Rigi כתב:
שתי שאלות:
1. האם המים ששמים באולטראסוני הם מים י
יעודיים או מים מהברז?
2. ב-ebay מופיעים מנקים אולטראסוניים סיניים במחיר זול מאוד. טכנולוגית במה זה שונה מהמנקים האודיופילים היקרים?
מים מהברז אף פעם לא טוב, יש שם לכלוך, אבנית ושאר מזיקים.
משתמשים בכל המכונות אלו ואחרות במים מזוקקים (הכי נקיים שניתן למצוא)
כל הטכנולוגיה האולטרסונית לא קמה עבור ניקוי תקליטים מעופשים... זו טכנולוגיה שמשתמשים בה בתחומים רבים במדע למשל או בתכשיטנות כבר שנים רבות.
פשוט מצאו שהטכנולוגיה מועילה גם לשחרור לכלוך שנצמד לגרוב שאוחי חומרים כאלו ואחרים שמשתמשים בהם לא מצליחים לשחרר או להמיס אותם.
המנקים ה״זולים״ הם בדרך כלל איזה פאראפרזה זולה על אמבט אולטרסוני ״רגיל״
עם מנוע לסיבוב התקליט בפנים...
הרעיון של המכונות היקרות יותר זה שהן בנויות עבור השוק שלנו.
נראות טוב יחסית, המים סגורים במיכל, יש שם מנוע סיבובי יציב, יש בדרך כלל (באודיו דסק יש) מברשות שמקצרפות את התקליט בתוך הנוזל יחד עם האולטרסוני ויש גם מערכת ״ייבוש״ באודיו דסק זה ע״י איוורור (מאווררים)
הכל אוטומטי נוח וקל, ועל זה משלמים, כמובן גם על השם על הפיתוח והמחשבה מאחורי המכונה.
בקלייר אודיו המדובר פה לעיל, יש בנוסף לאוטומציה, גם נוזלים מורכבים יותר (ולא רק נוזל מים עם איזה תוסף ״אנטי סטטי״ ), מנגנון סוני שמביא את המוזל ל ויברציה ובכך עוזר לו להכנס פנימה לגרוב, ותהליך הייבוש הוא בשאיבה! ולא באוורור...
כל אחד מה שנראה לו ומניסיונו...(יש המון חברות שחושבות שמה שיש להם זה הכי טוב, והם פצחו את הנוסחה...) בסופו של דבר ניקון תקליטים זה דבר חשוב ושמבינים איך תקליט מיוצר ואיך ובמה הוא מתלכלך אפשר להבין איזו שיטת ניקוי היא טובה באמת.. וכמובן נסיון עם כמה וכמה מכונות שונות לאורך זמן ועשרות מאות או אלפי תקליטים מביאים אותך להבין מה הכי נכון עבורך!