עכשיו 28/03/24 13:35

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 3 מתוך 5   [ 50 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 10:14 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
סאב הוא "איטי" בהגדרה- תדרים נמוכים הם איטיים.
תדר הבאס הוא פי 10 יותר איטי מתדרי המיד ופי 100 יותר איטי מהגבוהים וכמובן ככול שהסאב יותר איכותי ויורד יותר נמוך הוא יותר "איטי".

בתדר החיתוך של הסאב (אצלי זה 80 Hz), וגם בתדרי החפיפה ביניהם, הפלאנרי והסאב מנגנים בדיוק באותה "מהירות"......"מהירות" = תדר.

מהנסיון שלי הבעיה אצל אודיופילים לא מנוסים היא שהם מפעילים את הסאב חזק מדי ועודף הבאס מתפרש כאיטיות ו"חוסר התחברות".....לעיתים גם נוצרים תדרי תהודה בבס עקב האינטרקציה בין הסאב לחדר......אבל כאמור הבעיות הם עוצמה חזקה מדי בתדר בודד (תהודה) או לעיתים בכל תחום הבס שמנגן הסאב.

יש אכן מקרים שהסאב הוא סתם חרה כלומר הוא "מבברץ" - ממשיך לנגן קמעה גם לאחר הפסקת האות החשמלי וזאת עקב האינרציה של הדרייבר שאינו מרוסן דיו ....אולי זו כוונתך בסאב איטי.

אני כאן כדי לפרש את תחושותיך האודיופיליות (הנכונות והמוצדקות במקרה זה) לשפה מדעית/הנדסית (תדר ,עוצמה, תהודה, ריסון, וכו') ;)


נערך לאחרונה על ידי roberts בתאריך 26/10/19 10:24, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 10:17 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:08

הודעות: 2766
רוברט, נדמה לי שארז_וחני התייחס לפערי לייטנסי (עד כמה שהם קיימים) בין תגובת יחידה דימנית, לעומת יחידת ריבון, או אלקטרוסטטית, ולא לאורך הגל של תדר נמוך.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 10:20 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
אין שום פער ב-Latency בין יחידה דינמית לריבון, שניהם מגיבים זהה (במידה ואחד מהם אינו דפוק) אולם יש את נושא ה"ביברוץ" שתארתי בתגובה שמעליך שהוא "המונח והתחושה האודיופילית" לאיטיות של צליל.

OK, לא רציתי להכנס לזה, אבל בכל זאת, מהירות בהנדסה מוגדרת כ- Rise Time (זמן עליה של הסיגנל נניח ל 90 אחוז מערכו הסופי) . יש קשר ישיר בין זמן העליה וההיענות לתדר של הדרייב ואם היחידה הדינמית והריבון עולים מספיק גבוה בתדר אז גם ה- Rise Time, יענו המהירות, יהיו מספיק טובים.

קיים מושג הנדסי נוסף שמתאר בעצם "ביברוץ" והוא נקרא Settling Time - כמה זמן לוקח לאות (או לדרייבר במקרה שלנו) כדי להתייצב לערכו הסופי.

שני מושגים הנדסיים אלו מגדירים בצורה חד חד ערכית את ה"מהירות" של הדרייבר וכאמור אין שום בעיה עם שום טכנולוגיה במידה והיא מיושמת נכון.


קבצים מצורפים:
Rise Time.JPG

Setteling Time.JPG



נערך לאחרונה על ידי roberts בתאריך 26/10/19 15:06, נערך פעם אחת בסך הכל.
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 12:25 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 17:49

הודעות: 974
roberts כתב:
אין שום פער ב-Latency בין יחידה דינמית לריבון, שניהם מגיבים זהה (במידה ואחד מהם אינו דפוק) אולם יש את נושא ה"ביברוץ" שתארתי בתגובה שמעליך שהוא "המונח והתחושה האודיופילית" לאיטיות של צליל.

שני מושגים הנדסיים אלו מגדירים בצורה חד חד ערכית את ה"מהירות" של הדרייבר וכאמור אין שום בעיה עם שום טכנולוגיה במידה והיא מיושמת נכון.


ואיך מיישמים את זה נכון, שהבאס לא יגיע באיחור ?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 12:57 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
אני לא מכיר את התופעה הזאת שבס מגיע באיחור.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 12:58 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
שליחה כפולה


נערך לאחרונה על ידי roberts בתאריך 26/10/19 13:24, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 13:04 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:08

הודעות: 2766
אם לנחש אז הדהוד והחזרים בשל מבנה החדר ואמצעי האקוסטיקה אחראים ל'איחורים' למניהם.
מיד עליון וטרבל לא יחזרו מהקיר, כשבס באיזור ה 30 הרץ יכול לטייל פעמיים שלוש.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 13:36 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
LazyBoy, העניין הוא שכל התופעות שאתה מתאר (שאכן קורות) יקרו גם בסטליטים עם סאב ובאותה מידה גם ברמקול Full Range מפלצתי ב 100,000 דולר .

להזכירך, נושא הדיון הראשוני שהעלה ארז היה "מהירות של סאב לעומת מהירות של ריבונים" ומכאן נבע ההסבר התאורטי שלי ל"מהירות" בהנדסה בהקשר לדרייברים של רמקולים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 15:04 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:08

הודעות: 2766
קרא שוב, מה שכתבתי לא צמוד לאף טכנולוגיה.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמש בתערוכה...
הודעהפורסם: 26/10/19 15:18 
--- מושעה ---


הצטרף:
29/11/11 01:35

הודעות: 1990
LazyBoy כתב:
אם לנחש אז הדהוד והחזרים בשל מבנה החדר ואמצעי האקוסטיקה אחראים ל'איחורים' למניהם.
מיד עליון וטרבל לא יחזרו מהקיר, כשבס באיזור ה 30 הרץ יכול לטייל פעמיים שלוש.

כדבריך החזרים הם אכן "אחראיים לאיחורים", איחורים אלה יוצרים אינטרקציה עם הסיגנאל הראשי שמתבטאים ב"החסרות וחיבורים" כאשר התוצאה בפועל היא בס חזק במיוחד או לעומת זאת "חור" בעוצמת הבס במקומות מאוד ספציפיים בחדר.

כמובן צריכים להימנע מלשבת במקומות אלו או להבדיל למקם את הסאב/רמקול במקום אחר בחדר.

גם מיד וגבוהים (ולא רק תדרים נמוכים) יחזרו מהקירות במידה ואין עליהם חומר סופג - ככל שעובי החומר הסופג יגדל כך יבלעו תדרים נמוכים יותר, לדוגמא כדי שיבלעו תדרים גבוהים מספיק עובי של כ-2-3 ס"מ ומיד יותר בכיוון של עשרות ס"מ (כאן ספות עושות אחלה עבודה) ....תדרי בס - רק מטרים ואף עשרות מטרים (מתחת ל 30 הרץ) של ספיגה ימנעו את ההחזרה מהקירות.

אם לא רוצים החזרות מהקירות נדרש חדר בגודל של אולם קולנוע (וגם בגובה של כ 35 מטר) כדי להתקין בו עשרות מטרים עובי של חומרים סופגים בכל צד של הקיר ולשבת בתא מבודד בדיוק במרכז האולם הענק ;)קבל דוגמא ותאמין לי שאף אחד לא רוצה לשבת בחדר כזה כי יש הטוענים שהוא כל כך שקט שאתה שומע את זרימת הדם שלך.


קבצים מצורפים:
Un Echo.JPG

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 3 מתוך 5   [ 50 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות