ציטוט:
מממ
אולי לשדרג פעמיים בשבוע זה קצת מופרז,
כלומר, הבעיה היא לא מה אדם עושה עם כספו, שיהנה,
אלא שלפעמים האדם הזה טוחן תשכל על כמה הוא קנה משהו טוב,
ולפתע מתהפכות אוזניו והוא מתחיל ליילל ולמכור בחצי מחיר,
וחוזר חלילה. כשזה נהיה באמת 'פעמיים בשבוע'
אז אתה מבין שלפניך איזה אידיוט שמנסה למלא חללים בחייו
באמצעות רכישות כלשהן, והוא לנצח ישדרג - וישדרג :
עבורו הרכישה וההתחדשות הם היעד, לא ההאזנה והמוזיקה, נניח,
העיקר שיהיה משהו לשחק בו : שודרג רמקול - נחליף חוט, הוחלף שולחן - נשדרג משככים,
נמציא מוצרים, נכשף נחשים, הוחלפה הגברה - נשדרג חשמל, וככה בצעדים קטנים עד המוות.
לא רק ציוד אודיו, גם בולמים לרכב ומערכת הזרקת דלק משופרת ונועלי ונטילים
ומכסיפי משקפיים וסכיני עגבניות ושעון יד מאוד מיוחד וסמאטרפון - כל מה שמרחיק אותו
מהעיסוק היומיומי בחייו.
ואז כמובן הוא צריך להתנצל, ויפה שעה אחת קודם,
כי מי שעוסק בלשדרג [ עוסק בזה, לא 'משדרג' ] הוא אידיוט.
(
שלום
במובן השיווקי (מנהל עסקים, שיווק 1) אנשים זקוקים לחיזוק אחרי רכישה. אדם שאינו שלם עם רכישה בשל ביקורת (נניח רכש מוצר שאחרי הקניה הייתה עליו ביקורת שלילית באחד הירחונים, או בפוסט בפורום, או מחירו ירד כי יצא דגם חדש וכו') יסבול מתופעת הדיסוננס הקוגניטיבי. אנשים לא יכולים להתקיים עם הבעיה הזו.
לכן הם יעשו אחד מה-2 לפתרון הבעיה:
1. יחליפו את הציוד (שדרוג...)
2. יבקשו חיזוק ממאמר אחר או מעל דפי הפורום כדי להצדיק את מה שעשו (הסברים התנצלות וכו'?).
הבעיה קיימת לא רק לציוד בתחום השמע, אבל עושה רושם שבתחום הזה הבעיה אולי יותר מהותית...
והצורך לשתף.
מסופר על רב שאהב לשחק גולף. ובדרך מביתו לבית הכנסת, היה מגרש גולף.
פעם, ביום הכיפורים, בדרכו בבוקר לתפילה, ראה שמישהו שכח את הציוד שלו על המגרש.
הוא לא עמד בפיתוי, ניגש לשם וחבט בכדור.
ובפעם ה-1 בחייו הצליח להכניס את הכדור במכה ראשונה ממרחק 100 מ'!
תפס הרב את הרעש וזעק - ה' איך יכולת להעניש אותי כך. גם הצלחתי וגם לא אוכל לספר...