עכשיו 15/08/25 16:57

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 11   [ 103 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 18/07/10 18:47 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33194
אני חייב להודות שהדיון המתיש עם ריכטר בשירשור הפסיכואנליזה והאף אוזן גרון השאיר אצלי משהו למרות שברור לי שהוא (ריכטר) סתם משתעשע ברטוריקה ולא ממש משנה לו אם זה על שטקר או יאכטה.
ניסיתי לחשוב איך בהנתן הדרך בה אנו בוחנים ציוד (בבית למטרות רכישה, לא מדובר כרגע על סקירות) אדם שנקרא לו לצורך העניין אינטיליגנטי ברמה מינימלית לפחות, יכול להציף את הטיעונים שהציף.

אז חשבתי לעצמי שיתכן שאדם שלא נשאב למערבולת האודיו, ולא יצא לו לבחון הרבה ציוד בבית, לא פיתח לעצמו בכלל מתודולוגית בדיקה. זה נכון אולי להרבה אנשים שמעוניינים במוזיקה באיכות מקסימלית (כל אחד והגבולות שלו) אך לא מעוניינים להחליף ציוד כל שני וחמישי. זה מתחבר לי למחשבה שהיתה לי כבר מזמן שיכול להיות נחמד לשתף וללמוד על מתולוגית הבדיקה של כל אחד.

אז מכאן מגיע נושא השירשור. איך לבדוק ציוד למטרת רכישה.
אני אתחיל בכמה מחשבות משלי.

נתחיל במגבלה. בהינתן שאתה אינך סוקר ציוד אודיו, ואתה גם לא במקרה בן דודה של היבואן, סביר שתקבל את ציוד הבחינה ליומיים שלושה במקרה הטוב. אם היתה לנו חצי שנה של בחינה סביר שהיינו בוחרים באופן כללי יותר טוב, אבל אין, לכן המתודולוגיה והצעדים המקדימים הופכים ליותר חשובים.

שלבים מקדימים -

1. הכר בעובדה שלכל ציוד ולכל סטאפ יש יתרונות סוניים וכמותם חסרונות. כנראה ששום מוצר לא מושלם וכנראה ששום מוצר לא נטול ערך לחלוטין.

2. בחר את החומרים.
בחר סט מצומצם של אלבומים המייצגים נאמנה את הפרופיל המוזיקלי שלך.
הבחירה צריכה לכלול מגוון המייצג לא רק את הז'אנרים אלא גם את סוגי ההקלטה. אין דינו של אלבום רוק משנות השבעים לכזה שהוקלט ב- 2010, כנ"ל לכל ז'אנר. בנוסף לא משנה מתי הוקלט האלבום יש מגוון של איכויות הקלטה ומאסטרינג.
בחירה טובה של אלבומים תייצג את פרופיל ההאזנה שלך ביום יום. אם אתה נוהג להאזין המון לפופ משנות השמונים תן לזה דגש, אם לג'אז משנות ה- 50 כנ"ל.
אוספים יכולים להיות פתרון מצויין, סמפלים של חברות פחות לטעמי (יותר מידי "עשויים" וחסרי ערך מוזיקלי), אוספים שאתם מכינים בעצמכם - אחלה, אך אולי פחות טובים לבחינת מקור איכותי או מערכת חושפנית במיוחד (אלא אם אתם נוהגים להאזין לצרובים באופן כללי).
עשרה אלבומים לסשן בדיקה של יומיים שלושה נראה לי בסדר, אם הסשן יותר ארוך אפשר יותר.

3. הכר את הסטאפ שלך.
אם אתה לא נוהג להתעמק באופי הסאונד שהמערכת שלך מספקת נסה להתעמק בעניין טרם לקיחת המוצר לבחינה. האזן ככל שאתה יכול לאלבומים שבחרת בסעיף הקודם, כמובן שכדאי שהם יהיו אלבומים שאתה מכיר מוזיקלית היטב כבר קודם, אך הפעם התרכז גם באופי הסאונד.
נסה לסכם לעצמך מה חסר לך, מה מפריע לך.

סשן הבחינה -

1. נסה לתאם מועד בו יהיה לך מספיק זמן, שקט ונינוחות מנטלית לבצע את הבחינה.

2. אני מחלק את הסשן לשני חלקים עקריים. הראשון הוא הבחינה ההשוואתית.
בחלק זה אתה משווה בין המוצר הישן למוצר החדש (או הסטאפ הישן לחדש אם אתה בודק כמה מוצרים יחד).
יש כמה רמות טכניות שניתן לעשות את המבחן הזה, בחר את הרמה המתאימה לתפיסתך ולכמות ההשקעה שאתה מוכן לתרום לצורך העניין.
במצב אופטימאלי המוצר החדש ישב בדיוק היכן שהמוצר הקודם ישב ויחובר באותם כבלים. אך זה אומר שצריך לקום ולהחליף עשרות פעמים (* ראה נקודות למחשבה בסוף) ושהזמן בין האזנה להאזנה מתארך.
אם בחרת להשתמש במיקום ואולי גם כבלים אחרים, לפחות החלף ביניהם מידי פעם על מנת לנסות ולתת הזדמנות דומה.

עקרון הבדיקה של סוג בחינה זו פשוט. האזן לקטע, טרק או אלבום על המוצר הישן ואז על החדש.
יש הדוגלים בקטעים (סדר גודל של 30 שנ' עד דקה וחצי) משום שזה יותר פשוט לעבד. אני לא מת על הבחינה הזאת, היא מתעכבת על הקטנות ועלולה לפספס את התמונה הגדולה (למרות שלשם כך יש לנו את סוג הבחינה השני).
אני מעדיף בחינת טרקים שלמים ואפילו אלבומים (אפשר כמובן לדלג קצת בפנים על מה שלא מעניין), וממעט לבחון קטעים (אך גם עושה זאת, זה גם חשוב).
חזור על הבדיקה עם אותו הקטע לפי הצורך.

בהנתן יומיים שלושה של בדיקה לא הייתי משקיע יותר מיום אחד בחלק הזה.

3. חלק הבחינה השני הוא הבחינה הלא השוואתית.
אחרי שסיימנו עם הקטנות וההשוואות עוברים להאזנה רצופה עם המכשיר (או סטאפ) החדש.
פשוט מאזינים לאלבומים בכיף שלנו, ועם זאת מנסים להבחין במה החוויה שונה מהסטאפ אליו אנו רגילים, איך מתבטאים ההבדלים שמצאנו בסעיף הקודם ועד כמה אנחנו פשוט נהנים מהמוצר.
צריך להבין שלוקח זמן "לקלוט" את הקטע של כל מוצר, במיוחד למי שלא מנוסה, לכן חשוב לתת לחלק זה של הבחינה מספיק זמן.
זהו חלק חשוב מאוד משום שהוא יותר מהכל נותן אינדיקציה איך זה לחיות עם המוצר.

4. ניתוח והחלטה
אחרי שלמדנו מה שיכולנו על המוצר(/ים) החדש נשאר רק להחליט אם הוא מתאים לנו.
האם היה הבדל משמעותי מהמוצר הישן? האם הוא לטובה? האם ההבדל שווה לי את ההבדל במחיר?
האם המוצר מספק לי את התוצאה אליה אני שואף (או לפחות הכיוון)? האם אני צריך לבחון עוד מוצרים?
כדאי לעשות את הניתוח הזה בזמן שהמוצר עוד אצלנו משום שלעיתים עולות תהיות שדורשות האזנה חוזרת, אך ניתן גם לעשות זאת לאחר שהחזרנו את המוצר אם הסוחר לחוץ.

אני רואה שכרגיל חפרתי מעבר למתוכנן, אך לפני שאסיים מספר נקודות למחשבה:

1. כאשר אנחנו קמים לחבר ולנתק משהו דבר הדורש פעילות פיזית יש ללא ספק השפעה פיזיולוגית, אתה ממש מרגיש את זה. אחרי שאתם מתיישבים על הכיסא קחו כמה נשימות עמוקות לפני תחילת ההאזנה. (זה לא ממש פוגע בהשוואה כי נכון לשני המוצרים אך כדאי לצמצם ככל שניתן).

