יוצא מדי פעם להתקל בארץ ובחול בחברים שבנסיונות אינטנסיבים לשפר את הצליל בחדר מפוצצים את החדר באקוסטיקה , הן בעצת מומחה לאקוסטיקה והן בכוחות עצמם על בסיס של האזנה ,
וככה יוצא שאתה נכנס לחדר מפואר ,קירות שלמים מצופים בעצים וחמרי אקוסטיקה שונים בזויות שונות ,דיפויוזרים מכל המינים והסוגים , פלטות תלויות מהתקרה בשלשלאות , שטיחים יפניים יוקרתיים פרוסים על הריצפה ,מרימי כבלים למכביר מפוזרים בשלשות על כל כבל , ומערכת הסטרית מונחת לפניך ,בערך במחיר של הבית שלי ,
ואז יאללה ,אתה מתישב עם חבר או בלעדיו כולך חיל ורעדה ,בחרדת קודש ,מוכן לקבל תוצאה שמעולם לא שמעת ככמותה ,שלידה המערכת המושקעת שלך תשמע כמו MP3 ,
ואז המוזיקה מתחילה להתנגן ,נשמע כמובן חלק ומיוצב ,אבל בדקות הבאות מתחילה להתפשט בגופך כעין פריחה וגרדת ,
העצבים עולים לשמיים ,מבקש ויסקי מהמארח בכדי להמשיך ולהשאר נחמד ומתון ולא לשפוך לו על הראש את אשר על לבך ,
ועסוק במדיטציה ושכנוע עצמי להמשיך להקשיב לדבר הסתום הזה שלפניך ,מכיוון שאולי אצה לא מבין בפני איזה פלא סונורי אתה ניצב ,וכך חולף הזמן ויורד האסימון שהבחור האינטנסיבי שמארח אותך ,סתם החדר ,אין התרחשות ,אין גבוהים ,בגלל שאין גבוהים גם אין פוקוס והכל מורחב לצדדים , הדינמיקה חלושה כאילו חיברת מגבר סינגל אנדד חלשלוש לרמקול דל נצילות , הבס מזכיר איזה יוסוף קטן , מה זה הדבר הזה רבאק ?????
ובכן ,כמובן שכתוב מוגזם בשביל הצבעוניות ,אבל מוכרח לומר לכם שצריך לשמור על מידתיות בעניין האקוסטי ,ורצוי להשאיר בחדר "זמן הדהוד " סביר ,שלא יאכל כל חלקה טובה מעבר לצורך האלמנטרי לבלוע פה ושם גלים עומדים וכו ,וכן!!! יש כאלו שמגזימים בעניין ובעצם הורסים את המערכת המצויינת שלהם על הנייר ,והופכים אותה למשהו שטוח ,סתום ,חלוש ,בלי שום עומק לא בבמה ,לא בטונליות והאפקט היחידי שנשאר מרשים הוא מראה העיניים של גודל ההשקעה באביזרים אקוסטים ,
ויתכן לדעתי הבלתי נחשבת בעליל שאולי כדאי להשאיר משהו פראי קטן בריסון הצלילים בכדי שתשאר איה חיות ותווצר איזה "התרחשות " ,בקיצור - אל תהרגו את המערכות שלכם !!! לכל חדר יש את החן שלו ,ומספיק לבלוע רק את התדרים המוגזמים ולא להפוך את החדר לחולה לאוקמיה סופנית !
(אלוני ! 1000 שקל לחשבון הרגיל
)