תודה לאביעד על המאמר המעניין
אני חושב שאפשר להעמיק ב(לפחות)עוד שני נושאים קשורים:
1. איך קורה שהאזימוט לא תקין
2. באילו דרכים ניתן לתקן אזימוט
אז בעניין הראשון, אני חושב שברור שיש שני חשודים מיידים, והם בעיות או לפחות אי דיוקים, בייצור הראש או הזרוע. אלו דברים שקורים.
אבל יכולות להיות עוד סיבות! הנה כמה שעולות לי לראש:
- בעיה בשלה
- בעיה במנגנון הנעילה של השלה לזרוע
- בעיה בארמבורד (או החלק שאליו הוא מתחבר)
- פטיפון suspended שיכול להיות מפולס במקום מסויים, אבל בגלל שיושב על סטנד לא מפולס יכול לגרום לבעיה כזו (תלוי בדיוק איך הוא בנוי)
ואני מניח שאפשר למצוא עוד לא מעט כאלו.
ובעניין השני, אביעד הזכיר במאמר שמכוונים אזימוט בזרוע. וזה באמת מקום ה- goto ההגיוני הראשון, אבל... לא כל זרוע מאפשרת לכוון אזימוט, ולפעמים לא נכון לכוון אותו שם.
למי שצריך לכוון אזימוט באזור הזרוע, אבל אין לו את האופציה הזו, יכול לנסות לעשות את זה בשלה כמו זו של A.S שאביעד הציג באחת הסקירות.
אפשרות נוספת היא ללכת בדרך האלקטרונית ולא המכנית (אבל תכלס הייתי שוקל את זה רק כשבמכנית הכל נראה מאונך והסאונד הוא זה שדורש "עיקום") עם מכשיר כמו זה:
http://www.jolida.com/product/foz-xt-r(יש לי אותו אגב, אבל ממש לא בא לי לדחוף אותו באמצע הסיגנל, משתמש בו [אם בכלל] למדידה לא לתיקון)
מתי לא נכון לכוון אזימוט בזרוע? מתי שהזרוע לא יושבת נכון מלכתחילה... נניח בדוגמת הארמבורד שנתתי קודם. אם הארמבורד לא מקביל לחלוטין לפלטה, אז אתה עלול לכוון את האזימוט בזרוע כך שהראש ישב נכון על הגרוב, אבל בעצם הזרוע בכלל לא מתפקדת במיטבה, ותלוי בגודל העיוות זה יכול להשפיע על מגוון דברים אחרים כמו VTA לדוגמה.
לכן לפני שמשנים אזימוט, אני חושב שכדאי לפחות לנסות ולהבין מהיכן הצורך לשינוי נובע, והיכן יהיה הכי טוב לתקוף אותו.
לגבי מה שכתבת, כמובן שאפשר להעמיק לבעיות, כמו שגם ציינתי פה ושם את הנקודות שבהם חייבים לכוון אזימוט מלכתחילה.
בכל אופן, כיוון האזימוט כמובן שמכוונים היכן שניתן, ישנן זרועות שזה קורה על הציר ברינג עצמו, ישנן כאלו שנותנות לסובב את הזרוע עצמה, ויש כאלו (בדרך כלל אפילו) שזה נעשה בשלה (ניתקת או לא).
בסופו של דבר זה תמיד יהיה כך שהפטיפון והזרוע המחוברת לו יהיו מאוזנים למשטח (כפי שציינתי שזו אחת הנקודות הקיריטיות הראשונות לכוון עוד לפני שמתקילים את עניין האזימוט עצמו).
אני חושב שהנקודה העיקרית בכתבה שרשמתי היא שכלי מדידה, סרגלים, או מכשירים כמו הג'ולידה למשל (תביא לנסות!
) או האחר שציינתי למשל בכתבה הם עבור נקודת אמצע טובה כדי להתחיל את הכיוון בעזרת האוזן.
כמובן שהסט עצמו חייב להיות מאופס כראוי ומספק כדי שיהיה אפשר לשחק עם זה ולכוון את הנושא לאופטימום...