2. אני ממש לא ממליץ לעבור בין שני מקורות דיגיטלים במהירות באמצע קטע עם אותו DAC. נוכחתי לדעת שזאת בדיקה שגויה ומטעה (לא יודע מה הסיבה, אולי לוקח ל-DAC זמן להתאפס כמו שצריך על הסטרים). כדאי לעשות STOP להעביר כניסה ואז לנגן את אותו הקטע.
האמת שאני ממליץ לעשות זאת גם בחיבורים אנלוגיים, אבל YMMV

3. קחו בחשבון שיש סיכוי (ואפילו סיכוי טוב) שאתם נותנים פוֹר לציוד היותר יקר/כבד/יפה/מתאים לכם טכנולוגית. קחו את זה בחשבון במערכת השיקולים.
4. את ההשוואות אנחנו מנסים לערוך במכנה משותף הגדול ביותר. מצד שני, יתכן כי לכל ציוד מתאים ציוד נלווה אחר... אין דרך פשוטה לפתור את זה, במיוחד עבור רובנו שאין להם הרבה ציוד נלווה זמין, לכן נסתפק בינתיים במה שיש ורק נזכור את הבעיה הזאת.

5. אחד הדברים שקשה לבדוק בבחינה קצרה הוא האם הציוד יתאים לנו לאורך זמן. קחו בחשבון שדווקא מה שמאוד מלהיב/שונה/אוואטר יכול להמאס מהר בטווח הרחוק. אין ממש דרך למדוד את זה מראש אז השתמשו בחלק השני של הבחינה ללמוד כמה שאפשר בהקשר הזה.


יאללה, ניצלתם, אני חייב לרוץ, אשמח לשמוע על השיטות שלכם.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 18/07/10 19:29 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 16:05

הודעות: 7318
בגדול אני מזדהה עם המתדולוגיה שלך רק כמה הערות ברשותך ומאוחר יותר אשלוף עוד כמה..

aloni כתב:
אדם שנקרא לו לצורך העניין אינטיליגנטי ברמה מינימלית לפחות

לטעמי אין קשר לאדם אינטיליגנטי.
יותר קשור לנסיון ולידע בנושא הספיציפי.

aloni כתב:
אוספים יכולים להיות פתרון מצויין

מאוד מסכים למגוון של המוסיקה שאתה שומע, הן לז'אנרים והן לאיכיות השונות.
מנסיוני אוספים הם פחות טובים.
בד"כ האיכות שלהם פחות טובה ובעיקר לא שווה לאורך האלבום.
כמובן שיש לי כמה אוספים באיכות מצוינת אך הרוב פחות טובים ולא אחידים.
אם אדם נתון שומע בעיקר אוספים אז זו בדיקה טובה אך אם לאו אני לא ממליץ.

aloni כתב:
יש הדוגלים בקטעים (סדר גודל של 30 שנ' עד דקה וחצי) משום שזה יותר פשוט לעבד. אני לא מת על הבחינה הזאת, היא מתעכבת על הקטנות ועלולה לפספס את התמונה הגדולה (למרות שלשם כך יש לנו את סוג הבחינה השני).

אני מאמין בשתי השיטות. האזנה פרטנית לקטעים ספיציפים ולאלבומים שלמים עם האזנה רציפה.

נקודות נוספות למחשבה:
- צריך לקחת בחשבון שלרוב ההחלפה לא כזו פשוטה וצריך לפתח מתדולוגיה שונה על פי הציוד הנבדק.
למשל ציוד שפורפרתי לוקח לו שעה להגיע לעבודה אופטימלית.
במצב כזה עדיף ללכת על בדיקת אלבומים שונים.
ופחות על קטעים קצרים.
גם ציוד טרנסיסטורי לוקח לו זמן להגיע לנקודה אופטימלית אך כמובן הרבה פחות.

- כשבודקים טרק מול טרק, ראש בראש.
לא לשמוע בזמן החימום מוסיקה.
אלא לתת לו להתחמם ואז לשמוע את הקטע הנבחן.

