ורצוי שייהייו בקורלאצייה למה ששומעים)?
- אילו חברות / מגאזינים / מודדנים למיניהם מספקים את המדידות האלה?


ע


עמיר,
הלינק שנתת (soundstage) הוא היה לעניין (Y)
מה שצריך לבדוק זה גרף של Group Delay ואולי Waterfalls
כמובן של כל המערכת ולא רק של יחידת הבאס

כיוון שהמושג של "באס מהיר" הוא אודיופילי (שוב, בדיוק כמו שכתבת מקודם), אני לי שמץ של מושג איך לבנות גשר לוגי ממדידות לפענוח של אודיופיל מצוי.. משהו סטטיסטי כנראה. לקחת 10 אנשים עם ניסיון האזנה, ולתת להם לשמוע X מערכות שונות.. (ולמדוד בין לבין)

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 11:37 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 21:58

הודעות: 1297
michael123 כתב:
AK1 כתב:
הי, מ!

יפה מאוד, מודגם מאוד, מצחיק מאוד(?), אבל לגמרי באוויר.

הנושא שלנו הוא באס מהיר, לא?
- מהן לדעתך המדידות שמשקפות "מהירות" של באס (ורצוי שייהייו בקורלאצייה למה ששומעים)?
- אילו חברות / מגאזינים / מודדנים למיניהם מספקים את המדידות האלה?


ע


עמיר,
הלינק שנתת (soundstage) הוא היה לעניין (Y)
מה שצריך לבדוק זה גרף של Group Delay ואולי Waterfalls
כמובן של כל המערכת ולא רק של יחידת הבאס

כיוון שהמושג של "באס מהיר" הוא אודיופילי (שוב, בדיוק כמו שכתבת מקודם), אני לי שמץ של מושג איך לבנות גשר לוגי ממדידות לפענוח של אודיופיל מצוי.. משהו סטטיסטי כנראה. לקחת 10 אנשים עם ניסיון האזנה, ולתת להם לשמוע X מערכות שונות.. (ולמדוד בין לבין)

כמובן, אבל רוב אלה שמדברים על מדידות "שוכחים"(?) שהמדידות המקובלות לא כל כך מעניינות, ושמדידות רלוואנטיות לא כל כך מבוצעות.

ע

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: באס מהיר בסאב
הודעהפורסם: 09/01/11 11:51 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 15:54

הודעות: 9699
Conclusion:

The sound pressure distribution in a listening room with only one subwoofer fluctuates very much; thus a change in loudspeaker and/or listening position may have a very big influence. It´s definitely worth trying different positions. We have proved the room can affect performance as significantly as 45 dB! The results from these measurements suggests that a larger gain in performance can be achieved by focusing on the listening room rather than spending large amounts of money on more subtle tweaks such as cables and similar.

http://www.xtz.se/uk/about-xtz/subwoofer-in-room?stat=1

ההדגשות אינן במקור

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 7 מתוך 22   [ 220 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות