בשונה מהמערכות שהוצגו עד עתה המערכת שלי היא:
א. tri-amp
ב. מורכבת עם שני סאבוופרים.
SDC10137d.jpg
הרמקולים הם R830 של חברת Newform Research, חברה קנדית קטנה עם שם יוצא מהכלל שמוכרים רמקולים במכירה ישירה. הרמקול המקורי היה עם מיד-באס בודד של פירלס לשפר את הרמקול נבנתה יחידת מיד בס חדשה עם שני דרייברים של מורל, מעליהם הונחה פלטת גרניט ומעל פלטת הגרניט חוברה יחידת הריבון עם בידוד בין הריבון והגרניט.
הסאבים שצרפתי הם של של VMPS שיובאו ביבוא אישי. הם אינם אקטיביים משום שרציתי להגביר אותם עם מגבר כרצוני וכל יחידה מכילה דרייבר "12 ויחידת "12 פאסיבית ללא מגנט "היורה" למטה.
הגברת הסאבים מורכבת משני מונובלוקים של ליריק SRS, אני מניח שלא מעט שמעו עליהם, מגברים ישראלים שנבנו כהעתק של Naim. המגברים למיד הם מונובלוקים של Golden Tube SE40 שבמקורם היו מגברי סטראו של 40 וואט לערוץ שהפכתי אותם למונו 80 וואט (4 אוהם) לערוץ בנוסף הם עברו שיפוץ ושידרוג של קבלים ונגדים חדשים.
SDC10147a.jpg
המגבר של הריבונים Velleman 4040, מגבר בלגי (90 וואט לערוץ) שנימכר כקיט וניקנה בארה"ב לאחר שהורכב. הפרה הוא WLA 12A של חברת Wright Sound שהבאתי מארה"ב. בסופו של דבר סך העוצמה של הכל יחדיו הוא 245 לערוץ.
ה xover הדיגיטלי הוא DS48 של חברת BBE שיש לו ארבעה כניסות ושמונה יציאות.
bbe.jpg
בצורה זו כל מגבר פועל בתחום צר של תדרים המביא לידי ביטוי את האיכות האופטימלית כל אחד מתחומי התדר משום ששום מגבר אינו צריך להפעיל את כל טווח התדרים. מאחר וה xover הפסיבי לא במישחק, ניתן לקבוע את נקודות החיתוך, פאזת הפעולה של כל אחד מהדריברים, שיפוע החיתוך ועוד, כך שתיתקבל אופטימיזציה של מערכת-חדר-מאזין. במיקרה זה נקבעו נקודות ה xover ל 90Hz ו 1400Hz.
בנוסף הוספה מערכת של RC הכוללת יחדת מדידה ושליטה D1500 ויחידה של equalizer דיגיטלי D2500 שהשתמשתי לאיזון המערכת בכל תחום התדרים.
SDC10156a.jpg
כמקור אני משתמש ב Krell KPS 28c שניקנה לא מזמן מיד שניה.
SDC10154a.jpg
אני לא מזכיר כבלים, משום שהם אותי לא מענינים, ואני אישית לא רוצה להגיע למצב שכפי שמישהו, בפורום אחר, כתב "שהוא הקשיב כל השבת לכבלים".
הכיולים של המערכת ארכו לא מעט זמן והם נעשו בעיקר עם הדיסקים של מאהלר, שירים על מות ילדים והשיר עלהאדמה, שניהם עם קתליין פארייר וברונו וולטר. עבורי יש בהם הכל, שירה של גדולת הזמרות, תיזמורת מלאה עם אחד מגדולי המנצחים וכמובן מוזיקה גדולה. עם הזמן בהשמעת דיסקים נוספים נמשכו הכיולים העדינים עד להשגה של התוצאה שרציתי לקבל.
מיקמתי את המערכת באחת מפינות הסלון וכך במקום שאני שומע, ברוב המקרים מקשיב, אין קיר מאחור ושם נפתח הסלון לחלל המטבח. הייתי מגדיר את הסאוד של המערכת כסאונד הנמצא בשליטה עד כמה שניתן מלאה, ואני מתכוון שאם אני מקשיב ללידר, רבעיה, שישיה מקהלה, תזמורת ולא משנה גודלם, דבר לא משובש הכל נשמע נכון ובמקום, פישר דיסקאו כקול בודד והמקהלות במלא גודלם במתאוס פסיון (קלמפרר) נשמעים לי נכונים באותה מידה דינמיים ושקופים, ואני בדרך כלל מקשיב בווליום די גבה.
כפי שניתן להבין אני מקשיב לקלאסית (90%) ובעיקר למוזיקה וואקלית מכל הסוגים, לידרים, אופרות מקהלות. וכפי שישנם כאלה שכנרים, פסנתרנים או אפילו מנצחים עושים להם אצלי זמרים וזמרות עושים את זה. חלק חשוב, שאני מקשיב לו הוא מוזיקה מודרנית של המאה העשרים ועשרים ואחד, כמובן סטראווינסקי, ברטוק, לוצנו בריו, מינימליסטים כפיליפ גלאס, סטיבן רייך, ג'ון אדמס ומלחינים אחרים שהרבה פחות מוכרים אבל לא פחות טובים.
ואם להזכיר דוגמה שמשלבת מוזיקה "מודרנית" שהאמת, כבר לא כל כך מודרנית אבל עדיין, זה Oedipus Rex האורטריה-אופרה של סטראוונסקי בביצוע הנפלא של ברנשטיין עם טאטיאנה טרוינוס בתפקיד של יוקסטה אימו-אישתו של אדיפוס המלך. יצירה זו היא אחד משיאי המוזיקה הווקאלית ובכלל של המאה העשרים.
http://www.amazon.com/Stravinsky-Oedipus-Rex/dp/B000JCDSG2. היצירה מהתקופה הנאו קלאסית של סטרווינסקי שמעמידה למבחן כל מערכת ומכילה שילוב מדהים של מקהלה וסולנים בזימרה-רצטטיבים.
גם לי יש רמקולים של Newform Research, דגם R645v3, עם קרוסאובר צמוד לכל רמקול.
מעניין הכיול שאתה עשית, עם מאהלר עם ברונו ואלטר וקתלין פרייר. וגם קלמפרר קשישא זכור לטוב עם הפסיון האיטי והבלתי נגמר..
גדלתי על הביצועים האלה, אבל לא מאזין להם כבר מזמן. פרייר כן, עדיין מרגשת, במיוחד ב"פרידה" ה Ewig" המסיים של מאהלר ושלה עדיין גורם לצמרמורת.
קלמפרר בפסיון, לא ממריא אצלי (מדגיש אצלי) ואני מאזין לכמה ביצועים בכלי התקופה, עם זמרים שחונכו לכך ולא זמרי אופרה, אבל שוב, זה אני.
מסכים בהחלט לגבי סטרוינסקי ואדיפוס שלו.
בכל מקרה, הרמקולים של החברה הזאת, הקנדית הקטנה, בהזמנה ישירה נשמעים פנטסטי.