- לא לשכוח לרשום בפנקס הערות.

- כשבודקים נגן למשל השיטה קלה יותר כי שניהם יכולים להיות מחוברים קבוע ואז למתג ברגע נתון בין שניהם.
לבדוק כמובן שהכבלים זהים והכניס שווה.

- לבדוק עם היבואן האם הציוד הנבדק עבר הרצה (לרוב היבואנים מבינים ענין ורוצים כמובן למכור, אזי לא יתנו ציוד לא מורץ)

- לבדוק האם הציוד הנבדק שונה בגירסתו או בתצורה שלו מהציוד החדש.
למשל מנורות שונות וכדומה.

- ישנו ציוד שבלתי אפשרי לטעמי לבחון אותו לכן אני מחליט מה הכי כדאי לי לקנות ומחליט.
למשל שטקרים וחוט חשמל לקיר.

ו ... לאחר כל זאת ... לפעמים אם אין ברירה אפשר לקחת החלטה מושכלת (אם יש כזו ...) ולהחליט לקחת.
אין מה להתבייש גם בהחלטות כאלה.
כל עוד אתה שלם עם עצמך ולא "אוכל" את עצמך אם שגית.

- אם אתה בענין של להחליף יותר ממכשיר אחד.
רצוי לשמוע את הציוד הנבדק לא רק עם הסט אפ שלך כדי למצות את הפוטנציאל שלו.
נניח שאתה בודק רמקולים ויודע שתחליף מגבר בתקופה הנראית לעין.
בדוק את הרמקולים לא רק עם ההגברה שלך.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 00:38 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33194
efib כתב:
בגדול אני מזדהה עם המתדולוגיה שלך רק כמה הערות ברשותך ומאוחר יותר אשלוף עוד כמה..

תרגיש חופשי

efib כתב:
aloni כתב:
אדם שנקרא לו לצורך העניין אינטיליגנטי ברמה מינימלית לפחות

לטעמי אין קשר לאדם אינטיליגנטי.
יותר קשור לנסיון ולידע בנושא הספיציפי.

לא חושב שיש קשר לידע ונסיון פרקטי בתחום בהקשר בו כתבתי את המשפט.

efib כתב:
aloni כתב:
אוספים יכולים להיות פתרון מצויין

מאוד מסכים למגוון של המוסיקה שאתה שומע, הן לז'אנרים והן לאיכיות השונות.
מנסיוני אוספים הם פחות טובים.
בד"כ האיכות שלהם פחות טובה ובעיקר לא שווה לאורך האלבום.
כמובן שיש לי כמה אוספים באיכות מצוינת אך הרוב פחות טובים ולא אחידים.
אם אדם נתון שומע בעיקר אוספים אז זו בדיקה טובה אך אם לאו אני לא ממליץ.

לא התכוונתי אוספים של מבצע ספציפי, אלא אוספים של ז'אנר מסויים.
לי יש כמה כאלו שמאוד מתאימים.
כמובן שאם משהו כמו איכות הקלטה (וזו רק דוגמה אחת) שולל את האוסף אז פשוט פוסלים אותו.

efib כתב:
aloni כתב:
יש הדוגלים בקטעים (סדר גודל של 30 שנ' עד דקה וחצי) משום שזה יותר פשוט לעבד. אני לא מת על הבחינה הזאת, היא מתעכבת על הקטנות ועלולה לפספס את התמונה הגדולה (למרות שלשם כך יש לנו את סוג הבחינה השני).

אני מאמין בשתי השיטות. האזנה פרטנית לקטעים ספיציפים ולאלבומים שלמים עם האזנה רציפה.

מסכים.

efib כתב:
נקודות נוספות למחשבה:
- צריך לקחת בחשבון שלרוב ההחלפה לא כזו פשוטה וצריך לפתח מתדולוגיה שונה על פי הציוד הנבדק.
למשל ציוד שפורפרתי לוקח לו שעה להגיע לעבודה אופטימלית.
במצב כזה עדיף ללכת על בדיקת אלבומים שונים.
ופחות על קטעים קצרים.
גם ציוד טרנסיסטורי לוקח לו זמן להגיע לנקודה אופטימלית אך כמובן הרבה פחות.

- כשבודקים טרק מול טרק, ראש בראש.
לא לשמוע בזמן החימום מוסיקה.
אלא לתת לו להתחמם ואז לשמוע את הקטע הנבחן.

נכון מאוד! צריך לקחת בחשבון גם את זה.

efib כתב:
- לא לשכוח לרשום בפנקס הערות.

זה כבר תלוי בבן אדם.

efib כתב:
- כשבודקים נגן למשל השיטה קלה יותר כי שניהם יכולים להיות מחוברים קבוע ואז למתג ברגע נתון בין שניהם.
לבדוק כמובן שהכבלים זהים והכניס שווה.

קל וקשה. דיברתי על זה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 09:44 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
aloni כתב:
אני חייב להודות שהדיון המתיש ...השאיר אצלי משהו ...

1. כאשר אנחנו קמים לחבר ולנתק משהו דבר הדורש פעילות פיזית יש ללא ספק השפעה פיזיולוגית, אתה ממש מרגיש את זה. אחרי שאתם מתיישבים על הכיסא קחו כמה נשימות עמוקות לפני תחילת ההאזנה. .


קריאה מעניינת [ ומתסכלת ].

אני שמח שהדיון 'הותיר משהו', מעורפל ואמורפי ככל שיהיה,
בעיני מטרתם של רוב הדיונים היא לנסות ולהפריך יחד תפיסות קיימות -
בכוונה לשכלל, לחדד ולהשתפר :
ובעולמנו אנשים רבים המבקשים לרוב להגן ולקבע על תפיסותיהם,
במטרה למצוא קביעות כלשהי בעולמנו הארעי. 'קיבעון' הוא מאותו שורש,
ומי שלא תוהה על עצמו, מחשבותיו, דרכיו ושיטותיו [ בכל תחום ]
נותר בדיוק כמו שהוא היה, הגיל מתקדם והאדם נותר עם תבניות ישנות,
זה מאוד מגביל את חופש המחשבה והיכולת, בכלל, "לחיות".

לגבי הממוספר 1 לעיל -
אני מסכים לתיאור והוא מצטרף ל'שרשרת של נזלות ומרקים חמים'
שמשפיעים. ההנחה שלי אגב הייתה שזה קשור ללחץ דם,
הקימה-התיישבות סותמת קצת את האזניים. הקטע שניתן להשיג את
ה'סתימות' הזו בשלל דרכים, חלקן פיזיולוגיות וחלקן מנטאליות.

השורה התחתונה של 'הדיון ההוא' [ ורבים המקבילים האפשריים לו,
טרם נגענו ב'תחושות המאזין' - החל מהרקע הכללי וכלה ב'שבוע האחרון' שלו -
דומה הדבר לשופטים בבימ"ש עליון או שופטים במונדיאל :
כל עוד האדם הוא השופט, השיפוט יכול לנוע מ'כן' ועד 'לא' בכפוף לאינסוף פרמטרים :
אפילו עולם המשפט הטכני, התחום והמוגדר לעילא, מניב 'החלטות רוב' :
חמישה שופטי עליון סופר-מקצועיים ומנוסים מאזינים לאותן הראיות יחד,
שניים פוסקים זכאי ושלושה פוסקים אשם... ],
לפיכך,
אחרי שזיקקנו וחידדנו וקצת הבנו כמה אופציות ל'טעות' או להטיות מקיפות אותנו,
ניתן כמובן לבעוט בהכל ולשבת להאזין. הלוגיקה הזו אין לה מטרה מעבר
לערעור מוסכמות פנימיות [ ואם זולג החוצה לאחרים - רווח שלהם כאמור בפתיח ]
ואז משתכללים התהליכים.

