עכשיו 13/08/25 20:30

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: סאבוופרים למוסיקה על-פי ונדרסטין
הודעהפורסם: 03/09/22 20:37 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/07/17 20:59

הודעות: 135
מיקום: קרית אונו
מי שאי פעם ניסה לחבר סאבוופר למערכת אודיו (להבדיל ממערכת קולנוע), גילה שהשילוב בין הסאב לרמקולים הקדמיים אינו מובן מאליו. האתגר הוא: איך לגרום לכל המערכת להישמע קוהרנטית, כמערכת אחת משופרת ולא כשתי מערכות שונות המפריעות זו לזו.

ריצ'רד ונדרסטין פיתח שיטה יחודית ומוצר יחודי, בעזרתם מתאפשר שילוב מושלם, הלכה למעשה.

SUB THREE הוא דגם שהחליף את ה- 2WQ (הקיימים אצלי בתצוגה) – ומיועד לשילוב מוסיקלי עם רמקולים קדמיים.

Vandersteen SUB THREE front.png



איך זה עובד?

Screenshot 2022-08-13 114400.jpg



בין קדם המגבר למגבר ההספק נכנס high-pass filter, שתפקידו להחליש את הבס מתחת לתדר חיתוך נתון (למשל 80 הרץ).

M5-HP small.jpg


כתוצאה מכך הרמקולים הקדמיים וגם מגבר ההספק מקבלים בס מוחלש.
את הסאב(ים) מחברים למגבר ההספק לאותה יציאה שאליה מתחברים הרמקולים הקדמיים. הסאבים והרמקולים הקדמיים מקבלים את אותו אות בדיוק.
גם הסאבים מקבלים את הבס המוחלש (מתחת לתדר החיתוך). הם מחזירים אותו לעוצמה המקורית שלו.
כמו-כן, הם מחלישים את כל מה שנמצא מעל לתדר החיתוך.

השגנו מצב של bi-amping עם חפיפה בין הרמקולים הקדמיים לבין הסאב. מכיוון שגם הסאב וגם הרמקולים הקדמיים ניזונים מאותה יציאה של המגבר, האות המגיע לשניהם נושא את אותו אופי ואותו תזמון. אופן חיבור כזה מבטיח מיזוג מושלם בין הסאב לבין הרמקולים.

איך זה נשמע?

הסאב לוקח על עצמו את הטיפול בבס הנמוך. במקרים רבים הבס יישמע נכון יותר, מהסיבה הפשוטה שגם ברמקולים מצוינים תיתכן פשרה כזו או אחרת המשפיעה על איכות הבס. הסאב לעומת זאת, תוכנן להפיק בס באופן ייעודי ואת זה הוא מבצע היטב.
המגבר והרמקולים הקדמיים זוכים כעת להקלה משמעותית בהפקת בס נמוך (שהרי הם מקבלים בס מוחלש). התוצאה היא שיפור מובחן בצלילות, שקיפות ו imaging בבס האמצעי (mid-bass) ובמיד (mid) עצמו.

האם אפשר לחבר סאב/סאבים כאלה לכל מערכת?

כן, בתנאים הבאים:
השימוש בסנן בין קדם המגבר למגבר ההספק מחייב שההגברה תהיה מופרדת לקדם מגבר ולמגבר הספק, כדי שאפשר יהיה לשלב את הסנן. במקרה של מגבר משולב, יש צורך ביציאה "pre out" ובכניסה "Mains in"(קצת נדיר), או באפשרות מובנית להגדרת תדר חיתוך לבס.
כתנאי משני, אם הרמקולים הקדמיים מסוגלים לרדת עד לסביבות 40Hz , זה ייתן מיזוג מושלם, אם כי יש לבחון כל מקרה לגופו.

סאב אחד או שניים?

כשמדובר במוסיקה, סאב אחד פירושו שהבס הנמוך הופך להיות חד ערוצי, בעוד שבמקורו הוא דו-ערוצי. אמנם אין לנו יכולת להבחין בכיווניות הצליל בתדרים נמוכים, אבל המידע הדו-ערוצי והבדלי הפאזות בבס הנמוך מספקים לנו רמזים בדבר הגודל והנפח של המקום שבו הוקלטה המוסיקה. בהפיכת מידע זה לחד-ערוצי נקבל אמנם בס, אבל ללא תחושת המרחב הזו.
פיזור הבס טוב יותר בעזרת שני סאבים מאשר ע"י סאב אחד.
שני סאבים ניתן למקם לצד שני הרמקולים העיקריים (לא רחוק מדי מהם). סאב אחד דורש פשרה במיקום.
מנגד, שני סאבים יעלו כפול וידרשו שטח כפול.


לסיום, הנה מאמר מעניין (משנת 2000) בו מתאר ריצ'רד הרדסטי המנוח, הכותב והעורך של המגזין The Audio Perfectionist את ה- 2WQ ואיך הוא מצליח לשפר כל מערכת.

" ... the Vandersteen 2WQ is the best subwoofer available for reproducing music regardless of price…"
Audio Perfectionist Journal Issue #2, 2000



לפרטים נוספים ולהדגמה צרו קשר.

_________________
רפי לוהב, מערכות שמע.
www.rlaudio.co.il
טלפון: 054-2454702
תנועת המרי 2, קרית אונו.
דוא"ל: raphy.lohev@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 1   [ הודעה אחת ]
עבור ל:  

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות