danb כתב:
אחת התופעות שמעניינות אותי באופן אישי בתחום ההי-אנד היא איך שינוי קטן לכאורה מביא לשינוי גדול ולפעמים אף דרמטי. לפני מספר שבועות חלק מהמנורות במערכת שלי הוחלפו לחדשות וחלקן האחר למנורות NOS. ללא ספק שינוי גדול שהביא לתוצאה מרשימה. בהתחלה הייתי בעננים מהצליל הבשרני והמלא שהמערכת עם מנורות החדשות הפיקה ופשוט הדחקתי את הירידה בבהירות. לתומי חשבתי שאוכל לחיות טוב עם גוון הצליל החדש, בפרט שבכל הפרמטרים האחרים הרגשתי שיפור, חוץ מנסיגה מסוימת בתחום הגבוה. אט אט, חשתי שאני נהנה פחות ופחות מההאזנה ובשבוע האחרון כבר עלו בראשי מיני מחשבות. או אז, במחי אצבע באה הגאולה.
חבר עם ניסיון עשיר קפץ לביקור ואחרי מספר שניות האזנה שאל האם הכבל של הרמקול מחובר למגעים של הוואפר או הטוויטר. "למגעים לתחתונים, עניתי, אבל יש שם גשר של שני סנטימטר... " בלי לבזבז זמן הספיידים הודקו על המחברים העליונים.
שומו שמיים, איזה הבדל! הכול חזר לאיזון ועוד איזה איזון. כבר בערב הראשון שמעתי מחדש כמה דיסקים שכבר פחות נהניתי מהם ושוב ההרגשה הטובה חזרה ללבי. אפילו האישה חזרה לחיקי על ספת ההאזנה. לא יאומן איך שינוי קטן כל כך מבחינה חשמלית, הביא להבדל כל כך משמעותי בתוצאה. ועל כך אמרו חכמינו ז"ל "הקטן הזה גדול יהיה".
נ.ב. הג'מפרים החדשים בדרך

שלום
תתחדש ותהנה.
הרעיון של שימוש בהידוק חיבורים ברמקול (או בהגברה) פחות טוב לטעמי מחיבור ע"י בננות עם תכונות קפיציות.
שנים נאבקתי בתופעת ה-"הידוק" עד שעשיתי פרויקט DIY והחלפתי את הקצוות מנעל שטוחה לבננה.
כל המגעים מהסוג הזה, דינם להתרופף עם הזמן ודורשים תחזוקה של הידוק מדי פעם. פשוט מיותר...וגם הידיעה זה
כל הזמן עלול לקרות מביא לחשש ולבדוק מחדש שהכל מהודק. פעילות מיותרת למערכת טובה.
באשר לגשרונים (מצוי רק ברמקולי BI WIRE), גם מיותר.
בבדיקה בסימוצליה ע"י תוכנת SPICE אנלוגית הוכח שאין משמעות ל-BI WIRE על חיבור חוט בודד באותו עובי.
יצרנים רבים הוציאו את החיבור הזה, לטובת הביקוש והשיווק אבל בסופו של יום הוא יוצר יותר צרות מאשר מביא תועלת.
הייתי בודק אפשרות לפתוח את הרמקול (4 ברגי פיליפס של הלוחית חיבורים מאחור, זו שבתמונה) ולגשר מאחור ע"י חוט בהלחמה - זה עדיף על כל פתרון חיצוני בהידוק, ועלותו אפסית.
בהצלחה.