בהינתן כל ההטיות האפשריות, ניתן פשוט לקבלן כחלק מ'אופי המאזין' שלנו :
מוטה מראש, מן הסתם, כמו שחלקנו חובבים רגל קרושה [ טא דאא ! ]
ולפיכך אולי [ אולי ] עדיף דווקא לא לפרק למרכיבים את החוויה :
דומה הדבר לנהיגת מבחן מדוקדת-מדי שעלולה לפסול רכב מצויין על בסיס זוטות,
או להקריב דברים חשובים ע"ס פרמטר זעיר.

מה זה אומר ?
לדעתי טוב יעשה המאזין אם יבין ראשית את ה'כוון הכללי', הבסיסי שלו :
והכל מבוסס על נסיון והבנת ההעדפות :
יש מי שתמיד נמשך ל'סאונד אנגלי' או 'איטלקי' או גדול או קטן וכו' -
טוב יעשה אם יישאר בשדה האהוב עליו מראש, כך מצטמצם מרווח הבלאגאן.

השאר הוא פונקציה של זמן, לחיות קצת עם מרכיב זה או אחר
[ 'מרכיב' בעיני הוא רמקול או הגברה ] ובמהלך הזמן לשאול 'מה הייתי משנה כאן'.
כך עשוי להתברר לאדם בפני עצמו שחסר לו קצת באס או רוחב או כל דבר -
ואז הוא ממשיך בחתירה באותו נתיב בשאיפה למצוא מוצר שמעניק לו את הנ"ל.

האופציות הן כמעט אינסופיות [ ודאי עם כמה משתנים ] וזה הופך משתק ולא פרקטי.
ההשוואות חיוניות, אבל ההסתמכות על הזיכרון מטעה, לרבות עם פנקס.
מכיוון שיעודה של המערכת הוא לרגש ולגרום הנאה, הניסיון למצוא מרכיב או תכונה אחת
נדונים לכשלון, אין אנו יודעים את 'מקור ההנאה' העיקרי שלנו מדבר מסויים
ועלינו לקבלו כמכלול. כמו בכל תחום, הניסיון מדבר כאן הרבה - ואין הכוונה לאיזו
מקצוענות טכנית עקרה בנוסח 'ברמקול הזה יש צמר כבשים פרסיות'
כי אם החיוך, ההנאה, הרצון להאזין ולא כי זה חדש, האופציה להגביר לווליום ניכר -
ולקבל יותר ויותר כיף,
ואז האופציה להנמיך לווליום אפסי - שלאט לאט משתלט מחדש על החדר
ושוב הופך לווליום ניכר...

אם כבר האזנת הרבה בחייך
ואתה במהלך התנסויות לקראת רכישה
ויש לך אי אילו ימים עם כל מוצר
אתה בסוף תבחר, ולא לחינם :

הבעיה מתחילה כשהבחירה סבבה,
אבל נגמר המשחק ונותרת הריקנות,
שאז יתחיל המשחק שמגיע עד האיזוטריה המופרכת,
הכל כדי לשמר את תחושת ה'אופניים החדשות',
שבגיל 8 שטפה אותנו כמו צונאמי
והיום בבגרותנו אין "מוצר" כלשהו שיכול לעשות לנו את זה.

אודיופיל הוא מי שמחפש מולטי-אורגזמיות בתחום רפרודוקציית הסאונד,
וחותר להשיגו בין אם בשדרוג בלתי פוסק ובין אם בהצטיידות בלתי פוסקת במדיה :
מאחר ותחום הסאונד אינו כולל מולטי-א', האודיופיל נדון לכשלון :
לפיכך אצל חלק מהאנשים כל המסע הנ"ל בכלל לא רלוונטי שכן
נקודות העצירה שלו הן נקודות המתנה בלבד, מיצוי ההנאה הזמנית והחלולה מרכוש -
הבנה שלא רק שזה לא נותן היי, כי אם מעניק חווית אנטי-קליימקס מנמיכה -
וחתירה לרכישה הבאה, עוד נגן, עוד מפצל, עוד ספוג, עוד סטנד,
רמקול מחו"ל, מייצב, משכך, בולע, מפזר - ואז כשכל הרוחב 'פיקס',
זה זמן לנסות עליו רמקולים חדשים, או הגברה יקרה ב-140% מהם
שתותיר פתח לשדרוג רמקול וכך הלאה.

