אריק אינשטין הוא איקון אמיתי של שינוי, חידוש ומהפיכה במוסיקה הישראלית. גילוי המסטרים המקוריים שלו הוא המקבילה המקומית למציאת הקלטות המרתף של דילן בעלית הגג של ניל יאנג, ולכן מובנת ההתרגשות סביב יציאת השירים ״החדשים״ והרימסטרים שנעשו לסלילים המקוריים.
רצתי למחשב מייד לאחר ששמעתי שהאלבומים מוכנים להורדה, חיכיתי כמה דקות עד שהכל יסתיים, והזרמתי למערכת הראשית דרך רון---> אריאס ---->איגדרסיל. הוורסיה שרכשתי היתה זו של ״הי רז״ 16 ביט 96 קה״צ, כך שה21 ביט של השיט אודיו אמורים להיות יותר ממספיקים. מיותר לציין שלפני איזושהי האזנה ביקורתית העברתי את כל הקבצים בריק אין יסודי - כל קובץ הורץ חמש פעמים במערכת אוזניות איכותית מבלי שאתפתה להאזין לו (רציתי להיות בטוח שאין שום אפקט פסיכולוגי, שמדובר בבריק אין אמיתי) *
האזנתי לרוב התקליטים שעיניינו אותי - שזה אומר הכל מלבד תקליטי הילדים. מובן שברגע הראשון התלהבתי, אך מאז, גיליתי שאני בהחלט מעדיף להאזין לקבצים במערכת הפשוטה שבסלון, לעומת זו האיכותית יותר בחדר המוסיקה. היות וברוב המקרים ההעדפה שלי הפוכה לגמרי הממצא הזה מדאיג מכמה סיבות.
בקצרה, לעיתים יש תחושה של שיפור לעומת ההעברות הקודמות אך נראה לי כי לאור השימוש במסטרים המקוריים, הייתי מעדיף לו קם פרויקט נוסף שעוקף את העבודה שנעשתה כאן- ואני מוכן לשלם שוב כדי שיעבירו את הסרטים למישהו בחו״ל שיתן להם את הכבוד המגיע להם- בלי משחקים מוגזמים בניקוי רעשים וסילוק האמבינס המקורי. בסה״כ הרושם שנעשתה עבודת נמלים ארוכה וחשובה אך שהתקבלו החלטות מאוד בעיתיות במבחן התוצאה הסופית.
בפעמים לא מעטות יש Sibilance מוגזם, שהולך יד ביד עם תחושת פירוט מרשימה מאוד בהשוואה לתקליטים המקוריים (שיש לי את כולם) שסיבתה כנראה הגזמת התדרים הגבוהים. גם ההתעקשות על ״ניקוי רעשים״ יש לה מחיר משמעותי - תוצאה שנשמעת דיגיטלית במובן הרע מאוד של הדבר. למה היה צריך להיפטר מרעש הטייפ? מה עם נאמנות למקור?
גרוע מכל, לקח לי זמן לעכל ולהבין שאני לא מדמיין שהטרנספר כולל בעיות סוניות חמורות מאוד. מההתחלה כמעט שמתי לב ל
תדרי בס בלתי נשלטים בחלק מהטרנספרים- משהו שנשמע ארטיפקט, אך לא היה לי מושג מאיזה סוג. מעולם לא שמעתי דבר כזה בשום העברה דיגיטלית שנחפשתי אליה, גם כשהמקור היה נחות מאוד.
למרות ששמעתי את זה מייד, לקח לי זמן לבטוח בהתרשמות שלי. פשוט לא האמנתי שזה קורה, העדפתי לחשוב שאולי יש אצלי בעית רזוננס קשה, אולי השמיעה הירודה שלי אחראית לזה, אולי ואולי ואולי. לא האמנתי שזה יכול להיות כל כך גרוע, עד שקראתי התרשמות זהה לחלוטין בדיטאון, ממישהו שאני לא מכיר:
קידו?
http://www.dtown.co.il/forum/threads/%D7%A4%D7%A8%D7%95 ... %99.50931/מסכים עם כל מילה שלו
*
סתאאאאם