מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
כן ... קראים לזה גם במה קידמית או אחורית, באלקטרוניקה זה בד"כ סאונד קידמי / אחורי, ומעדיפים לחלק את זה לתחומי התדרים - למשל תחום המיד בעל אופי קידמי. בחדרי האזנה קטנים, או אפילו בגודל בינוני, האלקטרוניקה עם סאונד אחורי תתקבל בברכה. במקרה הפוך, הזמרת תישב לנו על הברכיים, ואם זה לא השרשור עם הפולנייה - זה ממש לא נעים. בחדרים גדולים, האקוסטיקה עושה את שלה, שם דווקא האלקטרוניקה עם מיד וטופ אנד קידמיים יכולה להישמע מעניין, כמובן, הכול בהתאם לטעמו האישי של המאזין. זהו למעשה המימד השני בסאונד התלת מימד שאנחנו מדמיינים בבחינה של רצועה מסויימת. אפשר בקלות להזיז או הרחיב המימד המדובר ע"י טיפול אקוסטי נכון, או אפילו הצבת הרמקולים. בחלק מהמקרים, במיחד אלה שהוזכרו בהתחילה, למימד המדובר תהיה חשיבות יותר גדולה אפילו מהמימד הרוחבי. עדיין, לאלקרוניקה, תישאר את ההשפעה הלא מבוטלת בנושא. מהיכרותי עם כמה דגמים מסויימים של כמה חברות - הדגמים המדוברים של מגברי מיוזיקאל פידליטי ונאד מתאפיינים בסאונד אחורי, לעומת הדגמים של אייר וסימאודיו שמסיטים את הבמה טיפה קדימה.
מוזמנים להוסיף ...
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 08/03/10 01:05
הודעות: 773
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
 |
הצטרף: 30/09/08 11:21
הודעות: 2201 מיקום: המסגר 4 רעננה
|
במגברי מנורות שיש להם פידבק משתנה, אפשר לשמוע בברור שככל שהמשוב השלילי עמוק יותר- המיד נהיה יותר קטן ומכונס יותר פנימה (לייד בק) והקצוות יותר דומיננטיים ביחס למיד. מגברי zero feedback תמיד יהיו בעלי "בימה קדמית"- למעשה הם מייצרים תלת מימד (בועה) גדולה יותר (יכול להיות גם יותר עומק פנימה ).
_________________ Audiofreak המסגר 4 קומה א, רעננה טל: 972-542456056+ , http://www.audiofreak.co.il MAGICO - LUXMAN - BRINKMANN - LIVING VOICE - J.A. MICHELL - METRONOME - DELA AUDIO - GRAHAM AUDIO - FRANCO SERBLIN - INAKUSTIK ....
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
partner11 כתב: ומה תפקידם של הרמקולים? להשמיע סאונד, אני מניח 
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
audiofreak כתב: במגברי מנורות שיש להם פידבק משתנה, אפשר לשמוע בברור שככל שהמשוב השלילי עמוק יותר- המיד נהיה יותר קטן ומכונס יותר פנימה (לייד בק) והקצוות יותר דומיננטיים ביחס למיד. מגברי zero feedback תמיד יהיו בעלי "בימה קדמית"- למעשה הם מייצרים תלת מימד (בועה) גדולה יותר (יכול להיות גם יותר עומק פנימה ). מסקנה מעניינת ... צר לי להרוס, אבל יש לי דוגמה נגדית. לפאסלאבס, יש שני סדרות - סדרת X וסדרת XA. סדרה ה - XA היא קלאס A תהור (נו אם אתה נשאר במסגרת הוואטים המקסימלית לעכבה נתונה). זה איפשר לנלסון לוותר על משוב שלילי. הסדרה הקודמת היא AB, והיא משתמשת במשוב שלילי להגברת יציבות המעגל [יש שגיאה מתמדת בכמה אתרים שהצהירו שגם הסדרה X היא נטולת משוב, שוב לדברי נלסון יש בו פידבק מינימאלי]. ובכל זאת - סדרת ה = X (עם פידבק) היא בעלת סאונד יותר קדמי מאשר סדרת XA (ללא פידבק) שמתאפיינת בבמה נייטרלית עד אחורית.
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
עוסק בתחום
|
 |
הצטרף: 17/02/09 03:08
הודעות: 2949
|
אין חיה כזו - מגבר נטול משוב. תמיד ישנה רמה מסויימת של משוב שלילי, ברוב המוחלט של המקרים זה משוב גלובאלי, כלומר תיקון דרגת הכניסה ע"י דגימה של דרגת המוצא. במקרים ספורים מאד נעשה שימוש במשוב מקומי בלבד, בכל דרגה בנפרד, כמו למשל המגברים של Dartzeel וככל הנראה גם ה-XA של PASS, וכמובן גם מגברי מנורות SE מעוטי וואטים. במקרה של מגברי SE האתגר לא מאד גדול, שכן מסלול הסיגנל מכיל כמות קטנה מאד של רכיבים. לעומת זאת, במגברים טרנזיסטוריים בעלי הספק משמעותי, שמכתיבים כמות רכיבים גדולה בהרבה, לנסות לעבוד עם משוב מקומי בלבד זה סוג של משימת התאבדות, שכן נדרש Matching היסטרי של הרכיבים בכל אחת מהדרגות, וכמו כן נדרשים מעגלי הגנה מאד אגרסיביים למקרים של אבדן שליטה, אוסצילציות וכו'. והערה קטנה לגבי במה אחורית או קדמית - מנסיוני האפקט הנ"ל מושפע יותר מהאיזון הטונאלי של השרשרת מקור-מגבר-רמקולים, מאשר רמת המשוב.
_________________ AudioClinic
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
yairf כתב: אין חיה כזו - מגבר נטול משוב. תמיד ישנה רמה מסויימת של משוב שלילי ... במקרים ספורים מאד נעשה שימוש במשוב מקומי בלבד ... ככל הנראה גם ה-XA של PASS לא. נלסון בד"כ מאוד ברור : Nelson Pass כתב: When I say "without feedback" I generally mean no feedback loop, just degeneration if that.
When I say "no global feedback" I mean no loop from input to output, although there might be local loops.
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
yairf כתב: והערה קטנה לגבי במה אחורית או קדמית - מנסיוני האפקט הנ"ל מושפע יותר מהאיזון הטונאלי של השרשרת מקור-מגבר-רמקולים, מאשר רמת המשוב. איזון או רזולוציה ?
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
אני גם חושב כמו יאיר (ומוסיף אקוסטיקה לשרשרת). איזון, מה הקשר לרזולוציה במקרה הזה?
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/05/10 14:39
הודעות: 6721 מיקום: פינתקובה דיזינגובה
|
רזולוציה גבוהה של הגבוהים (מדברים על רזולוציה דינאמית בדומיין האנלוגי, כן) תסיט אותם קדים, תקבל תחושה של טופ אנד קידמי ...
_________________ "מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"
|
|
חזור למעלה |
|
 |