'כיף, הנאה, תחביב' וכו' - אלו תירוצים של מי שראשו תקוע בחומר ולא במהות,
כל אלו שמצויידים באלף עדשות/נעילות דיפרנציאל ומבינים היטב את האופטיקה
אבל לא יודעים לצלם ואין להם טיפת רגש.

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 10:12 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18428
למרות שאנחנו קשקשנים חסרי מהות, הגיון או נשמה..
הינה כמה מילים גם ממני על הנושא.

בהנתן זמן לבדיקה (אני משתדל להביא ציוד לכמה זמן שאני יכול, אך לא שולל את זה שהציוד יכול להיות ימים ספורים שמגביל מאד את המתודיקה שלי).
אני מנסה לא לנתח באופן פרטני כמעט כלום.
משתדל להמשיך "כרגיל" עם המוסיקה שאני אוהב, רכשתי לאחרונה (גם אם איני מכיר אותה) ועוד..
ו"להעביר" את הזמן עם הפריט החדש יחד עם המערכת.

לאחר יומיים שלושה או אפילו יותר (שוב אם יש אפשרות כזו) מתחיל לנתח לעצמי איפה החוזקות ואיפה המינוסים של מה שאני שומע באופן אבסולוטי ובאופן השוואתי לפי זכרון עבר של הציוד הקודם.

יום לפני החזרת הציוד אני משתדל להוציא אותו מה LOOP ולהחזיר את הישן.. ולנסות להקשיב חצי יום שוב לסט אפ "המקורי"...ואז שוב להחליף לחדש לחצי יום נוסף.
לאחר החלפה זו והימים הקודמים לכן אוכל בדרך כלל להיות "שלם" עם המסקנות שהשגתי.
כמובן, מבחינתי לפחות.. שום בדיקה של שבוע או אפילו של קצת יותר מזה לא תהיה "שלמה לגמרי" ומאד יכול להיות שאחרי 3 חודשים אגלה שעשיתי "טעות"..
למזלנו, זה "רק" כסף.. ותמיד אפשר לתקן.

(F)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


נערך לאחרונה על ידי Byrdio בתאריך 19/07/10 10:29, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 10:29 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
byrdparis כתב:
קשקשן.


אני מעריך את האומץ שלך,
ואת ההתבטאות הקצרה,
ובכל זאת, ספר,
מי, מה, למה ?

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 10:31 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18428
מקווה שסיפרתי מספיק עבורך

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 10:38 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
byrdparis כתב:
מקווה שסיפרתי מספיק עבורך


בוא נגיד שלהישאר עם תגובה בת מילה היה מותיר את מימד האומץ במקומו,
אבל מצד שני השלכותיו לעתיד היו עלולות להיות הרסניות, שנאמר,
העט חדה מן החרב,
ושלי הכי חדה.

אגב, כתמיד אני נהנה להנציח בציטוט,
לך תדע מתי נצטרך להיזכר במקור -
נאמנות למקור, אם היא מהותית,
אז היא תמיד מהותית.
:D

מעניין אגב "3 חודשים" הוא נושא העונה,
אני מניח שיש הבדל ניכר בהאזנה בין הקיץ לחורף למשל,
יש הרבה פרמטרים סביבתיים שמשתנים יחד עם הטמפ' והלחות.

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 10:51 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18428
על מימד האומץ שלי, אין לי שום רצון "להגן"..יש מזה כנראה לא מעט.. (לא תמיד זה כזה טוב)

ואולי העט שלך הכי חדה, אבל מעניין אם היא תצליח להגן על החלילן. ;)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: בחינת ציוד לרכישה
הודעהפורסם: 19/07/10 11:04 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
byrdparis כתב:
על מימד האומץ שלי, אין לי שום רצון "להגן"..יש מזה כנראה לא מעט.. (לא תמיד זה כזה טוב)

ואולי העט שלך הכי חדה, אבל מעניין אם היא תצליח להגן על החלילן. ;)


נה, אני לא עוסק בעינייני 'הגנה',
יו נואו מי

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 11   [ 103 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות