michael123 כתב:
http://www.stereophile.com/content/davinci-usb-dac-does-384khz
כמה שאלות -
א. מה הטווח הדינמי של הקלטה הכי סופר דופר איכותית היום?
ב. מה טווח תדרים באותה הקלטה?
ג. מה הטווח הדינמי של מערכת cost-no-object?
תשובות שלי ל-
א - אם להתבסס על מה שאני חקרתי, משהו באזור 60-70db (בעיה עם 16ביט היא שכל ביט זאת קפיצה של 6דב, לכן ויניל איכותי נשמע הרבה יותר טוב מ-CD, לכן אני מעדיף 24 וכנראה גם 32ביט בעתיד הקרוב/רחוק)
ב - עד 30-35KHz (כלומר, תדר דגימה של 88.2KHz מספיק בהחלט)
ג - 120-125db (כלומר, 20-21 ביט בלבד)
להערכתי, כנראה 88.2/32 זה הפורמט האולטימטיבי..
שלום וחג שמח
למה 1 ביט = 6dB ולא 3dB ? (החישוב שלך ב-"ג" מוכיח שהחישוב שלך ושלי זהים)
16 ביט הם 96dB בנגן CDP שמבוסס על PCM זה התחום הדינאמי.
(החישוב = 2^16 LOG וזה כפול 20. אז 2^16 = 65,536. לוג של זה = 4.81648 והכפלה של המספר ב-20 = 96dB).
ל-LOW BIT יש DITHER ואין כמעט סיגנל ברזולוציה של ביטים בודדים.
24 ביט הם 144dB.
כפי שכבר נדוש פה, התחום הדינאמי אינו מוגבל כרגע במקור!
הגבול העליון של רעש (SPL) בבית לא תעלה על 110dB וסף הרעש רקע הוא 30-40, כך שהתחום ביניהם נותר כ-70dB.
גם הציוד בדרך (מקור והגברה) אינם מתהדרים הנתונים טובים מ-120dB-, כך שיש עוד חסם.
למה הנושא שלך מדבר על קצב דגימה והתוכן מדבר על רזולוציה?
DSD ב-SACD העלה את שניהם (תחום דינאמי וקצב דגימה) מעל ה-CD וזה לא ממש תפס. זה היה הפוסט הראשון שלי בפורום!
אגב, הבנת הדגימה (ADC) והשחזור (DAC) מתבצע ב-2 מישורים: הזמן (קצב דגימה) ובעוצמה (מספר הסיביות).
כך שגם הקצב דגימה וגם המספר סיביות מגדירים רזולוציה. אחד בציר האופקי והשני באנכי.