בשעה טובה מצאתי את הזמן לסיים את הזרוע שלי.
בעבר פרסמתי את הגרסאות הקודמות שלה, אך הן היו בסיסיות מאוד ובכולן היו חסרים פיצ'רים קריטיים שתמיד דחיתי לגרסה הבאה. אז הפעם החלטתי שאני לא מוותר על כלום. חשוב לציין שהזרוע שלי מבוססת על זרוע בשם SCHROEDER שמיישמת עיקרן שנקרא MAGNETIC SUSPENSION במקום ציר סטנדרטי. הרעיון למעשה פשוט, במקום ציר הזרוע תלוי מחוט, כאשר מגנט בבסיס הזרוע (בנקודת הציר) יושב במרחק קצר ממגנט מקביל. המשיכה בין המגנטים משאירה את החוט מתוח ומייצבת את הזרוע, התוצאה היא זרוע ללא ציר כלל, הכי קרוב שאפשר לזרוע שמרחפת באוויר.
בתור התחלה, יש לי מדפסת חדשה וטובה בהרבה, מה שאיפשר לי להדפיס ברזולוציה גבוהה יותר, ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר. בזכות זה, יכולתי לייצר TOLERANCE נמוך בהרבה בין חלקים זזים:
אחרי סבב ההדפסה הראשון הבנתי שכמה וכמה חלקים צריכים לעבור תכנון מחדש (שוב):
גוף הציר והזרוע עצמה הוכיחו את עצמם היטב, ונראה שאת התכנון שלהם אין צורך לשנות. את מוט הזרוע דווקא כן שינית, מצינור קרבון לצינור אלומיניום. המעבר נבע מהרצון בזרוע כבדה יותר שתתאים יותר לסוג הראשים שאני אוהב.
בגרסאות הקודמות הזרוע היית מאוד חופשית, דבר שלפעמים גרר רעידות קלות בזמן נגינה.. זה לא התבטא בצליל, אבל טוב זה לא יכול להיות... אז ממגנט נאודימיום בקוטר 10 ממ על 2ממ עליתי למגנט בקוטר 13 ממ על 5 ממ. ההבדל בין המגנטים הוא משוגע, וזה יגרור לא מעט בעיות ושינויים בהמשך.
בתמונה הבאה ניתן גם לראות את התכנון החדש למשקולת. בעבר הכנתי משקולות שאיכזבו אותי בכל פעם מחדש. לרוב, הן היו קלות מדי, או כבדות מדי, ולמרות שרציתי שהן יטפלו בAZIMUTH הן די נכשלו במשימה. התכנון החדש כולל מוט הברגה שיושב ב90 מעלות ביחס לזרוע, וזוג THUMB CREWS מברזל (אחד מכל צד). כיוון האזימוט מתבצע על יד פתיחה של הבורג בצד אותו אנחנו רוצים להנמיך:
אחרי שהזרוע והציר הורכבו, הגיע הזמן להתמקד בשאר החלקים. שינוי המגנט אולי יעזור לצליל, אבל הוא הוסיף עומס אדיר על מנגנון הVTA והANTISKATING, וזה גרר בערך 10 גרסאות שונות עד שפיצחתי כיצד לתכנון אותם.
קודם כל, לא יכולתי לסמוך יותר על ציר מודפס. בעבר כל החלק הזה היה מודפס, כולל ציר הFRICTION שאחראי על VTA ולמעשה נמצא תחת עומס מתמיד מהמגנט. לכן, הוחלט (בניגוד לשאיפה המקורית שלי) על שימוש בבורג אלן חסר ראש למשימת הVTA, כאשר סביבו הודפס BOBBIN שאחראי על סידור החוט המלופף. כמו כן, הייתי חייב לעבור לחוט עבה בהרבה.. החוט הישן פשוט נקרע. גם רכיב הANTISKATING היה צריך לגדול בקוטר ובעובי כדי להתמודד עם כל העומס.
לאחר שהמנגנון כולו הושלם, הגיע השעה להתמקד בתפעול הזרוע - הLIFTER והARMREST. בעוד שבאשר חלקי הזרוע עבדתי בגישת Form follows function והקדשתי תשומת לב מועטה לעיצוב (מתוך האמונה שכאשר הפונקציה מושלמת, המוצר נראה טוב באופן טבעי), עכשיו דווקא רציתי לתמקד בעיצוב, ולוודא שהתוצאה הסופית לא רק נשמעת מעולה, אלה גם נראית טוב.
האתגר היה דווקא גדול משחשבתי, ומצאתי את עצמי מדפיס כמה וכמה אפשרויות וגרסאות עד לתוצאה הסופית. בתור התחלה, מיקום הLIFTER היה מסובך יחסית, ודרש לא מעט תכנון. כמו כן, הצורה כולה וכיצד היא מתחברת לציר המרכזי הוכיחה את עצמה כקשה לתכנון ועיצוב. בסוף, לאחר לא מעט מדידות, ההחלטתי להצמיד את יחידות הLIFTER ישירות לגוף הציר בעזרת שני ברגים פנימיים, והוספה של שקע יעודי שממנו יצא ARMREST בניצב:
הייתי מאוד מרוצה מהתוצאה, אבל עכשיו התעוררה בעיה מוזרה במיוחד. הLIFTER של REGA כולל בורג אלן קטנטן שאחראי על כיוון הגובה.. ובגלל שלא היה לי מפתח מתאים, קשת הפלסטיק שמרימה את הזרוע הסתובבה בחופשיות. אז מה עושים כשחסר כלי עבודה? מכינים כלי עבודה!
בעזרת מפתח האלן המאולתר שלי הצלחתי להוציא את הבורג המקורי ולהחליף אותו בבורג חדש:
(אני אחליף אותו לבורג נורמאלי בהמשך, זה פשוט הדבר היחיד שמצאתי...)
וזהו! הכל היה מוכן, והגיע השעה להתקין את הזרוע על הפטיפון שלי
התוצאה נראית מעולה בעיניי, ובזכות המגנט החדש (והענק) הזרוע זזה בצורה חלקה ומדויקת בהרבה.. עכשיו רק נשאר לשמוע אותה!
מקווה שנהנתם
TANK OUT.